OVM (Nieuw seizoen 2016-'17)

Started by Franky Boy, January 09, 2016, 14:53:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Franky Boy

Alle berichten over het Oostvoornsemeer (OVM) gedurende het seizoen 2016-2017 kun je hier kwijt.
Veel succes!

Dedada

Leuk! dank dat je mijn vraag oppikte...

gr en fijn weekend

Dedada

Hoe wordt over het algemeen een vlokkreeftje in de buitenbak gevist? Laatst sprak ik iemand die mij vertelde dat je op dit moment GEEN schijn van kans maakt met een vlokkreeftje in de buitenbak. Ook gaf hij aan dat het 'schijnbaar' een gouden regel is dat je een vlokkreeft met volledig zinkende lijn vist. Eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels bij beide stellingen. Heeft iemand recente ervaringen?

gr dedada

Hidde

vlokreeftjes , ongeveer zelfde als een stokje , lijkt me , drijvende lijn en 4 meter fc , dead drift vissen.
vorig jaar al geen succes meer mee gehad..

wh82

Die forel die op de monitoringsdag vol wier zat intrigeert me nog steeds. Wat moet je daar nou mee.. Maargoed hij werd toch gevangen.
Wat ik op het OVM recent gevangen heb zien worden was op muddlers, zwarte boobies en zwarte wooly buggers.

Dedada

Mee eens.
Vandaag ook gevist met muddlers en wooly buggers bij de loswal. Helaas geen succes op de eerste strekdam rechts van de loswal. Ondanks de harde wind, die je over het algemeen lekker in je rug had (richting de buitenbak), heb ik een paar uurtjes fijn kunnen werpen aan beide zijden van de strekdam. Verschillende elementen gezien/gemerkt: wind, zon, regen en hagel. Toch was het weer heerlijk.

Een collega vliegvisser wist nog een mooie bruine forel op het droge te krijgen. Witte booby, vrij snel binnengestript.

Fijne avond

Franky Boy

Vlokreeften, pissebedden en garnalen worden de laatste twee jaar een stuk minder gesignaleerd.
Of vissen met een imitatie dan succes heeft?
Ja de maag van die regenboog die op de monitoringsdag werd gevangen zat vol met donkere algentroep. Toch was de vis in erg goede conditie! En hij/zij/het is toch niet alleen op een vegetarisch dieet zo groot geworden. Was trouwens een onzijdige vis, want er werd geen spoor van geslachtsorganen gevonden. ???

jo flyfishing

Zeker dat het algen waren en niet iets van slakken of zo?

Quote from: Franky Boy on January 10, 2016, 20:07:41
Vlokreeften, pissebedden en garnalen worden de laatste twee jaar een stuk minder gesignaleerd.
Of vissen met een imitatie dan succes heeft?
Ja de maag van die regenboog die op de monitoringsdag werd gevangen zat vol met donkere algentroep. Toch was de vis in erg goede conditie! En hij/zij/het is toch niet alleen op een vegetarisch dieet zo groot geworden. Was trouwens een onzijdige vis, want er werd geen spoor van geslachtsorganen gevonden. ???
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Franky Boy

Nee, geen spoor van ander leven in die troep (geen stukjes van slakkenhuisje en zo)...

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

p.forel

Na even enkele jaren weer richting top water te gaan glijdt het nu weer terug naar diepte punt kwa vangsten en visserij op forel.
Net na de uitzetting kan je nog aantallen vangen  zijn wel veel uitzetters.
Straks hebben we wel een heel erg goed water voor de visserij op Bot

Franky Boy

Quoteslak wil niet altijd huisje zeggen....
Quote
Dat klopt, maar er werd geen spoor van leven in de uitgeplozen massa in de maag gevonden of de slakjes moeten al verteerd zijn geweest, maar dat lijkt mij sterk.
Overigens worden er in de magen van Regenboogforellen vaker algen en wieren aangetroffen.

Dedada

Deze foto kwam ik tegen op het internet. Vroeg mij af op welke locatie van het OVM deze foto genomen is. Naar mijn idee is de foto vanaf de Oost-oever (hoogspanningsleidingen)genomen. Klopt dit volgens jullie?

gr Dennis

wh82

Zeker niet. Dat is ZW. Oostkant is veel te diep om zo'n foto te kunnen nemen richting de dammen.

Dedada

mmm ZW? Zou ook nog direct rechts van de loswal kunnen zijn. Je ziet dan de rechter (eerste) strekdam liggen....

MarcelN

Klopt LosWal gelijk rechts NW dus ;D
Is ook wel een kunstenaar met die lijn zo ::)

Joost S.

#16
Een keer geweest vorig jaar met de forumdag. Af moeten haken door rug pijn. Paar dagen later geopereerd en 2 maanden lang met een groot gat in mijn rug gezeten.

Lijkt off topic, maar durf hier nog niet naar toe te gaan. Heb zoveel pijn gehad. En als ik daar wegslip en op mijn rug val, dan moet ik misschien wel gillen van de pijn, haha!

Eerst helemaal herstellen en wat zelfvertrpuwen tanken. Had ook een waadpak, meer een pak voor in je tuin, met rubberlaarzen er aan. Nou, de brandplekken staan nog op mijn benen. Dat schuurde en was toen op beide benen rondom helemaal open.

Het was dus niet mijn dag zeg maar, ;-).

Maar..... Ze zijn nog niet van me af daar.... Ff fit worden en een goed waadpak fixen en dan wil ik het nog wel eens proberen.

wh82

Dat bedoelde ik min of meer, ik zie dat als ZW (links van de loswal is voor mij NW) maar dan ben ik idd niet precies genoeg maar maakt t lekker makkelijk.
Inderdaad een echte lijnkunstenaar. Wat dat betreft ben ik blij dat er bij de dammen geen bomen staan.. dan hoef ik me niet zo vaak te schamen..

MarcelN

#18
Quote from: Joost S. on January 19, 2016, 21:56:59
Maar..... Ze zijn nog niet van me af daar.... Ff fit worden en een goed waadpak fixen en dan wil ik het nog wel eens proberen.
Jaaahaaa dat weet ik nog, geef maar een seintje Joost, dan hobbel ik wel met je mee ;)
Dit is vanaf de andere kant...

Joost S.

#19
Cheers!

Zeker voor mensen die als ik, dus weinig zeevis ervaring, niet de grote rivieren, maar meer stadswater en poldertjes afvist.

Als je zo iemand bent, en van vliegvissen houdt. En je gaat dan naar het OVM....

Dan besef je ineens hoe mooi Nederland kan zijn. Heel gaaf om daar eens te vissen hoor. Ik kan het elke visser aan raden.

Wel goed voorbereiden, en nooit alleen gaan als je daar niet bekend bent. Want het is er best ruig en verradelijk.

En ik zou ook een goed waadpak nemen, haha ;-).

wh82

@JoostS Als de binnenbakken NW het weer doen (MarcelN dat was toch al een tijdje niet zo?) is het links van de loswal redelijk makkelijk, kun je gewoon vanaf het zand het water inlopen, nergens echt glad en wordt heel geleidelijk dieper. Als het water een beetje warmer is steek ik liever in mijn korte broek ff over naar een dammetje, dat waden hoeft van mij niet persé heel de tijd. Je bent dan wel beperkt tot dam 1 links en rechts.

@MarcelN, zo druk is het niet zo heel vaak meer..

sjoerd

Quote from: Franky Boy on January 10, 2016, 20:48:05
Nee, geen spoor van ander leven in die troep (geen stukjes van slakkenhuisje en zo)...

Ooit in een Duits riviertje een regenboogforel gevangen en die zat ook helemaal vol met alleen maar wier! Dat komt dus meer voor maar waar ze dan op azen?

Bone F

En Marcel gaat deze kou periode je verwachtingen waar maken? :D

MarcelN

Nee Frans, we moeten minstens 2 weken >-10C hebben wil het weer normaal worden daar en daar ziet het niet naar uit :-\
Wél wil ik er binnenkort weer eens gaan vissen, ik heb bergen mooie dubbing van 'the mad scientist' binnen en wil dat wel eens proberen op de brownies :)

Ochi

Die dubbing doet het wel hoor😜, weet niet waarop het het niet doet van het ijswater tot in de tropen.