Welke vorm van vliegvissen vind je NIET leuk?

Started by renew, January 19, 2012, 22:03:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hans-oet-remunj

klopt... zie het als kans verhogen op een paar vissen per week visserij.....hoewel het met zeeforel ook af en toe wel eens double figures per evening kan zijn....

En dus weinig kans op 2 tegelijk.... ook bij schoolvis zeeforel nog niet gehad.... hoewel  ik  wel eens een grilse doublet gezien heb van een noorse buldo vliegvisser.... die had er echt 2 tegelijk.... :o

Zelf had ik ooit wel een parretje  en een 3 kg zeeforel tegelijk. vermoedelijk beet eerst de parr op de kleine dubbel, waardoor de 2e vlieg (groter enkel) meer actie kreeg , en aldus de zeeforel verleidde...

Het parretje is toen van de haak gevallen.....de rest ging goed.

Hans-oet-remunj

@ useles

met 1 en 2 handig. Ook in het pikke donker... ja dat gaat wel eens mis .... 

meestal 2 vliegen, 1 kleine double, 1 groter enkel.  Leader: 3 a 4 meter. vliegen 1 meter uit elkaar, tippet onderste vlieg evt iets dunner: heb je nog kans als die achter steen haakt. De springer haakt niet zo snel iets als je de hengel max hoog houdt.


johannes

Quotealhoewel als "ze" een "plaag" worden is de lol er ook snel af!

dat is denk ik met alles zo het moet wel een beetje moeiliijk blijven toch.
wat wel gaaf is makreel op poppers/gurglers.


renew

Johannes,
ik neem aan dat de makrelen niet altijd een plaag zijn. Ik zou wel willen dat het hier zo was. Fantastsche sportvis ik heb ze nog nooit op de vlieg gevangen wel met een heel lichte spinhengel, fantastisch!
Soms als het weer constant blijft in de zomer kan je je je helemaal scheel vangen aan fint. Heb ik totaal geen problemen mee twee, drie dagen meer dan 60 fint per dag heeeee lekker! Goed voor je zelfvertrouwen en dan kan je de komende de keren dat je niets vangt weer aan.
Grtz
rene

toppiedus

Te laat komen!!

En hier waren we duidelijk te laat, de avand van te voren nog even gebeld
QuoteNee hoor, de visvijver is nog helemaal open dus u kunt morgen komen vissen

Komen we daar ligt er wel 10 cm ijs op.





Vraag me wel af wat die schaatsers van deze maloten hebben gedacht................

johannes

makreel is zeker leuk vroeg of laat in het seizoen dan zijn ze minder talrijk en groot echt groot vang ze dan van 20 inch plus.
maar in de zomer zeker met mooi weer heel veel rookmaatjes.


Arno

Een speciale ervaring kan ik je vertellen






Gr Arno

renew

he Arno zijn dat nou 2 zeeforellen? Wow man!

Arno

Ja dat zijn 2 zeeforellen die ik ving
ik denk ones in A life time.
het leuke is dat ik op een steen sta te gooien en door de eerste aanbeet uit balans van de steen val en me al vallend
de 2e aanbeet krijg en de hengel uit mijn handen laat vallen en grabbel grabbel de boel weer strak trek en Evert naast me alles
staat te bestuderen en vraagt wat ben jij aan het doen dan komt het spul dichter bij zien we 2 vissen hij camera onder water en maakt zo
de eerste foto die wonderbaarlijk mooi is gelukt.

Gr Arno

renew

gaaf zulke momenten vergeet je niet!
Ik heb ook zo'n onvergetelijk moment. Net 2 weken vliegvisser, de 2de worp op ovm! beng! diepe 60er!  Tijdens de dril brak vliegenlijn ook nog van backing. Tja geen goede knoop ik begon net. Achter de lijn aan in het ondiepe, knoop gemaakt en vis geland wow zulke momenten verget je niet. Die avond de eerste keer op ovm, 5 60ers gevangen (dankzij een hele goede gids, Hanafi Saleh).
ik denk dat iedereen wel zo'n verhaal heeft, nog niet gehad? Geduld het komt vanzelf.
Het mooie van jouw is dat je er ook nog foto's van hebt, te gek!
Grtz
rene

DMeijer

Wat ik bij vliegvissen niks aan vind, is het blanken.
Stel je hebt net een paar dagen achtereen je vliegendoos bijgevuld met zelfgeknupte vliegen. Heb je eindelijk een paar uurtjes in het weekend beschikbaar om te gaan vissen. Dan sta je uren te wappen zonder dat je ook maar een enkele keer een aanbeet krijgt. En je hebt alle mogelijke vliegjes al geprobeerd.
Ja, je staat wel in de natuur en bent bezig en dat soort bla bla. Maar een visje is al voldoende om van mijn visdag een succes te maken.
Daarom ga ik in de zomerperiode op Baggelhuizen ook wel eens over op voorntjes vangen. Leuk voor de verandering.

De tweede punt wat ik niet leuk vind is dat je wel eens een vliegje kwijt raakt. Heb je een mooie streamer, zo'n echte vangertje. Dan raak je hem ook nog kwijt aan een knullige boom die in de weg zit. Of je laat hem uit je handen glippen als je in het water staat en van vlieg wilt wisselen. Grrr.
Daarom bind ik alleen maar simpele visvliegen, ze kosten maar weinig moeite en zijn gewoon effectief.

Plantje

Quote from: DMeijer on January 20, 2012, 23:38:50
Wat ik bij vliegvissen niks aan vind, is het blanken.
Stel je hebt net een paar dagen achtereen je vliegendoos bijgevuld met zelfgeknupte vliegen. Heb je eindelijk een paar uurtjes in het weekend beschikbaar om te gaan vissen. Dan sta je uren te wappen zonder dat je ook maar een enkele keer een aanbeet krijgt. En je hebt alle mogelijke vliegjes al geprobeerd.
Ja, je staat wel in de natuur en bent bezig en dat soort bla bla. Maar een visje is al voldoende om van mijn visdag een succes te maken.
Daarom ga ik in de zomerperiode op Baggelhuizen ook wel eens over op voorntjes vangen. Leuk voor de verandering.
Ik snap helemaal wat je bedoelt! Het frustrerende bij zo'n visdag is dat je geen idee hebt wat je verkeerd doet: Zit er geen vis? Heb je (ondanks veel wisselen) nog niet de juiste vlieg gevonden? Presenteer je je vlieg verkeerd? Zit er wel vis, maar is de betreffende soort niet geïnteresseerd in vliegen? (Zoals brasem een groot deel van het jaar)

Quote from: DMeijer on January 20, 2012, 23:38:50
De tweede punt wat ik niet leuk vind is dat je wel eens een vliegje kwijt raakt. Heb je een mooie streamer, zo'n echte vangertje. Dan raak je hem ook nog kwijt aan een knullige boom die in de weg zit. Of je laat hem uit je handen glippen als je in het water staat en van vlieg wilt wisselen. Grrr.
Daarom bind ik alleen maar simpele visvliegen, ze kosten maar weinig moeite en zijn gewoon effectief.
Ach....dat gebeurt... Voor mij voorkomt het dat ik te lang doorvis met een vlieg die er eigenlijk niet meer uitziet en ook niets meer zal vangen :D

willyzuid

Aan de stads vijver staan,en dan door wandelaars uitgelachen te worden,met de opmerking.......
geen wonder dat ie niks vangt,met zo,n dik touw >:(

willyzuid

Of geregeld langs een mooi watertje langs de snelweg rijden,en op een mooie dag toch maar eens dat plekje bezoeken met je hengel.
Sta je daar de halve dag te zwiepen,met de beste vliegen die je hebt.......helemaal niks.

Kom je een paar week later weer langs dat water,zie je een koe  net met de onderpoten nat,midden in dat mooie water staan :o
Blijkt het een overstort te zijn,van dertig centimeter diep ;D

Plantje

Haha! Dat laatste is stiekem gewoon humor Willy! De rest ben ik wel met je eens.

DMeijer

Quote from: willyzuid on January 21, 2012, 09:55:05
Of geregeld langs een mooi watertje langs de snelweg rijden,en op een mooie dag toch maar eens dat plekje bezoeken met je hengel.
Sta je daar de halve dag te zwiepen,met de beste vliegen die je hebt.......helemaal niks.

Kom je een paar week later weer langs dat water,zie je een koe  net met de onderpoten nat,midden in dat mooie water staan :o
Blijkt het een overstort te zijn,van dertig centimeter diep ;D
Lijkt wel een monty python sketch,  ::rofl::

renew

ik wil niet lullig doen maar afgelopen jaar veel grote ruisvoorn gevangen in 30 cm diep water en nog ondieper zelfs en ja er stond ook een paar keer een koe in zo monty python is het niet.
Grtz
rene

Hilco

is een koe te doen met een 5# of kan ik dan beter aan een 8# gaan denken .........

Useless

Quote from: Hilco on January 22, 2012, 09:12:01
is een koe te doen met een 5# of kan ik dan beter aan een 8# gaan denken .........
Heb er ooit een gehaakt aan #4. Ging tot diep in de backing :). Maar was toch blij dat de boer kwam helpen (was wel erg pissig) want m'n hengel had het anders niet overleefd.

renew

een koe heb ik nooit op gevist. Maar als we het toch over specimens gaan hebben..... Een vismaat is makkelijk te doen met een 3tje. Maar weinig sport wel veel kabaal.
Grtz
rene

Hilco

maar weer on topic;

ik vond het geweldig om er 1 te vangen, maar vliegvissen met een bonkende streamer op snoek is toch niet mijn ding.


renew

ga ikzelf offtopic :-X
heb hetzelfde Hilco sta het ligt bewapend langs de waterkant.
Alhoewel de experts me wel hebben laten voelen dat dat bonken niet nodig is. Kwestie van afstemmen. Maar ja dan sta je vaak weer met zwaardere spullen.
Grtzrene


Hilco

ja, maar je hebt het ook over 2 kilo tangen en onthaakmateriaal , en ik vind het gewoon onsymphatieke enge beetsten ;D

Gewoon vestje aan, hengeltje mee, vouwnetje op je rug en een graadje of 17............ :-*

willyzuid

 ;DHet lijkt natuurlijk een circus verhaal.
vissen op dertig centimeter water,maar het is me echt overkomen.
Het betreft de overstort van de bornsebeek.
Als je de A35,naar de A1 volgt,richting oldenzaal kom je er langs.
Achter de ikea in hengelo,loopt een mooi stukje beek,kompleet met stuw.
De overloop van deze beek ligt aan de andere kant van de snelweg.

Die koe stond er niet toen ik daar bezig was te vissen,anders had ik er me toch even achter de oren gekrabt ;D

Hilco

Ja, maar soms kom je de waarheid alleen te weten door het te proberen..............wist jij veel.

Ik vis veel in de woudenbergsegrift en dat zal ook niet meer dan 40 cm diep zijn........