sedge van eendeborstveer

Started by jo flyfishing, March 10, 2015, 20:29:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jo flyfishing

Geen flauw idee wat de officiele naam is.
techniek voor de vleugel staat hier mooi geillustreerd : http://www.jpdessaigne.com/Astuces/canenonvernis/canenonvernis.htm
eventueel kan je nog een cdc pluimpje als ondervleugel (dus op de dubbing, maar onder de eendeborstveren.

Dit is de vlieg waar ik verleden jaar altijd op gevangen heb (ardens riviertje Lhomme) ongeacht het seizoen.

haak tmc 103bl #15
draad: berkeley nanofil 0.0357mm (eigenlijk geen binddraad, maar je kan er ongelofelijk veel wikkelingen mee doen, zonder bulk te maken.)
achterlijf :dubbing Hends hare (kies zelf de kleur)
thorax: dubbing Hends hare, donkerder dan achterlijf, in dit geval zwart
vleugel :2 borst veren eend (kleine)
hackle: uit een whiting 100 pack , zwart, maar gebruik ook zwart wit grizzly of badger
parachute post : Orvis para post fluo orange









vorige foto vergeten de dubbing van de thorax nog te doen. die doe je voor je de hackle rond de post begint te wikkelen.


"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Scaramouche

Mooi patroontje, en wat een goed idee om Nanofil daarvoor te gebruiken. Ik heb nog wel een rolletje van dat spul liggen, om te vissen gebruik ik het niet meer die fragiele rommel.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

haha de grootste rommel is het  ::agree:: , 1 knoopje en je vis heeft een piercing of een klokkenspel erbij.

jo flyfishing

Inderdaad opletten met de nanofil. die heeft een trekkracht van 1,5kg, maar soms is het ook wel minder.
Ik begrijp inderdaad niet dat het als visdraad verkocht word.
Het is ook wel even wennen om de draad op de haak te zetten, het schuift nogal.
Maar ik bind er ondertussen veel van mijn droge vliegen mee, maar ook snoek en zeebaarsstreamer.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain