Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Willem

Hi all  ;D

Vind het altijd leuk om hier wat verslagjes te zien van de vangsten (of geen vangsten). Zijn er nog mensen op pad geweest vandaag?

Ik ben even twee uurtjes gaan zwiepen, leverde 1 klein snoekje op:

https://www.youtube.com/watch?v=DNWLSA0aeWU

Groeten,

Willem

maurice

Ja, maar helaas was om 10 uur het bier op.
Kut feest
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Jan Damman

#2
Hoi Willem,

Lees altijd jou leuke verslagen en kijk ook met regelmaat naar je mooie filmpjes.

Mijn vismaatje ( Henk )Doema en ik zijn afgelopen vrijdag met dat lekkere herfstweer in een voor ons nieuwe polder aan het vissen geweest.

Bij ons in de buurt is er niet zo veel snoekwater of je moet de woonwijk in gaan maar dat ligt ons niet zo dus dan maar een anderhalf uur rijden voor wat leuk water.

Afgelopen vrijdag dus met z'n tweeen zes uur door de polder met als resultaat maatje Henk een losser en ik 1 st 75 cm en een volger dus niet direct z'n beste dag, maar ja zoals ik al zei een nieuw gebied dus moeten we nog even zoeken naar de plekjes en natuurlijk de vis.

Sorry voor de slechte foto maar m'n camera heeft een keer teveel water gevoeld.

[attachment deleted by admin]
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

merijn1982

Ja gister een dagje eemhof. Heb ook klein verslagje neergezet:-)
Tight lines!!

Christof van den Berge

Toffe Filmpjes maak je Willem, echt leuk om te zien.


Ben gisteren middag zelf nog even een paar uurtjes met de Belly boot wezen vissen op ons clubwater "de wranghe"

3uurtjes gevist 5 stuks gevangen en ook stuk of vijf gelost.

Al met al een heerlijk kort middagje gehad, want wat is het vroeg donker nu he :o
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Gerrit72



Willem, weer een mooie film!
Zelf helaas niet aan vissen toegekomen, maar leuk te lezen (en te zien) wat de vangsten zijn.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

MarcelN

Gefeliciteerd Rene V. ::goodjob:: je ziet, de aanhouder.... 8)
Lijkt mij kicken om eens mee te gaan, alleen die vele 'vliegen' verspelen lijkt me niks, maar jij zal de schone plekjes wel weten. ;)

Gert

Ja, weer een mooie fillem van (ome) Willem!

Zelf ben ik vanmiddag naar de Bosdijk geweest, maar ook daar geen snoek kunnen vangen.
Sta deze herfst nog steeds op 0, met alleen maar 2 aanbeten.

Groet,
Gert

wouter veuger

Prachtig filmpje weer Willem, inmiddels ben je wel echt een expert daarin,petje af hoor ::agree::

Ik ben vanochtend op pad geweest, "ze" waren wel aanwezig,de eerste aanbeet kon ik vangen,was een snoek rond de 70 cm,daarna nog een hele dikke gelost,daar was ik lichtjes ziek van want die was rond de meter :(

De stek daarna 2 snoeken die de streamer misten en daarna niet meer wouden bijten.

En als klap op de vuurpijl op de laatste stek nog een mooie die tot 2 keer toe de streamer te grazen nam,maar beide keren loste :P

Murphy's law was wel van toepassing vandaag ::agree::

Willem

Toch nog leuke vissen boven gekomen hoor ik!

Vandaag bij mij ook een beetje die wet van Murphy, loste vrij snel al een dikke 90+ snoek, even later een mooie vis achter de streamer aan. Uiteindelijk ving ik een snoekje van een cm of 60/65 gok ik. Snoek was overal flink aan het jagen, ook naast de streamer maar de streamers lieten ze vrolijk met rust. Is zometeen ook te zien in het volgende filmpje  ;) Die is nog aan het uploaden.



Trouwens leuk om te horen dat de filmpjes een beetje bevallen.


Rena

Ben vandaag wezen vissen in de Oslofjord, 500km rijden heen en terug ???
Gister morgen al aangereden en een uurtje of twee gevist tot het donker, heerlijk weer, maar niets gevangen.
Ook geen vis zien draaien.

Het waaide vandaag tussen de 8 á 10 bft.. maar vond een stek die redelijk bevisbaar was, 8 graden ... warm ;D
Na een paar uur vissen kreeg ik een enorme beet, trok hard en weg was de vis, lijn af, zeker op een steen of schelp.
Ik denk aan het trekken te voelen dat het een gul was.
Twee drie worpen later, weer een beet, ditmaal bonken en veel leven.... ZEEFOREL!!!
Na een dril van een paar minuten, komt de vis in zicht... prachtig zilver.

De vis zit vol met zeeluis, steeds meer gewoon, met al die zalm kweek, helaas... :-[
Hij gaat mee naar huis, die zal lekker smaken tijdens een kaarslicht etentje met mijn vriendin.

De vis weegt 2 kg en is een prima vangst op mijn #6 (ultra light gezien de omstandigheden  :-X ), ik had geen andere hengel mee.



Noors zilver...

Willem

Wauw, erg gaaf. Jaloers!

Zoals beloofd nog een kort filmpje van vandaag.

https://www.youtube.com/watch?v=OHVTCphbXSo


Gert

#12
Vanmiddag voor het eerst een tandemstreamer gebonden, en meteen ff uitgeprobeerd.
Is hier nog niet zo lang geleden een golfbaan aangelegd met een paar mooie watertjes ertussen. Was er al een paar keer wezen streameren en 2x op precies dezelfde plek een aanbeet gehad.
En vandaag - wederom op exact dezelfde plek - bleef die snoek dan eindelijk hangen. Was een mooie, denk tegen de 80cm. Maar voor ik 'm gemeten en gefotografeerd had rolde ie al weer van de steile kant het water in.
Heb het idee dat het de enige snoek is in het hele complex, want voor de rest nooit wat gezien.
Dus toch maar weer op zoek naar andere nieuwe stekken. O ja, en met tandemstreamers met 1 haak en een shank in het vervolg....
Wat een geklooi als alle twee de haken in de bek zitten :o

Maar ik ben dus van de 0 af dit seizoen!

Groet,
Gert

Hilco de Visser

Vandaag met Merijn1982 in de haven van Harderwijk wezen vissen en ik heb 2 baarzen gevangen van 3 en 4 cm ........ :-[
Hij ving paar leuke voorns ;
Morgen met Erik de Noorman naar Spakenburg.

Hier Merijn1982 in actie


merijn1982

Was leuk ondanks de tegenvallende vangst.. hopelijk vang je morgen meer. Succes alvast!!
Tight lines!!

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Hilco de Visser

Mijn vangst van vandaag in de haven van Spakenburg:


Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Hilco de Visser

 :( helemaal niks...........Erik had nog wel een paar mooie baarzen en 2 snoeken in een prutslootje op de weg terug ......

Rena

Gevist in de Oslofjord, in mijn t-shirt in het zonnetje :o ...heerlijk weer.
Samen met mijn maatje Artur even heen en weer gereden, ongeveer 500km.

Zag forellen draaien en op een gegeven moment... een dreun op de hengel.
Maar het voelde raar, niet als een zeeforel, dan zal het wel een gul zijn dacht ik.
Na een tijdje komt de vis in de buurt van de kant en ik zie een zeeforel ... nee!  twee zeeforellen...
Zeker één die de andere is gevolgt, dat zie je wel meer, die zal wel wegdraaien... niet dus.
Mijn maatje is inmiddels aan komen lopen en ik roep, pak je net, ik heb er twee!!!
Hij nam de ene vis in zijn net en ik de andere ... wat was ik blij ...
De ene was ongeveer een kilo en de andere 0,7 kilo... twee mooie vissen.

Na een half uur zie ik een vis happen naar mijn vliegenlijn, ik strip hem binnen en voel een aanbeet, helaas mis!
Daarna niets meer gevoelt, rond vier uur zie ik vis stijgen en werp hem aan, een gul pakt mijn vlieg... de laatste vis van de dag.
Mijn maatje vangt 7 gullen op een stukje rubber met de werphengel, de grootste 3 kilo...

Een heerlijke vis dag, een prima alternatief voor een harde Glomma.
Al moet je wel 8 uur rijden voor 4 uurtjes vissen... maar dan heb je ook wat.

Een foto krijg ik nog in de mail, die plak ik er nog wel in  8)

TL, Peter

Gerrit72



Peter, dat zijn mooie avonturen! Helemaal goed.
The only difference between men and boys is the price of their toys.


Heintje Davids

Top die Long Distance Release haken. Zou geen andere willen  :)!

Bert J.

Afgelopen zondag even lekker uitgewaaid bij harde wind en regen.
Derde worp een klein snoekje, de rest van de middag niets meer gezien.





The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Gert

Zo klein vind ik 'm niet hoor Bert  ;)
Ik had deze namelijk - ook afgelopen zondag.



Die ondergrond lijkt heeeel errug visonvriendelijk, ik weet het, maar valt wel mee. Het is geen los grind maar een houten steiger met een soort van epoxy denk ik, waar dat spul in vast zit.

Ik hoop morgen tussen de brunch en het kerstmaal toch ook nog even samen met m'n broer een lijntje te kunnen strekken. Het weer wordt beter, en ik denk dat er ook wel wat grotere snoeken huizen daar.

Groet,
Gert