Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Alle forummers een mooi 2015 gewenst en bij deze dus de herstart van een zeer succesvol topic.

groeten ::proost::
Frans

wouter veuger

Namens mij ook voor alle forummers een mooi gezond jaar gewenst met hopelijk veel mooie visavonturen! ::agree::
Dat er maar veel verslagen mogen volgen in dit topic!

wouter veuger

Zo,meteen de daad maar even bij het woord gevoegd,en even een paar uurtjes eenfrisse neus gehaald :)

Was pittig koud en de handen waren net ijsklompjes,gelukkig werd ik opgewarmd door de vangst van een vijftigtal voorns,een mooi begin van het nieuwe jaar!

merijn1982

Ik ben ook maar even een nieuwjaarsduik gaan nemen:-) met de bb even door de haven gepeddeld en al snel haakte ik een klein snoekbaarsje maar niet in zijn bek maar in de zij:-(  verder bleef het stil. Na het wisselen van de di7 naar een intermediate lijn zag ik snoek jagen. Gauw die kant op en vissen. Eenmaal binnen werpbereik zag ik weer snoek jagen. Bijtmomentje is begonnen!! Al bij de tweede worp voel ik een klein tikje gevolgd door een dikke beuk. Ik zet de haal maar niks..... wel komt mijn ep helemaal verfrommeld boven. Helaas! Ik vis nog even door maar het is voorbij. Het word donken, het word (te) koud
Tight lines!!

FSCHAMP

Die is flink gehaakt Merijn, maar toch al een eerste snoekbaars dit jaar.

Wouter ook nog steeds goe bezig zie ik.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Ja me 2e snoekbaars ooit. Maar op deze manier hoef ik ze niet te vangen natuurlijk... 
Tight lines!!

Hilco de Visser

dat is natuurlijk het nadeel van deze manier van vissen .   "als je wat voelt aanslaan" is een vrijbrief voor vals haken.................

zeker als je in een bak vist die afgestampt ligt met vis die eigenlijk geen honger heeft.(haven)

je zou bijna zeggen dat "doodaas vissen" dan eleganter is...............


(en nee dit is geen kritiek maar gewoon weer eens een andere blik op de zaak )




wouter veuger

Jammer van die misser merijn!,maar dat komt vast nog wel goed dit jaar ;)

FSCHAMP

Quote from: merijn1982 on January 02, 2015, 06:22:00
Ja me 2e snoekbaars ooit. Maar op deze manier hoef ik ze niet te vangen natuurlijk...

::agree:: , maar zo'n dingen gebeuren nu éénmaal

@ Hilco : als ik iets voel, zet ik ook meteen de haak, zeker als je diep vist (3 meter of dieper) en alleen zo kan je vermijden dat de vlieg niet diep zit.  En je mag gerust zijn dat dit snoekbaarsje dit overleeft, het zijn sterke en taaie vissen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Ja hilco. Is op zich zo.. dropshotters e.d. haken ook geregeld vals door dit voorval. Je moet wel de haak zetten... maar idd visje zwom zo weer weg. 

Ja zeker wouter! Zeker als je bedenkt dat dit je eerst had kunnen zijn van het jaar. Maar komt goed
Tight lines!!

Jan Damman

Vandaag op zoek geweest naar een baarsje op de sporadische plaatsen uit de wind.

Bij de eerste stek een paar worpen met een nymph, geen reactie, toen een clouser op haakje 8 er aan gedaan en bij de tweede worp een tikje gevolgd door bam hangen, was duidelijk geen baars maar een snoek  en dat op m'n viertje, was wel even werken vanwege de dunne tippet maar binnen 72 cm, nummer 1 van 2015 en nummer 30 van dit seizoen.

Sorry geen foto :-[
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

John

Werd vanmiddag door vrouw vriendelijk verzocht om even een paar uur te gaan vissen om te ontspannen
(was zelf NOT amused i.v.m. werkweigerende knetterbijl.   >:( ::censored:: )

Vervolgens met de #0 op pad gegaan en op zoek naar een stekje in de luwte. Was mij een behoorlijke bak kouwe wind!

Op een mooie stek aangekomen mijn hengel opgetuigd, nimfje aangeknoopt en vervolgens met enige regelmaat voorntjes mogen vangen.
Ze waren niet groot, zo tussen 10 tot 20 cm met negatieve uitschieters naar wel 7 cm (volgens mij was het bij deze kleintjes meer kwestie van oogjes groter dan maaginhoud ::denken::).

In ieder geval had ik mijn hoofd weer lekker leeg en ik heb de eerste vissen van 2015 mogen vangen.

John

GJ

Vandaag kon ik eindelijk weer eens vissen. Dagje vrij en geen verplichtingen.

Eerst naar mijn vertrouwde stek, de betonbak. Het waaide nogal hard dus het werpen was even zoeken. Ik zat al vrij snel vast in het schrikdraad  :o Dat deed ff pijn maar uiteindelijk kreeg ik de boel weer los. Nieuwe tippet eraan, nieuw vliegje en toen weer een poging.
Ik weet niet waarom maar ik bukte voorover en toen was ik mijn nieuwe zonnebril kwijt. Tot dit moment had ik nog niks gevangen.
Stopt er een auto, stapt iemand uit die vraagt: " is het wat vandaag?" ik geef eerlijk antwoord en ging er vanuit dat hij weer zou vertrekken... Gaat de kofferbak open en daar komt een enorme kist tevoorschijn. Leefnet in het water, flinke bonk lokvoer en meneer ging 5 meter naast mij zitten... Anyway door zijn lokvoer ging ik ook vangen  8) Meer dan die pipo naast mij. Ik ving weer een schele pos, wat baarsjes en wat voorntjes. Maar de wind bleef irriteren. Door naar stek 2.
Daar stond ik zonder zonnebril uit de wind. Heel kort stukje tippet en een vliegje dat niet meer was dan een goudkopje en wat rood binddraad. Op deze stek ving ik op max 30cm diepte de ene naar de andere Baars. Stopt er weer een auto. zelfde vraag:"is het wat?" gaat lekker antwoord ik eerlijk. En ja hoor, gaat 5 meter naast mij zitten  :-\ Ik waarschuw nog voor de wind en mijn lijntje maar dat ging volgens hem allemaal goed. Ook deze meneer was niet zuinig met zijn lokvoer...
Stopt er nog een auto. Meneer draai zijn raam open en vraagt of ik aan het snoeken ben. Ik antwoord weer eerlijk... dat ik op klein spul vis. Dat kon niet volgens hem. De man naast mij ving inmiddels de ene na de andere Voorn. "kijk, zo moet je vissen" zegt hij en wil weer verder rijden. Op dat moment schiet mijn lijntje weg en pak ik de grootste Baars van de dag  8) meneer was stom verbaast en kwam even kijken wat ik nu aan het doen was.
Heb hem alles uitgelegd, wat vliegvissen is, hoe je vliegjes maakt, dat ik geen lokvoer gebruik, etc. Roept hij naar die man naast mij dat vliegvissen pas echt vissen is  ;D Geweldig! Hij bleef even staan kijken en zag een paar keer hoe mijn lijntje weg schoot. Vol enthousiasme riep hij dan: "JA, WEER EEN!"
Uiteindelijk veel gevangen vandaag. Toen ik naar huis reed kwam ik er achter dat ik mijn schepnet op de vorige stek had laten liggen. Uiteindelijk een geweldige start van het nieuwe jaar. Veel vis gevangen maar het heeft me wel een zonnebril en een schepnet gekost.

wouter veuger

Goed verhaal GJ!,dat zijn van die dingen die een dagje vissen extra leuk maken ::agree::

weerwolf

GJ Mooi man zoals jij het vissen oppakt, leuk verhaal ook

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

merijn1982

Top GJ!! Maar je moet wel wat zuiniger op je spullen zijn:-)
Tight lines!!

merijn1982

Vanmorgen kreeg ik een berichtje van maurice. Hij ging samen met youri ( pepertje ) richting Kampen om te vissen. Ergens voor de kerst hadden we het er al over gehad een keer te gaan dus dat moest vandaag worden. Ik had echter twee zieken thuis op de bank liggen dus had thuis ook nog wel e.e.a. te doen. Dus maurice hiervan op de hoogte gebracht en gezegd dat mocht het nog even lukken ik ook die kant nog wel op zou komen.
Na de boodschappen het middag eten en wat dingen in huis zei mijn vrouw; ga toch lekker vissen! Wij redden ons wel.  Dus maurice een berichtje gedaan, spullen in de auto en op naar kampen!

Ik kwam zo rond kwart voor 3 aan in kampen. Loop de burgwal af op zoek naar maurice en youri. Als ik in het water kijk zie ik dat het mooi helder is. Ohh shit... me polaroid:-( die ligt nog thuis! Ach we moeten ons maar redden. Na een paar honderd meter kom ik gerrit dekker tegen die al de nodige vissen heeft maar wel merkt dat het taai is. Na ff gepraat te hebbem ga ik verder op zoek. Even later vind ik maurice en youri. Hengel opgetuigd. Nimfen eraan en dan is het zoeken geblazen, wat mis ik me polaroid!! Ik krijg de eerste worp een mooie wegtrekker die ik mis en dan blijft het stil. Heel lang stil.. af en toe zie je een volger. Wat vissen flanken maar het blijft lang stil. Tot ik onder een brug vind waar de vissen flanken. Maak wat worpen onder de brug en dan is het raak. Een mooie voorn! Na deze terug te hebben gezet krijg ik nog een aantal aanbeten op deze stek maar niks blijft hangen. Aan de andere kant van de brug pak ik nog een voorn maar verder is het stil... inmiddels is het half vijf en gaan maurice en youri nog een bakkie doen om op te warmen en dan naar huis. Ik vis nog een minuut of 15 door en vang nog een mini winde en 2 baarjes. Het is mooi geweest!

Was me eerste keer  vissen hier. Erg leuk vissen! Ik ga zeker terug maar dan met bril:-) en wat langer dan twee uurtjes.

youri en maurice bedankt voor de gezelligheid. Enne youri houd je reel in elkaar:-D



Tight lines!!

Scaramouche

Mooi verslag GJ. En je lijn in het schrikdraad... auw... :o

Geweldig mooie voorn Merijn!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Bone F

GJ mooi verslagje enne maar hopen dat je gauw jarig bent.......  ;D

Grtn
Frans

sjoerd

Burgwal is heel slecht laatste weken. Oorzaak? Elke zaterdag wordt er nu een wedstrijd gevist. Daar wordt de vis niet echt happiger van!
Het heeft weinig zin om daar een reis voor te ondernemen. het is maar dat je het weet :) :) :) :-[

Sjoerd

MarcelN

Hier in de grachten, waar jij ook hebt gelopen met je camera Sjoerd, is het ook één en al hennep, maar toch wist vanmiddag een aantal mooie voorns mijn 'echte' #2 tot het kurk te krommen :P

merijn1982

Ja dat begreep ik al sjoerd... wel jammer want hier in de haven is het altijd zo dringen geblazen.. plus alle hardewiekers die altijd langskomen en gaan staan ouwehoeren vermoeit me ook wel een btje! Dus is de burgwal erg leuk. Zeker omdat het zicht zo goed is!  Voor de aantallen kan ik beter wel hier in de haven terecht. Maar op een zaterdag kan je daar ook niet zijn
Tight lines!!

sjoerd

Quote from: MarcelN on January 02, 2015, 22:15:54
Hier in de grachten, waar jij ook hebt gelopen met je camera Sjoerd, is het ook één en al hennep, maar toch wist vanmiddag een aantal mooie voorns mijn 'echte' #2 tot het kurk te krommen :P

Haha, ik heb in nogal wat stadjes gelopen Marcel. Was gisteren en vandaag nog in Oostvoorne. Wel gevist maar niet op het OVM . Wel elders en mooie vissen gevangen, samen met een locale vliegvisser, zal  morgen enkele plaatjes posten.

MarcelN

#23
Je was ik meen vorig jaar gespot in Slamuiss of zoiets ::) Oostvoorne heeft ook zat mooi water, je rijdt of fietst er alleen zo voorbij vaak. Rockanje/Brielle noem maar op, allemaal mooi. Zelf zit ik in de Slamand, da's dus om de hoek van de muis. :o

sjoerd

Het was behoorlijk winderig gisteren maar ik wilde toch graag even naar een leuke winterstek.
Het was erg zoeken naar de vis maar toch kwamen  de eerste roofblei, voorns, kolblei en baarzen weer even boven water.
De kop is er weer af, op naar een  mooi visjaar!
hierbij nog enkele plaatjes. Van de 45 plusroofblei geen plaatje want dat was de eerste vis van die dag, die ik haakte aan een mininimfje maar  de camera gaf een leesfout van geheugenkaartje. Vis eerst  teruggezet en even het geheugenkaartje eruit en er weer in, en gelukkig weer OK!

blijft mooi , zo'n kleurige baars


dit slag voorns, niet verkeerd

vaak onderschat, de vechtlust van kolblei