Wat is vliegvissen toch leuk.

Started by vliegvisFlip, October 02, 2016, 12:20:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisFlip

Ik heb vandaag en gisteren weer even een uurtje gevist, en toch wat leuke vissies gevangen. Mijn broer had een paar vliegjes in zijn vliegendoos, waarmee hij nog niets gevangen had, dus hing ik ze eraan en ja hoor, in totaal 6 voorns. Vooral vandaag was het taai, keiharde regen en om de zoveel worpen zat ik achter me vast aan gras en dergelijke (moet nog even oefenen met feilloos werpen). voor de rest prima vermaakt. Zelfs meer gevangen door mijn broer.
Hebben jullie ook nog gevist/gevangen vandaag en gisteren?? :D

Team

Heb niet gevist, maar ben blij dat jij het zo leuk vindt, kom naar de forumdag
NUNC  AUT  NUNQUAM

vliegvisFlip


Arie de Vries

@vliegvisflip, even zoeken naar forelstreamerdag bij de Ruigenhoek, 15 oktober of de Snoektour, ik geloof 12 november
Groet, Arie

Gert

Inderdaad Flip, vliegvissen is en blijft leuk.
Gisteren aan het eind van de middag nog even geweest, toen de ergste buien wel zo'n beetje over waren (dacht ik - maar toch even m'n nieuwe waadjack voor het eerst uit kunnen proberen).

Diverse leuke voorntjes kunnen vangen, en eentje werd blijbaar gegrepen door een snoek(je).
Maar het gekke is dat die uiteindelijk alleen maar het nimfje netjes voorin de lip had. Heb hem zodoende wel kunnen landen - of liever gezegd: in het water kunnen onthaken. Was de eerste snoek van het nieuw seizoen. Dat er nog maar veel mogen volgen!

Groet,
Gert