Thermo ondergoed

Started by FrancoisCKX, November 28, 2016, 08:03:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrancoisCKX

Mannen, het wordt kouder en ik merk dat mijn "thermo"-ondergoed van de Zeeman niet meer echt voldoet. Hebben jullie spulletjes waar jullie tevreden mee zijn?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Scaramouche

Als het duur mag zijn: Odlo en Falke. Bij de meeste outdoorshops wel op voorraad. Houdt warm zonder te zweterig te worden.

Beste prijs/kwaliteit die ik kan bedenken: Decathlon huismerk b-twin. Gebruik ik met dit weer ook voor als ik op de racefiets stap. prima in laagjes aan te brengen zodat je er ook weer een beetje af kunt pellen als de zon doorbreekt. Voert het zweet alleen iets minder goed af

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Beertje

#2
Helly Hansen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Koen

Flake is goed inderdaad, maar wel duur. Gebruik ik ook bij het racefietsen, maar ik heb bij een van de laatste binddagen een Snowbee thermo setje gekocht, en die bevalt ook goed.

p.forel

#4
Voor het vissen gaat er niks boven een goede bib en brace. Wind/ waterdicht
Eventueel er een extra fleece polartec onder
Boven lijf gewoon goed waadjack met thermo jasje. Dons of met ander gelijkwaardige vulling

We hebben nu eenmaal geen heel aktieve hobby

henkverhaar

Quote from: Scaramouche on November 28, 2016, 08:53:40
Als het duur mag zijn: Odlo en Falke. Bij de meeste outdoorshops wel op voorraad. Houdt warm zonder te zweterig te worden.

Ik zou zelfs zeggen - als het duur mag zijn: Icebreaker ondergoed van Merino wol. iig verkrijgbaar bij de Bever. Helemaal geweldig...

peterf

#6
Devolt Merinowol is geweldig.

Ik heb ze hier gekocht. https://www.thermokleding.nl/herenkleding/thermobroek/

sjoerd

Met meerdere lagen kleding kun je de benen wel warm houden. HET probleem bij mij en ik denk velen met mij zijn de koude voeten.
Afhankelijk of je actief vist(bijv streameren in de polder waarbij je toch meer loopt ) of bijna statisch(wintervisserij in havens bijv waar je vaak meer stilstaat dan beweegt) is het lastig om geen koude voeten te krijgen. Wat mij wel helpt bij statisch vissen in de winter zijn goede lederen commando kisten met waterdichte en warme voering. Een stuk warmer dan laarzen of van die ongelukkig zittende  isolatielaarzen.
Bij het belleyboaten kan het soms ook lekkere koude pootjes geven. Tsja daar kun je natuurlijk geen lederen kisten gebruiken.
Al moet ik zeggen dat het vaak ook meevalt omdat het water vaak warmer is dan de lucht.

p.forel

Koude voetjes geen last van paar jaar geleden heerlijke elec inlegzolen aangeschaft

Hans-oet-remunj

Koude voetjes  ;)

Nu heb ik geen enkele ervaring met snoeken in de winter

Wel met vissen in ijskoud stromend water

En daar verrichten neopreen surfsokken warme wonderen, al helemaal als je voeten ook nog eens ongepland nat worden..

Te koop bij surf of kayak winkel, 1 paar kost  ~ 10-20 euronen




Koen

Quote from: p.forel on November 28, 2016, 10:57:05
Voor het vissen gaat er niks boven een goede bib en brace. Wind/ waterdicht
Eventueel er een extra fleece polartec onder
Boven lijf gewoon goed waadjack met thermo jasje. Dons of met ander gelijkwaardige vulling

We hebben nu eenmaal geen heel aktieve hobby

Heb een bibs van Simms, 150 euro ofzo, maar echt heel goed inderdaad. Maar dat is meer een 2de laag. Thermo is laag 1 :)

Floor

Norheim undertøy (onderkleding), in één woord; super! Ik weet niet of het in Nederland ook in een winkel verkrijgbaar is maar, in Noorwegen zie je het veel. De lange broeken en hemden van dubbellaags wol zijn bijzonder goed en comfortabel en de prijzen zijn zeer acceptabel. Je hebt ook verschillende andere soorten maar mijn dubbellaags broekkie houd me bij -20 nog warm ook met een 'gewone' broek er over. Bij een beetje wind is een broek die door gaat als 'windstopper' een uitkomst.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

sjoerd

Quote from: Floor on November 28, 2016, 21:06:33
Norheim undertøy (onderkleding), in één woord; super! Ik weet niet of het in Nederland ook in een winkel verkrijgbaar is maar, in Noorwegen zie je het veel. De lange broeken en hemden van dubbellaags wol zijn bijzonder goed en comfortabel en de prijzen zijn zeer acceptabel. Je hebt ook verschillende andere soorten maar mijn dubbellaags broekkie houd me bij -20 nog warm ook met een 'gewone' broek er over. Bij een beetje wind is een broek die door gaat als 'windstopper' een uitkomst.

Haha Floor bij min 20 vissen wij hier niet meer maar doen de schaatsen onder......

Floor

Ja hoor, slimmerik! Het zal je nog verbazen wat ze hier met -20 nog doen. 😃
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

goswit

Simpel en goedkoop.   Flanellen piamabroek aan , normale sokken daar overheen geitewollensokken.  Kan koffie mee en een flesje stro rum.  Koffie inschenken en scheut rum er in . Let op niet andersom. :) :) :) :)
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Gerrit59

Prima idee Gos!
Daarom heb ik het ook nooit koud en medicijnen moet je natuurlijk altijd trouw innemen :)

Gerrit

p.forel

Quote from: Koen on November 28, 2016, 20:43:07
Heb een bibs van Simms, 150 euro ofzo, maar echt heel goed inderdaad. Maar dat is meer een 2de laag. Thermo is laag 1 :)

Ik bedoel een andere bibs  Koen  de buiten laag
en zo koud is het niet in nederland dat ik thermo ondergoed nodig heb.
Als het echt een koud wordt  dan pak ik de polar fleece overal of gewoon alleen een fleece broek
Met dons jackje en waadjack

HappyFisherman

Koude voeten is niet fijn maar een koude bibs is helemaal niet wat!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

henkverhaar

Quote from: sjoerd on November 28, 2016, 13:28:42
Met meerdere lagen kleding kun je de benen wel warm houden. HET probleem bij mij en ik denk velen met mij zijn de koude voeten.

Nee hoor. Koude handen. Mijn voeten zijn, met mijn verleden als (wedstrijd)schaatser, wel wat gewend... twee maten kleiner dan je normale schoenen, snaarstrak aanspannen, en dan een paar uur rijden ;-)

henkverhaar

Quote from: Floor on November 28, 2016, 21:24:34
Ja hoor, slimmerik! Het zal je nog verbazen wat ze hier met -20 nog doen. 😃

Ja, plat op het ijs liggen met zo'n minihengeltje in de hand...

Menno_siemensma

Quote from: henkverhaar on November 29, 2016, 08:45:51
Nee hoor. Koude handen. Mijn voeten zijn, met mijn verleden als (wedstrijd)schaatser, wel wat gewend... twee maten kleiner dan je normale schoenen, snaarstrak aanspannen, en dan een paar uur rijden ;-)
Koude voeten heb ik ook niet zo veel last van, maar koude handen wel, dat gevoel als er weer bloed naar toe stroomt...  :-X Beste is om je kern iig warm te houden, dus goede isolatie van torso en benen, dan zou in principe de rest ook warm moeten blijven. Ik ben zelf ook wel op zoek naar betere been isolatie, probleem is dat ik nu nog met de fiets naar stekken moet en als je daar met dikke warmte kleding heen moet een km of 10 bv, dan kom je oververhit aan en bezweet, om vervolgens te verkleumen door stil te staan...
ik wil ook iets wat nadat ik stil sta mij warm houd, veel van die thermo spullen is gericht op warm te blijven als je bezig bent, ipv als je stilstaat, waar het nu juist bij ons om gaat. Als ik aan de wandel of aan het fietsen ben heb ik geen enkel probleem met de kou, eerder andersom, dat ik te veel aan heb.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gert

Quote from: p.forel on November 28, 2016, 16:00:42
Koude voetjes geen last van paar jaar geleden heerlijke elec inlegzolen aangeschaft

Nu bij de Lidl:

http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?action=showDetail&id=30317

FrancoisCKX

Dank voor jullie tips. Ik heb veel om uit te zoeken. Binnenkort in elk geval maar eens naar de Bever om een paar zaken te bekijken en te passen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

FrancoisCKX

#23
Quote from: Hans-oet-remunj on November 28, 2016, 17:14:36
Koude voetjes  ;)

Nu heb ik geen enkele ervaring met snoeken in de winter

Wel met vissen in ijskoud stromend water

En daar verrichten neopreen surfsokken warme wonderen, al helemaal als je voeten ook nog eens ongepland nat worden..

Te koop bij surf of kayak winkel, 1 paar kost  ~ 10-20 euronen

Draag je die in je laarzen? Zijn die sokken dan zo dun of zijn je laarzen zoveel te groot?

FrancoisCKX

Quote from: Floor on November 28, 2016, 21:06:33
Norheim undertøy (onderkleding), in één woord; super! Ik weet niet of het in Nederland ook in een winkel verkrijgbaar is maar, in Noorwegen zie je het veel.

Helaas zie ik het in Nederland nergens te koop :-( En mijn Noors is nog niet goed genoeg om het met vertrouwen in Noorwegen te bestellen, je snakker ikke Norsk :-(