Voorronde NK ronde Bleek

Started by Jan Damman, November 02, 2014, 22:14:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Damman

Bij de voorronde  NK op de ronde Bleek land Troutbuster  (Jan Keur ) een van de weinige gevangen forellen.

Goed gedaan Jan  ::top::

[attachment deleted by admin]
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Gerrit59


BV


Mike

Ja,  idd goed gedaan Jan  ::goodjob::
Ik heb echt alles geprobeerd maar niet eens 1 aanbeet of volger gehad  ::wtf::
Er zijn in totaal maar 15 vissen gevangen door 48 deelnemers, die allen 6 uur hebben gevist  :o
Het was afzien met de harde wind en zo weinig vis.
Gelukkig deed de gezelligheid een hoop goed.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

hvbuel

Ik was aanwezig als controleur op 1 van de pontons en ik moet zeggen dat ik me prima heb vermaakt.
Inderdaad jammer dat de vangsten wat tegen vielen, maar wat ik boven water heb zien komen was wel allemaal de moeite waard en gaf behoorlijk spectakel.
De soms harde wind was een behoorlijke uitdaging voor de deelnemens, met name als men bij de laatste ponton moest vissen was het behoorlijk pedellen, zelfs het ponton bleef niet liggen aan 2 ankerlijnen  :o
Erg mooi om te zien hoe geconcentreerd  sommige deelnemers bleven doorvissen, zelfs in het 6e uur van de wedstrijd.
Dat dat ook zijn vruchten afwerpt bleek wel toen de laatste vis 2 minuten voor het eindsignaal nog werd gevangen.
Voor mij als nieuweling in het vliegvissen was het een hele leuke ervaring, de sfeer was erg goed en het weer zat mee.
Het ging er ook allemaal erg sportief aan toe, met als hoogtepunt dat er een deelnemer zo vriendelijk was om een andere deelnemer op sleeptouw te nemen toen bleek dat deze laatste moeite had om bij het ponton te komen, tegen de wind in.  ::klappen:: ::klappen:: ::klappen::
Ook de organisatie was goed voor elkaar volgens mij, de manches zijn op een enkele uitzondering na precies op tijd gestart, en het hele schema is strak opgevolg.
Catering ook prima voor elkaar en ik weet niet wat ze betaald hebben voor het mooi weer, maar dat moet iets gekost hebben  8)

Troutbuster

#5
Broeders!!

Het was idd een taaie visdag gisteren op de bleek

De vooruitzichten waren al niet zo gunstig gezien de magere vangsten in de dagen voor de voorronde, ondanks de uitzet op de 28e

Maar goed, "the match is on" dus gaan met die banaan!

Vol vertrouwen in vlieg en set up te water op een prachtige zondag

Richard van Dongen was de eerste met vis, een gouden vis zou later blijken

Dat er zeer slecht werd gevangen bleek na 2 manches 5 vissen in totaal met 47 vissers die doorgaans toch echt wel van wanten weten!

Ik had in de 3e manche een hanger die helaas losschoot, Gerrit Werff (L&E Teamlid) ving wel een mooie en werd na afloop ook nog door de locale omroep geintervieuwd!

De 4e manche was wel gunstig voor mij want ik kon een in de oppervlakte graaiende forel aan de schubben komen met een foam hopper die 3x aggressief werd aangevallen, 2x mis en de 3e keer hangen!!
Rudy van Duynhoven stond redelijk dichtbij en kon zo plaatjes schieten voor de Beet site

http://www.beet.nl/index.php?pageid=29&newsitemtitle=richard-van-dongen-wint-voorronde-nk-vliegvissen-op-ronde-bleek


Na de 4e manche bleek Nico Dekker als enige 2 vissen op de kaart te hebben en ging dus virtueel aan kop

De 5e manche ving Bert Smidt jubelend zijn 2e, en kort daarna was het jubelen een stuk minder toen Ton van Gelder er 2 achter elkaar ving!

Ton van Gelder ging op dat moment aan kop, en we zouden en bloedstollende, spannende 6e manche ingaan!

3 man met 2 vissen en 8 man met 1 vis dus vanalles mogelijk!!

Na het startsignaal van de 6e manche, peddelde ik weg van het controle ponton en zag een grote forel "Head and Tailen"

Gelijk de droge set up erop met de hoppers en Bammm.... hangen..... en na 5 seconden weer los!! >:( >:( >:( >:(

All in the game helaas en iedereen viste alles uit de kast want iedere vis kon goud waard zijn!!

Ton van Gelder leek uitendelijk af te gaan op een overwinning toen Richard van Dongen, op dat moment 11e, zijn 2e vis ving!

2 minuten voor tijd en daarmee de overwinning zeker stelde!!

Richard, van harte gefeliciteerd !!

::top::

Mijn in de 4e manche gevangen eenling bleek uiteindelijk goed te zijn voor de 7e plaats, Gerrit Werff bleek met zijn ene vis in de 3e manche goed te zijn voor de 8e plaats, Christof van den Berge en Ger Nuiten bleven helaas visloos deze keer.


Jammer van de magere vangsten (15 vissen met 47 man!) maar daardoor was en bleef het tot het einde toe rete spannend en vergde de match een niet aflatende concentratie want iedere vis zou goud waard geweest zijn dus scherp blijven is het devies in dit soort matches

Het was een gezellige mooie dag met uitstekend weer al waaide het 's middags ff behoorlijk door

Voorlopig geen wedstrijden meer, de eerstvolgende is in april 2015 op de Kool wat traditioneel weer een zeer taaie match zal gaan worden

Gr

Jan
"Petri Heil"