Beste mensen, hoe is het op OVM nu ????????

Started by ben, July 26, 2012, 22:13:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ben

Wil er dit weekend naar toe, is het wel de moeite waard ???? Wat zijn de vangstkansen????

Troutbuster

Ik ben er (schandelijk) al heel lang niet geweest Ben dus ook ik ben benieuwd

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

Met dit warme weer....zal misschien toch een stukje lastiger worden.
maar hoorde anderhalve week geleden uit betrouwbare bron dat het weer 'lekker' ging met de vangst.
Betreffende persoon zat over de laatste periode op 4-6 vissen per dag.

vliegvisgek

Ben gewoon gaan moet je ervaren zinklijn lijn mee en inter mee alles mee zwarte vliegen booby,s en succes  mocht je gaan ;D ;D ;D


ga zo naar reutem vissen lekker warmmmmmmmm ;D ;D ;D

Jasper

zinklijn heb je nu niet nodig hoor, met alle vis bovenin.

Franky Boy

Hoorde ook goede verhalen, maar dat was meer dan een week geleden.
Nu het warme weer aanhoudt, is het misschien verstandig om alleen 's avonds te vissen tot twee uur na zonsondergang.
Voor mensen die dicht in de buurt wonen, is ook 's morgens vroeg (vanaf een uur voor zonsopgang) een optie.
De hele dag met dat warme weer doorvissen is meestal vrij zinloos. 8)
Houd de 'drill' ook zo kort mogelijk, want de vissen kunnen door het opwarmende water weinig hebben. Dus vis zeker niet te dun...

vliegvisgek

Ben???? en nog gweest noor ovm je maakt me wel nieuwschierig ;D ;D

Troutbuster

FF het weer in de gaten houden en de windkracht en richting, maar wellicht ga ik as. zondag ochtend vroeg ff checken op het OVM
Het is veel te lang geleden :-[

Gr

Jan
"Petri Heil"


ben

@vliegvisgek
Nee niet naar OVM geweest, maar met boot op Vecht gevist, 1 Snoek, 2 Baarzen

Koen

ik ga vrijdag na het werk es ff kijken :)

vliegvisgek

Quote from: ben on July 31, 2012, 19:37:11
@vliegvisgek
Nee niet naar OVM geweest, maar met boot op Vecht gevist, 1 Snoek, 2 Baarzen
oke Ben dacht van mm hoe zou het hem daar vergaan zijn maar goed ook leuk op de vecht
wij waren in reutem was ook spectaculair vrijdag weer vissen waar weet ik nog niet

ben

@ Vliegvisgek:.....Ik ga net als Arno, vrijdag weer naar de Sneekweek, doelstelling bij de eerste 5 eindigen van de +- 50 deelnemers in onze klasse, maar neem uiteraard wel mijn zwiepstokjes mee, want daar is water genoeg, snoek en rietvoorn mooi man!!! daar in Frieslan Boppe!!!

Arno

Ben ik zie je op het water in Sneek.
wij zeilen dit jaar met een andere boot namelijk de 4427 van Erik Koekoek.
neem natuurlijk wat hengeltjes enz.mee wij zitten
bij de potten in een nieuwe  bungalow.

Gr Arno

ben

volgens mij heb je een snel schip veel succes man, we zien elkaar!!!

vliegvisgek

arno en ben succes dat de beste hoog mogen eindigen en we moeten maar eens afspreken om te vissen samen arno en ben op de forel put ;D ;D ;D

ben


Arno

goed plan Jeroen
maar eerst een weekje zeilen en voorns vangen.
dan 2 weekjes zuidfrankrijk(en daar gaan ook de hengels mee natuurlijk) mocht er water in de buurt zijn moet je niet staan te kijken
en geen spullen bij je hebben.

Gr Arno

Koen

Ik ebn er vandaag geweest. heeeeeeeeeeeel veel vis gezien, springen, draaien, vinnen laten zien. Alles. Ik heb er zelf 1 mogen haken, maar mijn haakje was niet sterk genoeg dus die was krom. Maffe beest begon direct achter elkaar zo hoog mogelijk uit het water te springen :P Ik heb um mogen haken op een muggelarf met een cdc veertje. De mensen die ik daar gesproken hadden deden het ook wel aardig. 1 had zelfs 7 gevangen. Streamers, nymphen, mieren, klinkhammers, het was gevarieerd :) Morgen weer terug. ik zal er 1 vangen :P

A{b}r{a}xa{s}

Balen Koen !

wat voor haak gebruikte je ?

vliegvisgek

jammer koen en succes vandaag man zorg dus wel dat je goede kwaliteit haken hebt op dat mooie water  ;D ;D ;D

en arno en ben ik hoor het wel veel plezier mannen en fijne vakantie ;)

Koen

ik had een TMC 103BL maatje 17 :P die is gewoon niet opgewassen tegen 50+ forel :P het was ook ff een probeersel die ze kennelijk wel lekker vonden :P

golddigger

Een leermoment noemt men dat Koen :o
Volgende keer beter!
Perry

vliegvisgek

ja koen dat is balen maar goed succes de volgende sessie ;D

Koen

Ik ben nu nog ff snel wat beestjes binden. (ben 1 vliegdoos kwijt geraakt ergens ) en dan ga ik vanmiddag er weer heen :) ik zal ze krijgen !

Jasper

Quote from: Koen on August 04, 2012, 08:56:23
ik had een TMC 103BL maatje 17 :P die is gewoon niet opgewassen tegen 50+ forel :P het was ook ff een probeersel die ze kennelijk wel lekker vonden :P

Deze haak is niet geschikt voor vissen boven de 30cm.
Probeer de TMC 3761 of 3769.