waadpaklaarzen drogen?

Started by Arie de Vries, April 17, 2016, 12:05:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arie de Vries

Voor het vissen op Baggelhuizen in de winter heb ik een neopreen waadpak met vaste laarzen.
Nu bleek er in een van de pijpen een miniem gaatje op dijbeen hoogte.
Dit gat opgespoord door de broek vol water te laten lopen. De plek waar er water naar buiten kwam gewaarmerkt en het water weg laten lopen.
Broek op de kop opgehangen.
Nu het probleem, broek was van binnen zomaar droog alleen de laarzen blijven drijfnat.
Ook nu vier dagen verder nog steeds natte laarzen. Heeft iemand bruikbare tips om de laarzen weer droog te krijgen?
en als dat klaar is, wat is de beste manier om een gaatje ter grootte van een speldenprik te dichten in een neopreen pak?
Groet, Arie

Floor

Ik heb wel ééns gehoord dat iemand een stoffen zakje met kattenbakkorrels in zijn schoenen deed om het vocht op te nemen. Of het ook daadwerkelijk effectief was kon niemand me vertellen maar, het klinkt toch wel aannemelijk om vocht absorberend materiaal in je laars te kieperen.
Wel in een zakje anders wordt het eruit halen je volgende probleem.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Beertje

Als ik een keer een "zeik poot" oploop, dan stop ik zoveel mogelijk kranten in de laars.Nacht laten zitten, de kranten nog een keer verversen weer laten zitten en dan moet de laars wel zo'n beetje droog zijn. Je kunt nog even na drogen met een FÖHN.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

sjoerd

Quote from: Beertje on April 17, 2016, 12:34:14
Als ik een keer een "zeik poot" oploop, dan stop ik zoveel mogelijk kranten in de laars.Nacht laten zitten, de kranten nog een keer verversen weer laten zitten en dan moet de laars wel zo'n beetje droog zijn. Je kunt nog even na drogen met een FÖHN.

Inderdaad, de meest simpele en effectieve oplossing. Alleen GEEN Telegraaf gebruiken! Dat is geen krant alleen maar sensatie haha.

Maar daarom is een waadpak icm waadschoenen een veel handiger optie. Die kun je gewoon binnenste buiten trekken en zo laten drogen!! Bij een evt lek kun je dan als je het pak met water vult om het lek te vinden, iig de binnenzijde droog houden.!!

gijsie20

Inderdaad gewoon ouderwets krantenproppen erin, zou zeggen juist wel de Telegraaf, die is lekker dik en hoef je toch niet te lezen   ;D

Arie de Vries

Kranten gaan we uitproberen. Bedankt goor de tip.
Dat laarsloze pakken handiger zijn is bekend, alleen vind ik die nergens voor acht tientjes.
En op Baggel zijn laarzen prima te doen (zandbodem)

Nu nog de tweede vraag, wat is de beste manier om het speldenprik grote gat te dichten?
Groet, Arie

goswit

Zou Bug bond een oplossing zijn aan de binnenkant  ?????
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Bone F

#7
Gewoon aan de binnen en buitenzijde een bobbeltje aquasure o.i.d. erop lijkt me.

Beertje

Quote from: Arie de Vries on April 17, 2016, 17:36:55
Kranten gaan we uitproberen. Bedankt goor de tip.
Dat laarsloze pakken handiger zijn is bekend, alleen vind ik die nergens voor acht tientjes.
En op Baggel zijn laarzen prima te doen (zandbodem)

Nu nog de tweede vraag, wat is de beste manier om het speldenprik grote gat te dichten?
Je kan (evt aan de binnen kant) een druppel bison rubber repair of albastine wonderlas aanbrengen. Om de plek te markeren kun je er een spelt in prikken om de plek te markeren tot het droog is.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

sjoerd

Quote from: Beertje on April 17, 2016, 18:24:42
Je kan (evt aan de binnen kant) een druppel bison rubber repair of albastine wonderlas aanbrengen. Om de plek te markeren kun je er een spelt in prikken om de plek te markeren tot het droog is.

Ik zou toch liever even de plek markeren met een viltstift, pen of krijtje, ipv een scherpe speld te gebruiken.

Beertje

met een speld prikken in neopreen is geen enkel probleem.Het gaatje sluit zichzelf weer. Bovendien, het lek zit daar toch al.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

sjoerd

Quote from: Beertje on April 17, 2016, 22:27:44
met een speld prikken in neopreen is geen enkel probleem.Het gaatje sluit zichzelf weer. Bovendien, het lek zit daar toch al.

Haha Beertje dan hoeft hij dus niks te plakken want hij had een miniem gaatjein zijn pak.

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Arie de Vries

Het gaatje is ontstaan door een wegspringende stalen haar uit een roestborstel op een boormachine. Dat is een draadje ter dikte van een naald, water komt er bijna niet door maar na een halve dag waden ben je toch behoorlijk nat.
De kranten hebben trouwens hun werk gedaan, laarzen al zo goed als droog
Groet, Arie

REM395

In een beetje behoorlijk surf/watersportwinkel verkopen ze neopreen lijm waar je alles van je surfpak mee aan elkaar kan plakken. Waadpak is van een gelijk materiaal dus dat moet prima werken!

Ik heb de lijm liggen maar deze is te 'gehecht' aan de binne kant van de tube om nog te gebruiken helaas anders had ik de naar je op de post gedaan.

Ik neem aan dat je deze ook vast via een webshop kan bestellen van gerenommeerde surfzaken of wellicht zit er een niet te ver bij je vandaan.

Zoek even op:

Eurofun
Van bellen
Telstar
Van den berg
Siem de jong

Succes!

Arie de Vries

Groet, Arie