Thermo ondergoed

Started by FrancoisCKX, November 28, 2016, 08:03:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Floor

Quote from: FrancoisCKX on November 29, 2016, 21:49:36
Helaas zie ik het in Nederland nergens te koop :-( En mijn Noors is nog niet goed genoeg om het met vertrouwen in Noorwegen te bestellen, je snakker ikke Norsk :-(

Gelukkig zijn er genoeg opties langsgekomen van alle makkers hier, dat maakt de keuze misschien niet makkelijker maar, je hebt weer genoeg informatie voor een beetje voorpret. Ennuh, de eerste woordjes zijn er al!
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Arno

ik zie nog nergens Craft staan bevalt mij prima

Marco B

Hier nog een Craft en Icebreakerfan. Maar moet zeggen dat de thermo's van Zeeman niet eens veel slechter zijn en dat voor een tiende van de prijs van de erkende outdoormerken. Qua prijs/kwaliteit verhouding kan daar vrijwel niets tegenop. Overigens, Decathlon, ook het proberen waard.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Sieger

Ben sinds een klein jaar helemaal om naar merino wol. Ik heb de spullen van Armadillo, omdat deze de fijnste vezels gebruiken die ik tot nu toe ben tegengekomen. Ik heb echt al vanaf mijn jeugd last dat wol kriebelt, maar deze zijn zo glad geweven dat ik nu geen last meer heb.

Groot voordeel van merino vind ik dat het sneller op je lichaam droogt dan kunstvezels. Daarnaast stinkt het niet als je er lekker in hebt lopen zweten. Heb het deze zomer op een 10 daagse reis in Zweden getest. Na 10 dagen geen geur... Niet voor niets noemt men Helly Hansen ook wel Smelly Hansen...  ;)

Wat ik ook erg prettig vind, is dat je als je een keer flink nat bent (regen of transpiratie) de merino warm aan blijft voelen ...

Het is wel flink aan de prijs, maar voor mij weegt dat tegen de andere zaken op...


Sieger

FrancoisCKX

#29
Mannen, nogmaals dank voor jullie suggesties. Het is een 100% merino set van Devold geworden. Laat de winter nou maar komen.