Vliegvisser uit Eindhoven

Started by aardappel, October 08, 2014, 09:52:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

aardappel

Hallo allemaal,

zijn er ook vliegvissers in Eindhoven (woon zelf in meerhoven, tegen veldhoven aan) die zin hebben om me een dagje of middagje te helpen met de basics? Ik heb een hengeltje en wat overige spullen, zelfs al een voorntje gevangen aan de vlieg maar moet nog veel leren. Alvast bedankt voor de interesse/hulp!

mvg,

Louis

Mike

Hoi Louis,

Ik ga zeer waarschijnlijk deze week met een maatje naar De Ronde Bleek om te trainen voor t NK
Als je zin hebt kan je aansluiten.

Grt, Mike
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Twan

Quote from: Mike on October 08, 2014, 11:15:07
Hoi Louis,

Ik ga zeer waarschijnlijk deze week met een maatje naar De Ronde Bleek om te trainen voor t NK
Als je zin hebt kan je aansluiten.

Grt, Mike
::goodjob::

BV

Hey Aardappel,

Ik woon op een uurt van je af , en ken bijna niks van het vissen op voorn, maar:

Ik ga binnen kort wel eens op forel vliegvissen in Bocholt (B) met een andere starter van het forum.
Indien je interesse hebt laat ik je weten waar en wanneer.

Ook een keer snoeken op de Noordervaart in Weert staat op de planning..
Kunnen we altijd afspreken.

gr

BV

GJ

 ::new::
Het is niet mijn topic en ook niet mijn vraag, maar als het kan dan wil ik ook wel graag mee...

BV

Als er zoveel vraag is kunnen we ook gewoon een afspraak maken om met z'n drie'en te gaan vissen.
Als Aardappel en GJ een moment en plaats kiezen raken we er wel uit.
Ik kan bv dinsdag namiddag  of donderdag namiddag.

Maar dan moeten jullie twee watertjes selecteren die in de vispas zitten en niet te diep zijn , en waarvan je weet dat er wat vis zit (of kan zitten).

GJ

Ik kan dan ook. Aardappel?

Ik ben verder flexibel. Dus ik kom overal naartoe. Afstand maakt me niet zoveel uit. Als je een leuk water weet, dan ben ik er!

Nigel

Hey aardappel, wil t al een beetje lukken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

gijsie20

Volgens mij is de beste man hier niet meer actief  ;D

Nigel

Nou dan pak ik t stokje verder op.. Ik kom uit veldhoven en heb de basis inmiddels wel te pakken denk ik. Van mijn vrienden vist er slechts 1 met de vliegenlat.
Ik wil nog zeker graag leren maar als je gewoon n keer zin hebt om te hengelen hoor ik t wel.
Kom jij ook uit ehv gijssie?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

gijsie20

Hi Nigel,

Nee zelf woon ik in Amersfoort, niet echt in de buurt  :)

hvbuel

Ik kom uit Waalre, en zou in de regio Eindhoven ook wel eens wat willen vangen aan mijn #3 , tot nu toe valt het zwaar tegen.
Heb ook een #8 en een dagdelen kaart voor De Ronde Bleek.
Ook daar heb ik weinig geluk, 4 forellen op de kreek in 3 bezoeken.


Sent from my iPad using Tapatalk

Nigel

Lukt me inmoddels al wat beter met de #4.. Vooral in aug sept okt gaat het goed. Keertje samen gaan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

hvbuel

Prima Nigel, ik ga graag een keer mee om eens te zien hoe het een ander vergaat, en er dan iets van op te steken.
De drie hangt echt te lang werkeloos in de garage.
Op DRB gaat het al wel beter, mijn record is nu 9 in één sessie [emoji5]

Nigel

Wow.. Nice! Drb ben ik zelf nog niet geweest. Evt kunnen we daar ook eens heen gaan.. Maar laten we eerst het kanaal aandoen in de lente. Ik stuur mn nummer via PB


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nigel

Zijn er nog mensen actief in omgeving EHV?

Alex


Woenos

Nog een keer actief maken, iemand nog tips om in en rond Eindhoven met licht materiaal leuk te vangen? Licht als in geen snoek of karper.
Ik woon in Eindhoven maar heb nog niet veel succes gehad op de Dommel en Tongelreep.

Alex

Water genoeg maar goed vliegviswater in Eindhoven is wat zeldzamer. Voorntjes kun je in de meeste stadswateren en bv de Gender wel vangen. Net buiten Eindhoven zeker aan de Noord- en Noordoostkant weet ik wel een paar leuke watertjes.

En uiteraard de Ronde Bleek maar dat ligt nu wel tot oktober op zijn gat.

Alex

Woenos

Quote from: Alex on June 03, 2022, 23:15:46
Water genoeg maar goed vliegviswater in Eindhoven is wat zeldzamer. Voorntjes kun je in de meeste stadswateren en bv de Gender wel vangen. Net buiten Eindhoven zeker aan de Noord- en Noordoostkant weet ik wel een paar leuke watertjes.

En uiteraard de Ronde Bleek maar dat ligt nu wel tot oktober op zijn gat.

Alex

Ik hou me aanbevolen voor de leuke watertjes! Inderdaad kan je in de gender en dergelijke wel leuk voorntjes vangen, al is het maar afwachten hoe het water die dag is. Van helder tot melkachtig wit en overgroeid in een paar weken.