Vangsten van het seizoen 2016

Started by maurice, January 01, 2016, 13:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

maurice

8)

::bbq:: ::proost:: ::proost::

sjoerd

Zal ik dan maar de eerste zijn??? Maar dan wel met een heel bescheiden maar wel gewenst visje!
Even een half uurtje geworpen .

meer streamer dan vis.



maar wel weer de eerste groenjas van het nog heel prille jaar.

gr Sjoerd

Caslambalk

Leuk visje!
Ik vraag me altijd af of het slecht voor de vis is als je die kieuwdeksels zo buigt zoals op de 2e foto?
als ze me missen ben ik vissen ;)

FrancoisCKX

Quote from: Caslambalk on January 01, 2016, 16:39:36
Leuk visje!
Ik vraag me altijd af of het slecht voor de vis is als je die kieuwdeksels zo buigt zoals op de 2e foto?

Dat vroeg ik me ook af.

sjoerd

Daar gebeurt helemaal niks mee mannen. Een vis kan ook zelf zijn kieuwen opensperren. Kleine(re) snoeken kun je op deze manier heel goed vastpakken. Je moet dit niet doen met grote zware vissen voor zover je dat al zou lukken. Bij een grote snoek is de kieuwgreep het beste maar.... wel altijd de vis ondersteunen. Je ziet soms wel eens foto's waarbij een meterplus snoek gewoon opgetild word aan één kieuw. Dat is niet goed lijkt mij.

Gerrit59

Je bent het jaar wat dat betreft maar weer goed begonnen Sjoerd!

Gerrit

jo flyfishing

Nog eens een stuk van de Loet gedaan.
3 snoeken van rond de 60 cm en 1 moddervette 75-er. 2 klapten nog naast de streamer, en lieten zich niet meer zien.
Het jaar kon slechter beginnen. Wel voor de eerste keer koude vingers gehad met de snijdende wind. Blij dat ik tussen de bomen stond.



"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gerrit59

Een mooi begin van het jaar Jo!
Een groot deel van de dag regende het hier een beetje. In combinatie met de lage temperatuur lokte het niet aan naar de waterkant te gaan.

Gerrit

Beest

die vis heeft hem goed laten gaan met de kerstdagen ;D
mooie dikke vis jo

jo flyfishing

Slecht weer bestaat niet, alleen slechte kledij  8).

In de miezerregen begonnen, maar later trok de hemel kompleet open.
Toen de zon er even door kwam de 75cm en nog eentje kort na elkaar gevangen, terwijl je net andersom zou verwachten.

Quote from: Gerrit59 on January 02, 2016, 21:31:38
Een mooi begin van het jaar Jo!
Een groot deel van de dag regende het hier een beetje. In combinatie met de lage temperatuur lokte het niet aan naar de waterkant te gaan.

Gerrit
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gerrit59

Quote from: jo flyfishing on January 02, 2016, 21:57:08
Slecht weer bestaat niet, alleen slechte kledij  8).

Ik beschik echt wel over goede kleding...
Maar als ik ergens de schurft aan heb is het aan vissen in de regen...

Gerrit

merijn1982

Vandaag ook de eerste sessie van het jaar en ook een snoekje ( 70-75 cm ) mogen vangen. Dus de nul is er af! Helaas wilde deze snoek niet op de foto dus ging zonder plaatje weer retour
Tight lines!!

Gert

Vandaag ook voor de eerste keer dit jaar op stap geweest, met een #3 voor voorn en eventueel baars, en een #7 voor de snoek.
Met het drietje helemaal geen vis kunnen verleiden, en met de 7 kwam er 1 keer een snoekje even achter de streamer aan, maar daar bleef het ook bij.
Maar het was wel heel lekker fiets- en vliegvisweer hier in het westen.

Groet,
Gert

Michael

Leuk om de eerste successen te zien!

Allemaal een gezond en succesvol 2016 gewenst!

jo flyfishing

Met Jacques nog eens op de snoek.
4 snoeken even aan de tand mogen voelen (ouch!)
Allemaal net onder of net boven de 70 cm.






"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Jan Damman

Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Beest

weer mooie vissen Jo  ::goodjob::

sjoerd

Gisteren mijn eerste "blank"met de BB dit jaar.
Eergisteren vanaf de kant meer succes. Drie snoeken tussen de 71 en 82 cm, die vol op de kerststreamer knalden.
Twee daarvan lagen in een diep water toch op een gedeelte waar amper 50 cm water stond! Toch alweer op weg richting paaigronden? Wie zal het zeggen. Ook nog twee missers. Lekker middagje weer.





de grootse van de drie.

Gerrit59

Dat is toch ook een mooi begin Sjoerd!
Ik zou er voor tekenen.
Gisteren even de Friese polder in geweest. Geen enkel teken van leven....

Gerrit

Caslambalk

Vandaag weer een wedstrijd van mijn club.
Het begon goed met in het 1e kwartier( nog in het donker ) een mooie dikke snoek van 73cm.
Na een half uur werpen een misser van een grote vis >:( .
Toen gingen we naar een andere stek waar ik een vis van 63cm ving, had was een snoeiharde aanbeet en een hele explosieve dril.
En aan het eind van de wedstrijd nog een snoek van 50cm die op me streamer klapt vanonder een beetje vuil( een prachtige aanbeet om te zien want hij kwam helemaal het water uit ).
Helaas deze wedstrijd niet gewonnen omdat mensen die met dood aas gingen vissen het nodig vonden om 9 snoeken te vangen ;D >:( .

Ondanks dat ik niet had gewonnen toch heerlijk gevist.
als ze me missen ben ik vissen ;)

sjoerd

Quote from: Gerrit59 on January 10, 2016, 11:52:05
Dat is toch ook een mooi begin Sjoerd!
Ik zou er voor tekenen.
Gisteren even de Friese polder in geweest. Geen enkel teken van leven....

Gerrit

Hee Gerrit,
vroeger veel gevist in Friesland omgeving Bolsward maar het was er vaak gekleurd water. Is het water bij jou in de buurt nog wat redelijk helder?

Gerrit59

Sjoerd, a goeie!

Juster wie ik it grutste part fan de dei in de omkriten fan Snits. Noflik war en it wetter wie in soad helder, mar se wolle net bite!

Gerrit

Beest

Is Sjoerd fotograaf in het dagelijks leven
het zijn weer mooie plaatjes geworden

Gerrit59

Zowel fotograferen als wat vangen doet hij niet onverdienstelijk...... :) :) :)

Gerrit

sjoerd

Quote from: Beest on January 10, 2016, 22:45:09
Is Sjoerd fotograaf in het dagelijks leven
het zijn weer mooie plaatjes geworden

haha,ik ben  geen fotograaf van beroep maar mag wel graag foto's maken.