vliegbindhaken

Started by bij, February 19, 2013, 19:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bij

Heren nog een vraagje,

ik wil graag drijvende vliegen binden, ben even de naam vergeten hoe dit heet.
Iki heb op marktplaats deze advertentie gevonden:
http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/hengelsport-vliegvissen/a1002152324-nimf-shrimp-streamer-haken-voor-vliegvissen-vliegbinden.html?c=d97e27c274e75147b4afd0f5eb58c81b&previousPage=lr

zijn dit goede haken en voor de droge vlieg

Beertje

Tja,duur is het niet.Maar wat voor merk haken zijn dit?Ik zou er wel meer van willen weten voor dat ik het kocht.voor dat je het weet koop je een kat in de zak en heb je wel al je vliegen er op gebonden.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Patrick(WF)

Ik ben t met Bert (Speycast) eens. Koop gewoon bekende haken die zich
al bewezen hebben. Ben zelf erg te spreken over Fulling Mill of Gamakatsu haken.
Groet Patrick

vliegvisgek

fulling mill top haken maar gamakatsu is ook prima haak en betaalbaar
zo koop je er al 100 voor 10 euro schat zo gamakatsu

;D ;D ;D

bij

1000 stuks vind ik wel erg veel van het goed. Waarom dure haken kopen als goedkope ook voldoen. Ik ben benieuwd of mensen hier op het forum ervaring hebben met deze haken.
Ik heb al eens goedkope haken gekocht maar deze kon je met redelijke kracht uitbuigen. Deze ga ik dan ook gebruiken als ik kleine visjes ga vangen met zoonlief. Slechte haken heb dus al.


Erwin

Quote from: bij on February 19, 2013, 20:53:28
Waarom dure haken kopen als goedkope ook voldoen..... Ik heb al eens goedkope haken gekocht maar deze kon je met redelijke kracht uitbuigen.

Dat is het dus, je zegt het zelf al, goedkope voldoen vaak niet. Ikzelf heb ooit goedkope haken van Royd op ebay gekocht. Zijn dik van draad en minder scherp dan de betere kwaliteit.
Maar aan die 3,75 val je ook geen buil toch?
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Koen

behalve dan als die hele mooie dikke forel je haakje recht buigt.

gijsie20

#7
Ik ben het met de heren eens, koop gewoon merk haken. Ik ben zelf goed te spreken over Tiemco en Gamakatsu.
Heb eens merkloze haken van een webshop gekocht, waren behoorlijk goedkoop, maar heb nu al een aantal streamers gehad met uitgebogen haakbocht na het haken van een paar grote vissen. Voor mij dus niet meer van dat spul, dan geef ik liever een euro per pakje meer uit.

Hetzelfde gaat trouwens ook op voor kant en klare vliegen..

Patrick(WF)

Bij Fulling Mill zitten er 50 in een pakken voor effe €5.50 . Das een duppie
per haakie. En dan weet je dat het goed is.
Groet Patrick

HappyFisherman

Kunt em ook omdraaien Bij, waarom besparen op je haken als die al het goedkoopst zijn van alle basismaterialen die je gebruikt?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

zal je het af raden.
deze haken zijn gewoon dik van draad.
na 2 keer werpen op het water zinkt ie als een baksteen.
deze haken heb ik later als nimf haken gebruikt.
dan nog verspeel je vis.
door haak breuk of dat de haak uit z,n doen wordt getrokken.

wat voor vis zou dat zijn.

zelfde als de royd haken drogevlieg haken,zeer dik van draad.
ook al nimf haak van gemaakt.

Dus geef is je oogjes iets beter de kost.

matzo haak gamakatsu en weet ik het.

kan je veel ergenis besparen.

vind ik.

erikdenoorman

Gamakatsu's worden bij ons voor 5.95 de 50 verkocht. Ik vind het heel fijne haakjes.

Beertje

Met je eens Erik,Gamakatsu's zijn prima haken.Ga even naar de site van Gamakatsu,dan kun je de haak type's bekijken en waarvoor de haak geschikt is.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

gijsie20

Quote from: erikdenoorman on February 20, 2013, 07:40:25
Gamakatsu's worden bij ons voor 5.95 de 50 verkocht. Ik vind het heel fijne haakjes.

Hoi Erik,

Kan je mij ook vertellen waar "bij ons"is?

groet Gijsbert

JB

Iemand ervaring met deze,

Fulling Mill Scorpion Fly Hooks - Barbless Nymph (31810)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Peet

Ik heb deze haken geprobeerd in de "shrimp" variant.
Toen ik probeerde een 2 mm bead over de weerhaak te krijgen boog de haak uit vorm.
2e poging idem ditto. (paste niet) Nu zal een vis er niet zoveel kracht op zetten, maar de volgende keer wordt het weer TMC hier.

bij

Quote from: HappyFisherman on February 19, 2013, 22:50:00
Kunt em ook omdraaien Bij, waarom besparen op je haken als die al het goedkoopst zijn van alle basismaterialen die je gebruikt?

Tot nu toe maken de haken voor mij een groot deel van de kosten uit. Pauwenfibers, fazantenstaart koperdraad gratis. Alleen voor binddraad en wol betaald dus de kosten vallen wel mee. Ik ben maar een beginnende binder.


JB

Quote from: Peet on February 20, 2013, 13:55:43
Ik heb deze haken geprobeerd in de "shrimp" variant.
Toen ik probeerde een 2 mm bead over de weerhaak te krijgen boog de haak uit vorm.
2e poging idem ditto. (paste niet) Nu zal een vis er niet zoveel kracht op zetten, maar de volgende keer wordt het weer TMC hier.

Peet, je had natuurlijk ook een iets grotere bead kunnen nemen  ;)

Maar bij het haaktype  waar ik na vroeg zal ik daar geen last van hebben, barbless  ;D, zoals bijna al mijn haken  8)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

catchem

Een paar jaren geleden ook wel eens gekocht, niet de beste haken. Niet altijd mooi afgewerkt, soms staan de ogen nog een beetje open. Voor droge vliegen zijn ze al helemaal niet geschikt. Tegenwoordig (na wat andere geprobeert te hebben) gebruik ik http://www.troutline.ro/d82-bl-fly-hooks.html Zijn mooie dunne haakjes, niet duur, stevig genoeg en weerhaakloos.
m.a.w. je kan beter een paar cent meer uitgeven.

vliegvisgek

Quote from: JB on February 20, 2013, 13:54:40
Iemand ervaring met deze,

Fulling Mill Scorpion Fly Hooks - Barbless Nymph (31810)

jeb bind er al tijdje op op diverse type,s fulling mill en hayabusa en gamakatsu maar droog tiemco  ;) ;)

Fly lunatic

Ze zijn behoorlijk prijzig maar ik heb hele goede ervaringen met Tiemco!!

Troutbuster

Bij, je startte je topic met de vraag over haken voor droge vliegen!

Persoonlijk heb ik de beste ervaring met 2 merken en types,

Gamakatsu F11B, (maat 8 t/m 18) en de Kamasan B402 (alleen verkrijgbaar in 14,16 en 18)

Beide haken zijn dundradig, loeischerp, sterk en weerhaakloos!!!

(http://www.lure-and-emerger.nl/patronenbindavonden/ironbluedun/ironbluedun.html)

linkje, Mijn favo droge vlieg op een Kamasan B402!

Zoals reeds opgemerkt, koop goede merkhaken!!
Goedkoop wordt meestal duurkoop!!

Succes en groet

Jan
"Petri Heil"


FSCHAMP

Heren,

ga voor Hayabusa haken, deze zijn goedkoper dan Fulling Mill en Kamasan, ze zijn exact hetzelfde en worden in dezelfde fabriek gemaakt van Hayabusa.

Je kan ze in brons versie verkrijgen of in een vernikkelde zwarte uitvoering en het zijn heel scherpe haken, scherper dan Fulling Mill of Kamasan haken.  Alleen vind je ze bijna niet.  Je kan ze op Engelse sites kopen (meestal wel per 1000 stuks).  In België kan je ze kopen bij "La Maison de la Mouche" van Albert Bigare (echter geen website, wel elk jaar op de beurs in Charlerloi).

Nimf haken : Kamasan B175 = Hayabusa 761
                   Kamasan B170 = Hayabusa 373
                   Kamasan B160 = Hayabusa 751
                   Kamasan B110 = Hayabusa 387
Streamer haak : Kamasan B800 = Hayabusa 552
                         Kamasan B830 = Hayabusa 376
Droge vliegen haak : Kamasan B405 = Hayabusa 752
                               Kamsan B100 = Hayabusa 384

Grts,

Gino V.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jelle

heb je ook een vervanger voor de B400 en de B401?
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens