de grote riet plas

Started by oebele, November 28, 2013, 21:15:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oebele

ik ga dit weekend naar parc sandur aan de grote riet plas. heeft iemand hier ervaring opgedaan en tips voor mij de hengel die ik gebruik is een #4

groetjes oebele

Beertje

#1
Dat ligt er aan wat voor mogelijkheden dat je hebt. heb je een boot oid, of vis je vanaf de kant. Vanaf de kant zal het op de plas niet simpel worden om vis te vangen. met een boot kun je er op de snoek, maar dan ben je wel een #6 of zwaarder nodig.
Als je vervoer tot beschikking hebt, kun je met dat 4-tje prima terecht in bv het oranjekanaal op voorn.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit72


Op de Grote Rietplas zit idd snoek en grote ook  :)
Een kennis van mij liep laatst nog op te scheppen over een snoek van 1.50 meter  ???die daar gevangen zou zijn.
De opgegeven lengte moet je met een flinke korrel zout nemen, maar er zijn grote vissen gevangen in het verleden.

De tip van Beertje over het Oranjekanaal is een goede. Aan het Oranjekanaal zijn genoeg mooie plekjes om lekker te peuteren.
Een 4-tje aan de Rietplas voelt misschien wat als vissen met een winckle-picker op de atlantische oceaan.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

oebele

bedankt heren voor de tips, vervoer heb ik maar geen zwaardere hengel, dus zal ik de omgeving maar eens afstruinen

vr. gr. oebele

eendagsvlieg

Hoi Oebele,

En hoe is het geweest en het mooie Drentse Landschap? Waren de vissen in the mood..

Groet,

Eendagsvlieg