Fishfinder/dieptemeter

Started by Bone F, December 21, 2018, 18:42:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Wie heeft er ervaring, positief/negatief, met de Lowarance hook2 4 met gps. Ik heb er een aangeschaft maar ben er tot nu toe niet echt happy mee. Je kunt nl. bijna niks meer instellen en er wordt nogal gekokketeerd met feit dat hij plug and play is mede door de stand automatisch. Ik heb al contact gehad met de leverancier maar dat schiet ook niet echt op. Het grootste probleem is dat ik enorm veel "ruis" te zien krijg en daardoor weinig info over de bodem ed.

MarcelN

Oh Oh Oh Frans en 'prijs' bewust....hoe is het met je semi Go(ne)Pro?
Je mag volgende keer mijn Lowrance Elite-4X HDI wel even lenen ter vergelijk, altijd gezeik met die instappertjes.

Bone F

Ja uh we zijn niet allemaal (semi) miljonairs. Apropos mijn semi go is prima hoor, maar dat ga je nog zien  ;D

henkverhaar

In mijn ervaring hebben die eenvoudige dieptemeters meer dan gemiddeld problemen met ondiep water (1-2) meter...

Bone F

Vis jij op 1 a 2 meter diepte? Dan kun je ze bijna scheppen met je flippers   :D Jammer is natuurlijk meestal over de vis vaart en op die ondieptes zijn ze zeker weg.

sjoerd

Quote from: Bone F on December 26, 2018, 13:07:00
Vis jij op 1 a 2 meter diepte? Dan kun je ze bijna scheppen met je flippers   :D Jammer is natuurlijk meestal over de vis vaart en op die ondieptes zijn ze zeker weg.

Veel snoeken vang je idd op slechts 1 tot 2 meter. Zeker in vroege voorjaar.  Vanuit bb  op diep water en dan naar het  kantje werpen, zul je zien wat daar kan liggen.
Hoef je er niet overheen te peddelen........

henkverhaar

Quote from: Bone F on December 26, 2018, 13:07:00
Vis jij op 1 a 2 meter diepte?

Nee - ik vaar (kano) op 1-2 meter diepte ;-) veel water hier is niet of nauwelijks dieper...

Bone F

Ja Sjoerd zoiets dacht ik ook aan maar ik ben hoofdzakelijk op het OVM aan het pielen en dan vis ik op ca. 3 a 4m. diepte. Vandaag was dat een 0dag terwijl het vorige week best aardig ging. En Henk inderdaad op geringe diepte raakt ie een beetje van slag. Ik heb vandaag even flink met de knopjes gejojoot en het ziet er nu een stuk beter uit.

MarcelN

Had je niets? ??? misschien je topje effe breken, schijnt ze te activeren ;D

wh82

Is een beetje te verwachten toch met een omslag naar kouder weer?

Bone F

Dat ik DAAR niet aan gedacht heb "vriend"  :D

MarcelN