Backpack/vest combi

Started by Koen, May 16, 2013, 21:24:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

Jaaaaaaa daar zijn we weer. Een dik jaar geleden heb ik hier al es naar gevraagd, en heb uiteindelijk een Vision mega bra gekocht. Beetje een miskoop geweest, de kwaliteit is niet echt goed en hij is hier en daar uit gescheurd.

dus, ik kan weer opzoek naar iets nieuws. Ik wil graag een rugtas/vliegvest combi. Ik sta als het kan het liefst de hele dag aan de waterkant en dus moet je wat meer meekunnen nemen zoals eten, drinken en wat kleding (of je moet wat uit kunnen doen) Voor in Noorwegen had ik gewoon een rugzakkie en de rest stopte ik in mijn waadjack, maar dat is ook niet alles en als je lange dagen maakt is een goedzittende rugzak belangrijk.

Ik heb als es gekeken naar Fishpond maar ik weet niet of ik een chestpack combi echt wat vind, dus ben wel benieuwd met wat voor uitrusting jullie op pad gaan als je hele dagen al struinend weg bent.

Bekeerling

Ik heb een chestpack gekocht van poseidon geloof ik, miskoop van de eeuw!
Wil nu voor een gale force backpack van Orvis gaan voor langere dagen en voor een gale force slingpack voor de korte sessies.
Je hebt hier ook een chest pack van zie ik net.

Rene V.

Hoi Koen,

Ik heb een headwater daypack van Simms,een rugzakje met een goede ventilatie voor je rug en voldoende ruimte voor dagelijksspul.Aan de zijkant kunnen 2 hengelkokers en heeft een ingebouwde regenhoes.Heb hem nu 3 jaar en bevalt nog steeds goed.Er is ook een compleet waterdichte uitvoering met het zg Ortlieb systeem.

Groet Rene V.

Sieger

Ben zelf meer van het minimalistische... Zo min mogelijk meenemen. Alles proviand gaat in mijn vak op de rug (vest van simms of mijn Andersson jas) en echt uitgebreid lunchen daar neem ik gewoon de tijd voor... Maar wordt ook al wat ouder natuurlijk .... ;D

Als ik dan toch zoiets zou willen, dan zo licht mogelijk. Ik vind zelf de Fishpond spullen altijd wel mooi en goed doordacht. Te koop bij Dyckers




Sieger

Koen

Ja als je 12 uur of meer per dag bezig bent heb je gewoon wat meer ruimte nodig. Dan is aan halve liter water niet voldoende. Ik heb laatst hier van iemand een fishpond heuptas overgenomen en daar ben ik heel tevreden over.  Fishpond staat zeker hoog op mijn lijst. Ik weet alleen niet of zo'n chest pack wat is. Heb ook al een camera op de borst zitten. Wellicht dat ik daar dan iets anders voormoet verzinnen.

Arno

als ik met deze bagage moest gaan vissen stopte ik direct.
man je heb toch een auto daar kun je je spullen in leggen en als je honger of dorst krijgt
loop je toch even terug heb je gelijk even een moment om te zeggen ik vis hier door of ik zoek een andere plek.

simms vest vol met dozen en dan op je rug nog 2 zakken  voor ?? zeg het maar
dat is alles wat ik nodig heb.

Gr Arno

of je moet zoals Johannes je tent enz. mee moeten nemen maar dan is deze weer te klein.

Rene V.

Water kan je filteren,heb ik ook gedaan.Werkt perfect,er zijn kleine en lichte filters te koop,zie oa Bever zwerfsport.

Rene V.

Koen

Quote from: Arno on May 17, 2013, 13:46:54
als ik met deze bagage moest gaan vissen stopte ik direct.
man je heb toch een auto daar kun je je spullen in leggen en als je honger of dorst krijgt
loop je toch even terug heb je gelijk even een moment om te zeggen ik vis hier door of ik zoek een andere plek.

simms vest vol met dozen en dan op je rug nog 2 zakken  voor ?? zeg het maar
dat is alles wat ik nodig heb.

Gr Arno

of je moet zoals Johannes je tent enz. mee moeten nemen maar dan is deze weer te klein.

ja, maar ik ga niet een paar km terug lopen naar mijn auto of tent. ik wil gewoon de hele dag een beetje rondlopen/vissen. Drinken heb je snel al een liter, al dan niet meer, nodig, eten heb je aan 1 koekje ook niet genoeg. Merkte zelf dat als je genoeg (en regelmatig) eet en vooral drinkt je het een stuk langer vol houdt en dat je de dagen erna geen last van hebt. In noorwegen heb ik bijna 3 weken achterelkaar 12 uur of meer per dag staan vissen. Sochtends/savonds was het kouder, dus een trui mee, smiddags warmer, dus de trui uit. Je zweet dan minder en dus ook minder vocht verlies. Hoef geen 100liter rugzak he, en die camelback vind ik ook niet nodig, heb liever gewoon een fles. Scheelt een hoop schoonmaak werk.

fly only

Heb de fishpond wildehorse tech vest gehad. Perfect. Enige min punt vondt ik de hard case vliegendozen aan de zijkant.
Mischien heb jij hier geen moeite mee.

Groet,
ad.
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

weerwolf

#9
maar dat water kan je toch gewoon drinken!?!? en anders zou ik toch voor zo'n filter gaan, dingen zijn heel compact en weegt nix ten opzichte van een fles met water.




zie: [size=78%]http://www.hettykat.nl/mini-outdoor-water-filter.html[/size]
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Koen

Quote from: weerwolf on May 17, 2013, 18:47:54
maar dat water kan je toch gewoon drinken!?!? en anders zou ik toch voor zo'n filter gaan, dingen zijn heel compact en weegt nix ten opzichte van een fles met water.




zie: [size=78%]http://www.hettykat.nl/mini-outdoor-water-filter.html[/size]

das wel een goed idee. Denk dat het water beter smaakt dan een regenplasje uit de hollandse polder :D maarjah, aan de andere kant, wil je het risico lopen op je vakantie om aan de schijt te raken?

Rene V.

Ik heb een fietstocht gemaakt van 5 weken door de USA.Grotendeels wild gekampeerd en water gedronken via een filter.Die ik bij me had was een MSR.Nergens last van gehad terwijl ik toch dagen had van zeker 5 liter overdag door de woestijn.

Rene V.

Koen

hmm, ok. ach, living on the edge toch :D ik zal der 1 aanschaffen :)

Koen

Quote from: fly only on May 17, 2013, 18:42:36
Heb de fishpond wildehorse tech vest gehad. Perfect. Enige min punt vondt ik de hard case vliegendozen aan de zijkant.
Mischien heb jij hier geen moeite mee.

Groet,
ad.

Dat kan ik me voorstellen jah, lijkt me in de weg zitten voor je armen. Hoe bevielen die hard case dozen aan de voorkant?

fly only

koen, die hard cases aan de voorkant zaten in de weg. Daarom heb ik het vest weggedaan. Denk ook even aan een combi van een chest pack en rugtas. Aan veel rugtassen zitten d-ringen. Elk chestpack met aan de bovenzijde 2 d-ringen kun je hieraan koppelen met kleine carabijnen. Zo kun je dus veel chestpacken die op de markt zijn aan een duurzame ortliebtas koppelen. Zitten er geen d ringen op? Laat deze erop zetten bij de plaatselijke Turkse naaiatelier. Dat kunnen ze goed. Be creative!

Fijn weekend.
ad.
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

Koen

Ze staken te ver uit zeker?

was die wel waterdicht trouwens?

Sloveniawalking

Ik heb de fishpond tundra pack. Ik gebruik het nu voor het gidsen in Slovenië.
Één ding kan ik er over zeggen. Wat een geweldige rugzak is dat.
Ik neem vanalles mee tijdens een dag zoals kook spullen, servies, bestek, eten, drinken, vliegendozen, hengels, film materiaal enz.
De rugzak zal wanneer die vol is aan het begin van de dag zo rond de 15 a 20 kilo wegen. Door de harde foam achterkant kan ik er gemakkelijk een dag mee lopen en struinen zonder dat de rugzak zwaar aanvoelt. Het gewicht word zo netjes verdeeld ipv dat het als een zak aan je kont hangt.
Ik kan hem zeker aanraden door het slimme design en ruime vakken voor vissers die graag lekker de hele dag op pad gaan en graag al het nodige bij zich hebben ipv steeds terug te lopen naar de auto.
De kwaliteit is uitstekend en er is niks wat ik er aan mis.
Deze rugzak is perfect.
Dyckers kan em leveren voor een mooie prijs die voor mij nu al zijn waarde heeft bewezen.
Ik wil niet anders meer.

Koen

Ik denk dat ik voor een kleine chestpack ga, maar wel met een ruime backpak. Vision heeft een hele smalle dunne flyboxen, enkel laags. Hoeveel vliegen heb je nou binnen handbereik nodig? ik zeul meestal 3 of 4 boxen mee, maar vis vaak maar met een paar vliegjes ... Beetje gek natuurlijk, de rest gooi ik wel in de rugzak. Denk dat less = more ook wel voor ons geld, de minder je mee kan zeulen de effectiever je wordt en het voorkomt dat je extra zooi meeneemt.  zit nu te denken aan de Tumbleweed chest pack icm de tundra techpack. ik hoop dat ze los als paar te regelen zijn.

Heb ook gekeken naar die ortlieb achtige rugzakken. Natuurlijk super waterdicht, maar je bent redelijk beperkt met handigheidjes rond om je rugzak, en ik ben niet van plan om te zwemmen, en zo dan toch, jammer dan, electronica is al droog ingepakt. Oh en die simms rugzakken zijn niet eens regenwater dicht, en heb geen zin om met een regenhoes te kutten, dus dat wordt um ook niet.

Marck

Ik ga morgen een Scierra Outpost Chest&Back pack kopen. Als het meezit kan ik hem morgen gelijk gebruiken en testen, en zal ik ergens volgende week wel even een review schrijven. Deze is goedkoop (vandaar dat ik hem ga proberen), via Flyfishingdutchman te krijgen voor € 39,50...

Ik heb tot nu toe meerdere vesten gehad, mijn laatste was een Scierra Aeroflex Fly, maar gezien ik veel ben afgevallen het afgelopen jaar toe aan iets nieuws. Wellicht ook een tip voor anderen dus? 8)