Vliegvissen op de Azoren...

Started by A{b}r{a}xa{s}, July 29, 2012, 20:02:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

(namens Dick de volgende vraag)

Heeft iemand hier ervaring mee ?
Wat voor materiaal, vliegen, etc zijn daar nodig ?
Aanvullende informatie is ook welkom, bv. over vergunningen, etc.

Marcelk

#1
Er schijnt een leuke visserij te bestaan op regenboogforel op het hoofdeiland in kleine beekjes en meren.
Weet zo geen details, regenboog forel heet geloof ik trota arco-iris in het portugees

http://nicolazingarelli.blogspot.nl/2009/11/fly-fishing-at-azores.html




Gerrit72


Mooie foto's! Ziet er super uit!

Ik weet niets van de Azoren, maar zou er graag een lijntje strekken ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Good-job

Afgelopen zomer onder andere wezen vissen in de Acores, San Miquel!

Super visserij beleeft, gevist in de schitterende bergmeren op forel! En grote forel !

Voor de visvergunning is het een heel vaag verhaal, ik liep een aantal viswinkels af om op zoek te gaan naar informatie wat betreft de vergunningen etc.
Nu kan bijna niemand je daar antwoord opgeven ! iedereen kijkt je raar aan als je zegt dat je op zoetwater wilt gaan vissen, iedereen vist daar op zee (Big Game)
Maar je moet naar het ministerie van landbouw en visserij, ergens in de hoofdstad van San Miquel.
Als je daar een weekvergunning aanvraagt krijg je een hele berg papieren en stempels, en je verwacht dat je dan een bedrag moet betalen waar je steil van achterover valt, maar schrik niet ik moest (uit mn hoofd ) 2,45 afrekenen voor een weekvergunning voor het hele eiland ;D.

Super gevist , karper en schitterende forellen !! Gewoon met een goldhead hare-ears, herten haren segde, en o.a wooly bugger
(Ohja een dolfijne en walvis spot-tour is zeker aan te raden !)

Als je meer informatie wilt hebben kan ik die papieren en adressen wel even opzoeken!

Groet Job