Eiland van Brienenoord

Started by Hidde, February 17, 2015, 21:14:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hidde

In rotterdam ligt onder de brienenoordbrug een eiland met een natuurgebied erop,evenals wat volkstuinen.
Deze plek heeft mijn interesse al langer en aangezien het hier thuis wat drukker gaat worden zal ik dus alternatieven moeten zoeken om te vissen die dichterbij liggen dan het OVM .

Er zijn 2 mogelijkheden ,als je het eiland op komt heb je gelijk een grote vijver met erg helder water , dit is een put die vroeger diende als bouwdok voor de metrotunnel.
Deze put lijkt mij flink wat diepte te hebben dus en hier hoop ik voorn en baars te kunnen vinden..de kanten zijn glooiend en dusdoende goed te bevissen.







En

op de kop vh eiland , eigenlijk ah einde , onder de brug in de nieuwe maas in de vork die ontstaat door het eiland










Hier verwacht ik dan snoekbaars en roofblei  , beiden vissen die ik nog nooit heb gevangen en dus ook nog niet weet hoe deze te vangen , het schijnt wel dat er veel snoekbaars in de rotterdamse wateren te vinden is.

Zijn er mensen die wel eens vissen op deze plekken en er meer info over hebben?





Gerrit59

Hidde,

Ik woon totaal niet in de buurt, maar ik zou zeggen: waag er een paar sessies aan en dan weet je het resultaat. Het zal niet de eerste keer zijn dat een onbekend water mooie vis gaat opleveren. Niet proberen levert in ieder geval geen vis op!
Succes! We horen je ervaringen hier wel.

Gerrit

MarcelN

Ik heb er ook al vaker mijn oog op laten vallen, ik zie er veel watervogels, dus visbroed zal er ook wel terecht gekomen zijn.
Trouwens, al die bekende vijvers bij op- en afritten sterven van de vis, soms zie je de karpers happen in de plasjes. ;)

Leo-L

Onder de brug heb ik een aantal jaren terug nog wel eens gevist met kunstaas en daar was goed snoekbaars te vangen. Gezien de stroming daar moet er ook roofblei te vangen zijn maar dat is mij nooit gelukt.

FSCHAMP

Hidden,

als je wil, wil ik er samen met jouw wel eens een vissessie opwagen met de snoekstreamer bij de bruggen.  Laat maar iets weten.  Ik sta altijd open om nieuw water te proberen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Hidde

#5
Zou het op het stromende water nu zin hebben om op snoekbaars te vissen? Dacht zelf voorlopig in het bouwdok op voorn met de nimph te vissen.

Zeker leuk om een keer samen te vissen,jij moet er alleen voor uit belgie komen, zal ik het eerst ff zelf testen?

Roofblei is iets voor de zomer toch? Hoe vis je daarop? Wat voor vliegen? Lijn?

FSCHAMP

Hidde,

als er voorn in het bouwdok zit, dan zit er ook zeker snoek en misschien wel snoekbaar, ik wil altijd wel eens testen. Jij kan ondertussen als je wil met de nimf vissen op voorn.
Roofblei is inderdaad meer voor in de zomer. Als ze jagen kan je met een drijvende lijn en een gurgler vissen. Als je ze niet ziet jagen moet je meer voor zinkende lijnen gaan (intermediate, Di3) en met streamers vissen.  Althans dit is wat ik erover gelezen heb.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bone F

Het water ziet er mooi helder uit en daar ben altijd erg voor. Voor snoekbaars lijkt het mij minder want die houdt niet zo van dat heldere. Heeft het een open verbinding met ander water? Helaas woon ik ff te ver (ca. 60km.) om er op de gok ff heen te rijden.

MarcelN

#8
Da's de nieuwe waterweg Frans, bekijk het eens in Google Earth, grappig verstopt eiland.
Hidde, als je dáár een school vis aantreft kan je lachen, vette brasems, grote windes en voorns altijd leuk ::goodjob::
Maar kun je daar zonder gezeik komen via dat kleine bruggetje? Straks zijn die volkstuintjes van hooligans ofzo :o
Er lopen ook wel erg veel schotse hooglanders ::wtf::

Hidde

Bouwdok ligt vooraan vh eiland, er kunnen auto's over de brug maar moet je ontheffing voor hebben,ervoor kan je parkeren.vaste land zijde dus.Met de fiets of brommer geen probleem het eiland op te komen.
Niet nodig om aan het einde vh eiland te komen. Is te voet ook te doen.
Bouwdok is wel al wat verondiept las ik ergens toen ze zand kwijt moesten uit zuiderpark.. Heeft volgens mij geen open verbinding met grote water er naast.

Schotse hooglanders zijn er altijd maar een paar geloof ik.,.en alleen tussen mei en december
Roofblei is dus voor de zomer. Stek daarvoor zou ah einde vh eiland zijn waar het zuiddiepje weer in de maas stroomt., onder de brug ongeveer. , hier is het water troebeler wat dus goed zou zijn voor snoekbaars.

Hidde

#10
Ohja, hoolies heb ik er nog niet gezien.. Zitten 500 mtr terug in die ovalen bak..
Volkstuin vereniging kan je langs of doorheen, geen probleem.

Als het weer had meegewerkt had ik morgen ff gevist maar skip hem nu ff..
Volgende week hopelijk meer kans, kan ik ook nog ff binden., gurglers kan mijn broer me wel aan helpen als het nodig is vd zomer., voorlopig zou ik de zeebaars set voor op het stromende water kunne gebruiken.
Las ook dat hier vroeger de grootste zalmafslag van nederland zat.. Niks meer van te zien..

JB

Quote from: MarcelN on February 19, 2015, 22:16:09
Da's de nieuwe waterweg Frans, bekijk het eens in Google Earth, grappig verstopt eiland.
Marcel , heb jij nog een ander eilandje gevonden :D
Anders is het Nieuwe Maas, Nieuwe Waterweg begint volgens mij pas bij Vlaardingen :D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

MarcelN

Da's nooit mijn sterkste punt geweest die water namen :-X

Floor

De zalmafslag was in kralingseveer, dat is aan de overkant aan de rechter oever net bovenstrooms de brug ongeveer waar het opmerkelijke gebouw 'het zalmhuis' staat (dit is een restaurant wat ik overigens best kan aanbevelen).
Daar is trouwens ook niets meer van te zien van de zalmafslag.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Hidde

sprak een paar vissers vd week , bouwdok metrotunnel mag niet gevist worden..