De Kyll bij Kronenburg

Started by Ballo, July 25, 2018, 11:11:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ballo

Over een aantal weken ben ik in Kronenburg op vakantie en ik zie dat er in de Kyll gevist kan worden!

Wie kan mij vertellen waar je vanaf Kronenburg mooi kunt vissen op dit moment en hoe het zit met vergunning(en), dat is mij nog niet helemaal duidelijk.

p.forel

Begin met staats vergunning en dan kan je dagkaart kopen

Ballo

Ok, staatsvergunning is verplicht? Ik heb een mail gestuurd naar Gerolstein en krijg als antwoord dat ze geen vergunningen meer per post doen. Als ik persoonlijk langs kom dan kunnen ze de vergunning verlengen? Ik heb nog helemaal geen vergunning.

maurice

Staatsvergunning is zeker verplicht.
Nieuwe kun je ook in gerolstein halen.
Pasfoto, vispas en Id/ paspoort meenemen.
Vispas niet verplicht maar maakt het soms gemakkelijker
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Ballo

Ok, dank je wel. Ga ik daar een vergunning halen.

Ik begrijp dat het gebied rond Stadtkyll goed is om te vissen, iemand nog tips? Voor mij is het nieuw. 

holla999

hoi Ballo,
het gebied rond Stadtkyll is goed, maar ook bij Kronenburg en bij Junkerath, wat een keuze hè.
ga gewoon lekker vissen en wen maar aan het vissen op stromend water.
dan leer je vanzelf de plekken waar de forel staat en hoe je ze het best kunt benaderen.
en aanvaard dat je er niet "even" een stuk of dertig zal vangen.
zoals de Duitser zegt; Petri Heil!
Peter

Herman

En voordat je de rivier in stapt om te waden eerst n paar maal vlak langs en vanaf de kant werpen....
Regelmatig meegemaakt dat het vis oplevert!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Ballo

Top! bedankt voor de tips! Droge vlieg of nimf? Zit daar veel verschil in? Ik vind persoonlijk met een droge vlieg het mooist vissen...

Troutbuster

Beste Ballo,

Let op dat sinds vorig jaar het Kyll deel van Kronenburg naar Stadtkyll niet meer opgenomen is in de gastvissersvergunning!!!

Jammer want dit is een van de mooiste stukken van het traject!!

Ter "compensatie" heeft men een extra stuk stroomafwaarts van Junkerath erbij gevoegd echter een lastig toegankelijk stuk, zeker in deze zwaar begroeide periode!!

Naast de blauwe "Jahresschein" die je zoals gezegd zelf af moet halen in bv. Gerolstein, (voor 1 of 4 jaar af te sluiten,  4 jaar is een aanrader als je veel in Duitsland vist!!) heb je ook een dagvergunning nodig

Deze is à € 15,- te koop bij bv het Aral tankstation in Stadtkyll, (overnachtingen zijn niet verplicht hier, zoals op veel Kyll trajecten wel het geval is!) maar ook weekend en zelfs weekvergunningen zijn hier te koop!!

Het deel tussen de houtzagerij net buiten Stadtkyll en het 'parkgedeelte" van Stadtkyll is een mooi visrijk stuk (Let op!! in het weiland loopt een sacherijnige stier!!) verder stroomopwaarts is het deel vanaf het voetgangers/fietsbruggetje (de overkapte!!) richting het stadsdeel is perfect voor de droge vlieg (veel schaduw!!)
Een ,mooie grote pool met veel vis is daar je deel, vis het stelselmatig met korte worpjes stroomop en maak niet te veel kabaal want ze zijn schuw!!!

Hengel 7,6 of 8 ft #2/3 is perfect voor dit deel.

Succes en groet

Jan

"Petri Heil"


Ballo

Dank je wel voor de info Jan,
daar kan ik wel wat mee! Ik heb een #2, dus dat moet kunnen. Verzameling vliegen compleet, dus op dat gebied ben ik er klaar voor.

Stroomop vissen zal wel te maken hebben met het feit dat de vissen je dan minder goed kunnen waarnemen (ze liggen nl met de kop in de stroming) en dat je je lijn het best kunt leiden?

Groeten, Martin