BB tripje 23 en 24 juni 2010

Started by johannes, December 18, 2010, 13:33:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

johannes

BB tripje 23 en de ochtend van 24 juni

Alles stond klaar maandag uit het werk in de auto 3 veerboten nemen en 2 keer een half uur wachten op tunnelwerkzaamheden verder kwam ik op bestemming. Het plan was BB met Cornelis, en wat de rest van het gezelschap zou zijn wist ik niet maar zoals als altijd, totaal versschillende mensen die vliegvissen, los van de vrouw zijn, genieten (van voor sommige totaal nieuwe dingen) en een borrel lusten.
Mijn doel was 1 keer lekker de backing halen. wat helemaal niet gewoon is als je strak drilt en de vis geen ruimte gunt. cornelis z'n doel was 1 echte dikke maar wat een dikke is werdt weiselijk niet uitgespoken.

Toen ik aankwam stonden er een aantal vliegvissers op de steiger en dan is het altijd leuk om in het noors te vragen of ze wat gevangen hebben nog leuker is als die zelfde er later achter komen dat je ook nederlands kan praten.

Normaal slaap ik altijd achter in de auto als het regend en anders lekker buiten.
Maar ik "moest" toch binnen komen slapen heb toen m'n slaapzak achter de tafel gelegt en na een paar pilsje's en wederzijdse vliegenkeuringen ben ik toch maar gaan slapen hoewel de lichtintensiteid daar geen aanleiding toe geeft. S'morgens voor het ontbijt effe op de zeeforel helaas verder als 1 aanbeet en 2 kleine polakjes kwam ik niet. bij terugkomst ontbijten en op pad.

De BB werdt opgepomd, en de vakken werden gevuld, dieptemeter, vliegendoos,tang (hoewel je voor echte vissen die niet nodig hebt), drinkwater, enegierepen, bolletjes, energiedrank. en naar het water. eerst een eindje stroomopwaards peddelen. dan dwars op de stroom rustig naar de eerste brugpeiler. als snel werden de eerste visjes gevangen. ik was begonnen met een dikke clouser in wit/geel/bruin standaart is dat een goede combo. knalharde aanbeten maar gewicht zat er niet in. cornelis bleef nog effe hangen en ik ging verder. een heftige aanbeet en een heerlijke kromme #9 waarbij de vis nog een paar meter lijn nam maar de dril toch vreemd was. dat klopte het was een makreel die anabolen gegeten had op de BB zit een meetlint in ince's 0-20 en aan alle bij de kanten stak de vis er over heen.

Vissen werden er zat gevangen maar groot was het nog niet. wisselen van vlieg en een klein polarfiberclousertje ging er aan uiteraard met lusknoop (Aleen bij verzwaarde vliegen) cornelis kwam langs en ook daar was het kleine vis veel koolvisjes (tot 60 cm) dan een beuk op de hengel en in een hoepel nu hard tegenhouden en los is de haak. wel was het een heel suptiele aanbeet als van een stuk wier. jammer maar helaas. Ze zitten er in iedergeval. Na een tijdje verder vissen en wisselen naar een circelhook plotseling cornelis die met een wel hele kromme hengel staat. En na een fijn potje knokke komt er een lekkere polak boven achter in de 80 zo de kop is er af niet van de vis die mag terug.



Weer die zachte aanbeet toch raar. Na een paar nieuwe worpen weer een kromme hengel voor cornelis maar deze vis is niet te houden en breekt 38/100 als een spinnewebdraad oef de adreline is flink gestegen helaas niet meer die cilkelhookvlieg. Uiteindelijk 2 uur verder krijg ik een mini aanbeet keihard word de haak gezet en driftig tegen de stroom in peddelend komt er na een heerlijke dril een heerlijke 90er boven





Snel een paar plaatjes en zwemmen mag i weer heerlijk toch ging de vis niet de backing in mede omdat het vrij ondiep was.

Verder vissen maar weer nog 2 uurtjes zonder vissen van formaat zoeken we de kant op effe eten en vooral de benen strekken.

Na een fijne maaltijd (nog bedankt) en effe rust gaan we nog een avondsessie doen. De BB wordt weer opgepomd en peddelen maar weer oef de beentjes moeten weer effe op gang komen.

Vis zat head en tailende koolvis (als een forel) bizar gezicht regelmatig bruinvissen die jagen. Toch laat de grootte vis het afweten en vele vliegen worden geprobeerd.



Een mooie zon die achter de wolken z'n stralen door de wolken priemt is leuk maar daar komen we niet voor.



Ook het fantastische schaduwspel op de bergen is mooi maar waar blijft de grootte vis.

Dan na goed twee uur hangt cornelis in de hengel



Nou zeg die vis doet lekker z'n best heerlijk, dit zijn de fijne glimlachmomenten.





Heerlijke momenten en op en top genieten van een vis die naar wij dachten toch redelijk aan de top van de voedselketen stond maar.....

Nou ben ik weer aan de beurt hoor en zo gaat het tot 23:45 vangen we totaal 7 vissen 90+ de grootste 94cm. Hier een aantal foto's die voor zich zelf spreken.







Dan zeggen we nog 1 vis en we gaan naar de kant driftig wordt er gevist en niet geslagen op die keiharde aanbeten van koolvis beng de hengel krom en naar de kant peddelen onder het drillen een mooie vis komt boven en na snel naast de hengel gehouden bleek de vis halverwege de 80 te zijn. en een grootte bijwond te hebben help er is daar dus iets wat rondzwemden graag polak 80 wil eten. 

Toch wist er geen een de backing te halen omdat we keihard drillen op elke vis klein of groot niet de hengel in een bochtje trekken en spelen met de vis maar hangen in die stok breken zal i niet en ander pak ik de reserve wel. Maar een vis die te lang gedrild wordt heeft te lang tijd nodig om op te knappen. Ach jullie hebben de filmpjes gezien die zeggen genoeg.

Bij terug komst worden er in geuren en kleuren (onder het genot van een borrel/biertje/rookwaar en wat te eten) verhalen uitgewisseld. Mooie vissen zijn gevangen mooie kabbeljouw, makrelen, polakken,en heel veel koolvis. Nog wat te drinken en fantastische opmerkingen: hoe laat is het? 1:30 he het is nog geen eens donker. of zo'n polak kan je toch gewoon tegenhouden als i naar de stenen gaat.

Slapen en morgen nog een halve dag en dan weer terug.
S'ochtens ontbijten en op pad ook gaat er nog een mee de bb in toch hebben de verhalen van gisteren de mensen wel samengedreven op de goede stekken geeft niet iedereen moet gewoon een echte vis vangen. We zoeken verder en daar licht een bootje met met een aantal pilkeraarsen aasvissers. Rustig gaan we die kant op uit m'n ooghoek zie ik dat ze visafval van koolvisjes over boord gooien. Na een tijdje vissen plaats ik een worp stroomopwaards van het bootje en laat de lijn onder het bootje door stromen en nip aan de lijn en keihard de haak zetten. Oef deze doet goed z'n best



Het is ook veel dieper hier, bij bovenkomst is de vis dik in de 90cm. Heerlijk



Zwaar he

Snel terug de zelfde worp word weer gemaak en snel een peuk aangestoken. Hengel in de hand paar stripjes nibbel keihard de haak zetten en daar gaat i wat een geweld legt deze vis op de mat. De slip nog maar meer dicht. En een extra hand er bij



de vis loopt op een dichtgedraaide slip weg als of het niks is hop daar gaat de backing er een paar meter achteraan. Langzaam win ik een 10 meter terug en daar gaat i weer de melding dit is een echte vis is afgegeven. Kom maar vriend nu wil ik je zien ook.
Bij bovenkomst een vette wouw dit kon wel eens m'n pr worden (oude 96cm).
Hop die hand achter z'n kieuw en aan "boord" die hap wacht effe een plaatje zegt cornelis



Nog een plaatje en dan mag deze vis weer zwemmen.



Heerlijk een nieuw pr en de backing gehaald.
Nog een laatste plaatje van de duikboot en dan mag i weer.



Het was geslaagt en mooi geweest rustig peddel ik naar de kant en ruim de spullen op even gedag zeggen en rijden van avond wordt de langste dag gevierd en dat wil ik niet missen.

Groeten

Johannes

harlin

 ::dance::Hij blijft mooi. ::zucht::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN