de eertse keer op witvis met z`n 2en

Started by maurice, April 02, 2011, 20:04:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maurice

vandaag is het gebeurt.
na een paar uurtjes slapen en een paar gesprekjes deed de zon ons besluiten om te gaan vissen.
voor mij de 3de keer dat het 3tje werd uit gelaten en Youri voor het eerst weer met zijn #4/5
de eerste vliegen belande in de boom toch een kleine 20 hebben de doos verlaten.
maar ach dat mag de pret niet drukken.
na een uurtje over gestapt op een grotere nimpf met een grote spider
gelukkig was ik de eerste die een vis wis te haken een leuk visje waar Youri graag mee op de foto wilde.


kort daarna werd ook hij beloond met een leuke vis een die zijn 4tje mooi krom trok.


de grootste was voor mij ;D
met een 45 cm een leuk einde van een bijzondere dag.(ook hier wilde Youri graag mee op de foto)
maar wat krom ging de hengel gewoon geweldig.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

brian


Sieger

Mooie vissen jongens...! Was vandaag naar het Valleikanaal... wilde eindelijk wel eens een winde vangen.... Helaas een NUL vandaag... Volgende keer weer..



2-0


Sieger

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

A{b}r{a}xa{s}

die karpertjes geven al mooi sport he !

Maurice, ik zal bij de swap vliegen van de Tour de Ov3 ook wat extra vliegen voor Youri bijstoppen. :)

hendri

maar euh verder geen voorns gevangen dan? lijkt me namelijk wel gaaf ff witvissen en dan karpertjes op de nimf. lekker toch! die willen wel knokken ja. mooi hoor.

maurice

nee, geen voorn gevangen!
zelfs de vaste stok vissers hadden het zwaar heel zwaar links en rechts werd er af en toe een gevangen tot een max lengte van 10cm.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Nick

Mooie karpertjes zeg, die spiegel is wel een uitblinker zeg

ErickW

Mooie karpertjes heren. Tja, in Enschede mag je als gewone Tukker niet meer vissen. Ik heb gisteren ook de stoute schoenen aangetrokken (na 4,5 week gebroken grote linker teen) en ben gisteren met de droge vliegen aan de gang geweest. Wist wel voornamelijk ruisvoorns te verleiden. Na 4 worpen deed Maurice's Palomino zijn werk en drie worpen later landde de eerste 20 cm. ruiser. Ja, ja, 3 april op droog gevangen. Ik heb later nog even met een Bibio imitatie gevist en hierop ook nog een aantal voorns gevangen. De echte Bibio's vlogen nog niet, maar de vis was al wel gek op de voornamelijk zwarte vliegen. Al met al 12 stuks weten te vangen. Wat een heerlijk begin van het voorjaarsseizoen, want je krijgt Bosfluiters, zwartkopmezen, hommels, een strijd tussen een meerkoet en een eend, jagende snoeken, parende snoeken en ontluikende elzen op de koop toe.

Tja, wat is vliegvissen toch mooi. Binnenkort weer samen op pad Maurice?

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

ow ja begin je nu alweer .

met ogen uitsteken :)

Mooi mannen,goed gedaan.

Youri gave bril jonge

ErickW

@Rossie, dit heet gewoon lekker maken..... er op uit kerel ;-)

Rossie69

ja voor jou ook he :)
met die krul teen van je.

Maar vindt het prachtig,wat ze voormekaar boksen.


maurice

gisteren weer even met z`n 2en op pad.
lekker gevist en leuk gevangen.
voorntjes tussen de 10en 15cm zeer goed en bleven vaat gangen aan de vlieg.
op het einde toch maar even terug naar de vijver met de karpertjes.
en ook daar wisten we er weer een paar te haken.

Youri met zijn karper van de dag 45cm

youri zijn 2de karper 39cm


mijn karpertjes,


::bbq:: ::proost:: ::proost::

Nick

Weer mooie vangsten zeg.
De laatste foto lijkt eel of de voelspriet weg geknipt is,
Dat is wel jammer

HappyFisherman

Supervisserij ontdekt met z'n 2en :D
Die kapotte bek krijg je vanzelf als er veel gevist wordt op zo'n gemeentevijver, door onervaren vissertjes, met te grote haken en vooral met weerhaak.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

Quote from: HappyFisherman on April 17, 2011, 12:21:30
Supervisserij ontdekt met z'n 2en :D
Die kapotte bek krijg je vanzelf als er veel gevist wordt op zo'n gemeentevijver, door onervaren vissertjes, met te grote haken en vooral met weerhaak.

die zaten er gisteren ook. >:(
werpen kunnen ze niet en dan met een gevlochten lijn 20/100 vissen :o en alleen maar binnen draaien zonder slip.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Jep, 9-10 jaar en van paps en mams 2 (of zelf 3!) hengels compleet met rodpod, piepers enz. in een setje gekregen. Nog geen geduld voor het vissen zelf en dan lekker gaan staan smijten met 80 gram lood, omdat dat veel leuker is en geen benul wat het allemaal kost...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

slip?? was dah?? das toch vissepoep op de zeebodem?
hier net zulke karpers in de vijver van de vereneging. maar die uitgescheurde bekken hier kwam door junks, van dat tuig wat niet meer thuis mag komen zeg maar. karper aanslaan, slip dichtgedraaid en zo hard als je kan met de hengel het weiland inrennen. vonden ze stoer ofzo.
ik weet wel een manier om ze het af te leren, maar schijnt dat dat niet meer mag. :-\

Rossie69

:) je hoeft het ze niet te vertellen Hendri.

hendri

ik bedoel ook meer laten voelen dan vertellen henk. met andere woorden die jongens ff voorzien van 3 weken permanente make up.

Rossie69

moet je Maurice ff vragen.

heb geen tijd hahahaha

christianvt


maurice

Quote from: Rossie69 on April 18, 2011, 22:19:01
moet je Maurice ff vragen.

heb geen tijd hahahaha

zwemles is ook leuk hoor
::bbq:: ::proost:: ::proost::

hendri

maar dan wel onderwaterzwemles. ;D ;D