Paling staat hoger op de lijst !

Started by Henry, June 16, 2011, 20:43:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henry

De paling staat hoger op de lijst van diersoorten die niet meer onverdoofd gedood mogen worden. Een schaap geit ach die zijn minder intelligent dan deze paling, dus die mogen het wel. Ongeacht welk diersoort dan ook in mijn ogen of dit nu uit godsdienst overweging of welke dan ook , moet zo snel mogelijk uit zijn lijden verlost worden.

Bron !
http://www.nu.nl/politiek/2541862/bleker-verbiedt-onverdoofd-doden-van-paling.html.

Maar vang jij een KARPER dan moet de onthakings mat gebruikt worden.
Rare mensen die ons land moeten besturen, of ligt het gewoon aan ons , de bewoners?

christianvt

@Henry; mee eens! Maar ik vind dat dieren ritueel geslacht mogen worden, dit speelt immers een grote rol in de geloofsovertuiging van sommige mensen. 

Henry

Quote from: christianvt on June 16, 2011, 20:47:48
@Henry; mee eens! Maar ik vind dat dieren ritueel geslacht mogen worden, dit speelt immers een grote rol in de geloofsovertuiging van sommige mensen.

Ik vind dit ook prima Christian, maar heb dan wel mijn bedenkingen bij dit soort plannen. Er staat nergens dat een geit/schaap etc niet verdoofd mag worden of een flinke tik op zijn kop mag krijgen eer zijn/haar keel wordt doorgesneden.

Voor het een discussie wordt van je bent tegen dit of dat, wil ik even voorop stellend at ik een ieder zijn geloofs overtuiging respecteer.


HappyFisherman

Laat het alsjeblieft helemaal geen discussie worden, want daar komt geen einde an!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Henry


HappyFisherman

Dan snap ik niet helemaal wat je wilt bereiken met dit topic...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Wilco

Mee eens want de Libelle of de Panorama is het medium om dit soort onzinnege discussies te voeren

Henry

Moet geen discussie worden die uitmond in een verwijt van jij dit of hij dat. Maar vond het wel frapant dat er vanuit de regering zo geredeneerd wordt, schapen/geiten zijn een punt van een discussie die een hoop geld kost en bij de paling wordt het gewoon gesteld.

Het lijkt erop alsof de vissport , in dit geval de kwekerijen, maar later ook de kleine hengelaar die een palingkje of tien per keer gaat roken verplicht wordt om deze dieren te elektrocuteren met een soort van tazer, steeds weer de nodige verboden opgelegd krijgt. Eerst niet meer met gekleurde maden vissen, vervolgens niet meer met levend aas, toen de onthakingsmat  en ga zo maar door.
Zowiezo ben ik voor dierenwelzijn, ben geen groene amsterdammer, maar in mijn optiek heeft elk dier recht op een vreedzaam heen gaan.
Waarbij het lijden tot een minimum wordt beperkt.


christianvt

Helemaal mee eens!

ik zeg; . uit! hahaha

Wilco


Inderk

Ik zeg niets...............
Maar dit is het begin!
Over een x - aantal jaren moeten we vissen met een zuignapje dat gemaakt is van macrobiotisch rubber dat geen allergische reakties kan veroorzaken op de schubben van een vis.

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


christianvt

Quote from: speycast on June 17, 2011, 18:59:57
waarom nu weer een slotje op dit topic  gewoon open houden 

denk er eens aan dat je hele huid vol schaaf wonden zit en dat je dan in bad met zout gepleurt wordt   kijken of je pijnstillertje wil
de paling vind dit zeker ook geen pretje

zoek eens op you tube naar ritueel slachten    komen toch ook beesten met een mes in voor  die het totaal niet goed voor hebben met het dier   

ben er niet op tegen   dat ritueel slachten  maar wel met snelle dood

Die paling is dan meestal al dood ;)

Henry

Quote from: christianvt on June 17, 2011, 21:15:57
Die paling is dan meestal al dood ;)

Speycast was me net voor. Had hetzelfde antwoord ;) vandaar de wijziging .

christianvt

Ooh ja als het gaat om commerciele visserij inderdaad wel! Mijn excuus!

Maar als wij wel eens levende paling bij een visser kopen pakken we hem met zand. Dat is een stuk minder pijnlijk als met zout ontslijmen. Als de vis daarna, na het schoonmaken is schoon gezwommen in gewoon water pekelen wij hem. Lijkt me best een humane manier om de paling te doden toch??

Henry

Dit gaat straks ook op voor de hengelaars die op paling aan het vissen zijn. eerst tazeren dan pas in het zoutbad.

christianvt

Als hun mij die taser geven vind ik het prima! :D

christianvt

Haha Nee idd, zelf meenemen doe ik niet aan.

Wat betreft die gifplaing, je leeft maar 1 keer, en paling is nou eenmaal lekker ;)