Znoekijd

Started by Rossie69, December 19, 2010, 20:57:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

Een weekend met Znoek    

De 13e is voor de meeste een ongeluks dag,nou ken dr 1 die heeft daar geen last van gehad.
Smiddags even een pitstop gemaakt in Meppel.
Om even een paar EP streamers voor te doen.
Heb het over Hendri.
Maar das een ander geval,verhaal ;)
14 nov. 09
Herman,en ik ,wilden toch even vissen,dan maar de snoek,plagen.
En dit ook met de voor gedane EP streamers,lijkt wel reclame maken,maar tis mooi spul.
Weet het nu zelf ook.

kijk maar es hoe dun

Herman pikte me op om naar de stek te rijden waar ik een goed gevoel bij had.
Maar tijdens de rit erheen,kwam in me op dat vlakbij de grote plas waar we eerst zouden gaan bbten.
Even een streamer laten duiken,in de Wold A,bij de water overloop.
Waar ik vorig jaar een snoek nou wel van een meter tot 3 keer  de streamer gelost te hebben ,niet gevangen heb
Maar omdat het weer slecht niet veel goeds in de zin had,voor ons bbters,hebben we maar voor de wal gekozen.
Was een goede keus bleek later,binnen een kwatier riep Herman al yes,en ja daar stond met een kromme hengel.
Ik een foto maken van die vis,kwam niet verder dan een onscherpe foto van een dikke plons.

Ik weer terug naar mn hengel,Herman naar een zijsloot,nog geen 2 meter breed en 10 lang en halve meter diep.
Hange hoor ik weer :)
Ik er heen op mn kromme poten scheve rug en weet ik het.
Staat die Herman met een kromme hengel,een dikke snoek te drillen.

Ik an de andere kant foto,s maken met gevaar van een tik apperaat :lol:
En lekker schuin lopen en glijden zo bij Herman gekomen.

Vis had de lijn om z,n staart gerold,leek wel een krokodil.

Maar hier kwam de vis weer uit.
Herman had de vis nu bij de kant en kon hem,landen jawel de kieuwgreep ging die ff doen.


Gaat hem goed af.

Mooie vis leker vet ds klaar voor de winter.
Maatje van 83 cm mat deze vis,weer geen pr voor Herman.

Maar ik had gezegd,van dat ik een 80tiger wilde vangen,is niet gelukt,maar we hebben er 1 op de kant gehaald.


Toen begon de wind aan te nemen,en lekker te hoosen.
Nog een stuk boven strooms afgevist maar koste me dus een streamer(EP) dus duur ding gezonken.
Maarja dat moet je maar voor lief nemen.
Op naar de stek waar ik eigenlijk wilde beginnen.
Wind recht op onze bakkes,geen pretje dus.
We hadden een stukkie gevonden,in een bocht,waar de windt bijna geen grip had op de vliegelijn.
Dus lekker vissen.
Herman gaat me voorbij werpt,een schreeuw damn mis man,hup streamer er weer op en weer een kolk mis,en dan nog een keer,en jahoor strike,hange.

Weer een snoek geen groote maar wel snoek :lol: 55 cm.
Was blij dat er eindelijk is weer snoek werdt gevangen,al is het ook door een ander.
Dr is vis :)
Kwamen nog een zijsloot  tegen,beide een kant Herman wilde graag,waar je het meeste ruimte hebt om te gooien,ik nam genoegen met de boskant.
Nou Herman heeft het geweten :lol:
Hij wierp,maar bleef hangen met z,n lijn in het draad,jawel Herman had een tik over gehouden van dat draad,zeek bijna in de broek van het lache,goh wist niet dat zo goed geleide :lol:
Ja lach maar,ja doe ik zeker.
Een stuk verder natte handen en een windje viel de lijn van Herman op het draad,maar nu met natte handen, :lol: goh had hem nog nooit zo hoog de armen omhoog zien trekken,wat een tik kreeg tie hahaha,nou dat was ook zo,n prachtig gezicht.
Van ellende zijn we maar terug gelopen,en naar het volgende stuk gelopen.
Stukkie verder jawel bomen stroomhuisje bomen takken :lol:
Ja hoor hij deed het weer dunnetjes over.
Plaats je streamer achterwaards in een boom :lol: hengel in de waterkant vliegenlijn over de weg herman bij de boom,en ik zeggen dr komt een auto aan :lol: hahaha.
Heb hem nog niet zo snel zien lopen naar de hengel :lol: en kreeg even naar me toe geslingerd van l.l
Stukkie verder,weer een kreet,Herman weer een vis,jemmig,hij ruikt gewoon die Znoeken.


Dit stukkie heb ik op film gezet,is voor als we later groot zijn.
Herman vertelde van daar bij die boerderij,daar bij die boom begint he ten daar bij de heg daar stopt het,dat ruikt naar vis.
Op het einde,van de heg  jawel weerstand aan mijn hengel,deze loste,even verkeerd aanslaan,dus :)
Nog 2 keer over die plek,want Herman lukte het ook,dus mij niet.
10 meter  verder,jawel een dikke kolk,mis,ook hier een paar keer eroverheen met de streamer,niks.
Daar bleef het bij.
Het was de bedoeling om even een bakkie te doen bij de forelboer,maar was al laat,en aangezien dat die wintertijden heeft nu,was tie al gesloten.
Dus maar een heerlijke krentebol met plak kaas en cola,ging dr ook wel in :)
Toen nog even een stukkiegevist bij het gemaal,maar niks meer
De zon deed flink z,n best de buizerds schreeuwden en cirkelden,boven de bossen,machtig gezicht.
Dus al met al een super geslaagde middag.
Ik als gids was me een genoegen.

Znoekdag