Een eigen visvijver :)

Started by Nootjez, May 04, 2012, 20:16:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nootjez

Na lang zoeken toch iets gevonden naar mijn goesting!
Vandaag compromis getekend, binnekort is hij officieel van mij.
En is nog een leuke belegging ook.

Meer berichtgeving volgt nog wel :D
In de winter komen er mss wat forelletjes op te zitten. De vijver is 30 x 20 meter.


Koen


Sieger



Sieger

HappyFisherman

Mooie vijver, leuk huisje er bij. Prima!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Nootjez

#4
Heb sinds vandaag de sleutels al gekregen :)

Enorm veel Rietvoorn te zien (heb er snel snel al een tiental gevangen ook  ;D zefls droog!)
Voorts ook al een ENORME karper zien zwemmen, en 2 goudkarpers.
Naar volgend jaar toe zou ik graag winde en graskarper uitzetten.
Of het mogelijk is om de forel in leven te houden moet ik nog uitzoeken :)

Eerst vissen en zien wat er nu allemaal aanwezig is...

Mr. Tinus

Lol wat forel en andere leuke visjes er in.... En je verhuurt em zo het hele jaar door :-)

Hilco

"waarom een dure reel"was al een leuke discussie, maar "je eigen vijver"......   het moet niet gekker worden  :P

Het is dus niet overal crisis.......... :-[

Nootjez

Ik moet toch iets met mijn zuurverdiende spaarcentjes he;  op een spaarrekening worden ze alleen maar minder waard (0.75% basisrente is echt niet de moeite!).

bij

als grondverwerver ben ik bijzonder geïnteresseerd wat dit soort vijvers in België doen. Hier in NL is de spaarrente iets hoger ca. 2,7%. Uitgaande van een inflatie van 2 a 3 % en vermogensbelasting van 1,2 % is het inderdaad beter te investeren in onroerend goed.

Ik moet zeggen je hebt een leuke stek gevonden met overnachtingsmogelijkheden.  Wie wil dat nu niet!!
Veel visplezier.


Gerrit72


Goed bezig! en ik maar wikken en wegen over de aankoop van een nieuwe hengel (verschil moet er zijn ;)...)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

harlin

ga je er ook nog met de BB in?  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

peter

Mooi g.il stekkie man

goed voor een 2 daagse forumdag helemaal kicken

gerookte gekookte gestoofde gebakken gegrilde Ruisvorn
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

weerwolf

Mij is er 1 aangeboden in duitsland een vijver van 30*90 op een een bunder grond, boomgaard erbij 2 oude stacaravans erbij maar dat moet 45  duizend kosten.

Maarre als er veel karper in zit dan kan je de forel wel vergeten. Ze woelen teveel in de bodem en dan gaat de forel kapot omdat het water niet helder (schoon) genoeg is. Wil je er forel in dan zal je er weinig karper in moeten hebben en zuurstof toevoegen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Mr. Tinus

Waar we natuurlijk best een forumdagje van kunnen maken....karpers vangen ^--^

mrproper

Heb nog wel wat netwerk hangen Roelof  +/- 800 mtr

Hilco

2000 euro 20 man ............hmmmmmmm ;)

Nootjez

Voor een forumdag is het er echt wel veel te klein hoor  ???

Nu maar wachten op goed weer, om het gras de eerste keer af te rijden  :P

Hilco

ik heb tot nu toe 2 forum dagen meegemaakt en het is groot zat hoor!

forumdag : 1/3 is aan het vissen 2/3 aan het ouwehoeren of kijken bij anderen ;-)

topdagen waren het  8)

bij

Quote from: weerwolf on May 04, 2012, 23:38:48
Mij is er 1 aangeboden in duitsland een vijver van 30*90 op een een bunder grond, boomgaard erbij 2 oude stacaravans erbij maar dat moet 45  duizend kosten.

Maarre als er veel karper in zit dan kan je de forel wel vergeten. Ze woelen teveel in de bodem en dan gaat de forel kapot omdat het water niet helder (schoon) genoeg is. Wil je er forel in dan zal je er weinig karper in moeten hebben en zuurstof toevoegen.

Ik moet zeggen dat dat een bak met geld is. Ik zal de helft bieden als ik jou was. maar geen cent meer.


weerwolf

Nou, dat valt mee het is niet echt duur, hij staat te koop voor 55 duizend. In duitsland zijn dit soort vijvers nogal populair. je mag er ook een zomerhuisje ed bij zetten, alleen geen permanente bewoning. Er stroom vlakbij ook nog een minibeekje van zo's halve meter breed, dus dan kan je het water wel helder krijgen en verversen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

BV

Prachtig idee!
Hoe diep is de vijver.

Als je kan en wil gutten kan je de wit vis er af halen en na de zomer kleine forel uit zetten en laten groeiien terwijl je lekker vist.
En tegen juni moet alles er af zijn owv te warm water.

bij

Quote from: weerwolf on May 05, 2012, 17:46:06
Nou, dat valt mee het is niet echt duur, hij staat te koop voor 55 duizend. In duitsland zijn dit soort vijvers nogal populair. je mag er ook een zomerhuisje ed bij zetten, alleen geen permanente bewoning. Er stroom vlakbij ook nog een minibeekje van zo's halve meter breed, dus dan kan je het water wel helder krijgen en verversen.

Dan valt het inderdaad wel mee. Ik heb even wat agrarische grond in Dld kost dit ligt tussen de €1,50 en € 3,00, vandaar mijn opmerking.

Nootjez

De diepte varieert van 1.5 tot 2 meter.
Voordeel is wel dat hij onmiddelijk vanaf de kant die diepte haalt, en dat het niet geleidelijk aan dieper wordt.

nou ja, de witvis er af halen, dat weet ik zo nog niet. Eerst een inventaris proberen maken van wat er allemaal rondzwemt  8)

Hilco

stop er uit trekken dan weet je het zo  :P

Koen