Sedge

Started by Jan_Smeijers, January 20, 2014, 22:02:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan_Smeijers

Lekker snel en simpel, thx kan ik wat mee  ::goodjob::

Die ga ik uiteraard ook even binden
Gr. Jan


Beertje

Daar hou ik van. simpele,mooie, maar goede vliegen om mee te vissen. :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rossie69

die cdc elk van HW knoop ik ook altijd.
leuk vliegje.

ook om te knopen.

ook wel 1 vd betere patroontjes.

HappyFisherman

Als je mooie segmentjes in de body wil dan kun je de CDC veer eerst twisten. Gewoon je hackle plier 10 x draaien en dan pas naar voren leggen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

FSCHAMP

De CDC&Elk  is al een aantal jaren een topvlieg in mijn vliegendozen in alle maten (10 tot 18).
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Hilco de Visser

en dan droog te vissen op forel?

gijsie20

Yep, gewoon stroomopwaarts.

Hilco de Visser

hertenruggenhaar = check

eendenkontendonsveertjes  morgen kopen  ;D


Gert

Quote from: Hilco de Visser on January 22, 2014, 21:05:41
eendenkontendonsveertjes  morgen kopen  ;D

Zorg dan wel dat je de lange veren neemt ;)

gijsie20

Quote from: Gert on January 22, 2014, 21:57:28
Zorg dan wel dat je de lange veren neemt ;)

Idd..anders wordt het prutsen  ;D Maar het kan ook prima door een body van dubbing te maken. Ik vind ze met cdc mooier,..maar weet niet of het de vis iets uitmaakt. Wellicht drijft ie iets beter, maar dat is na 1 vis ook minder met cdc.

Hilco de Visser

als ze lange veertjes hebben bij Temming neem ik die  , anders gebruik ik wel dubbing,  bedankt voor de aanwijzingen  ::goodjob::

FSCHAMP

Quote from: gijsie20 on January 22, 2014, 22:53:21
Wellicht drijft ie iets beter, maar dat is na 1 vis ook minder met cdc.

Dit klopt niet, als je de CDC goed behandelt bv. met nanocatch op voorhand, dan blijkft hij goed drijven ook na de eerste vis.  En ook een keukenrol of beter nog  een inlegkruisje gebruiken om de CDC te drogen na de vangst werkt zeer goed.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Heintje Davids

Een nieuwe of een gebruikte  ::fluiten::

HappyFisherman

De oplossing: CDC dubbing!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

de bedoeling is van deze elk geen veer draaien.
dan gaat het drijfvermogen verloren.


Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

FSCHAMP

Dit mag je zelf kiezen Heintje  ::fluiten::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit72



Mooi bindwerk Jan!

(en een leerzaam topic)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Hilco de Visser

goed, ga ik de veertjes weer terug brengen  :-\

Jan_Smeijers

Idd Gerrit, zo kom je nog eens achter het systeem wat achter de patronen zit!

Vind het super interessant, vooral ik nu (pas) echt aan het binden ben gegaan  ;D
Gr. Jan


gijsie20

Quote from: FSCHAMP on January 23, 2014, 10:50:16
Dit klopt niet, als je de CDC goed behandelt bv. met nanocatch op voorhand, dan blijkft hij goed drijven ook na de eerste vis.  En ook een keukenrol of beter nog  een inlegkruisje gebruiken om de CDC te drogen na de vangst werkt zeer goed.

Haha..ok...voor een keukenrol is helaas geen plek meer in mijn vest. Een inlegkruisje ziet er wat vreemd uit in de rivier...en die heb ik ook niet thuis  ;D Nanocatch...nog nooit gebruikt. Zou het eens kunnen proberen.

Maar anyways, het is een leuk vliegje welke iedereen kan binden en mee kan vangen   :)

Beertje

Gijsie 20@ nee je hoeft geen toiletrol  of inlegkruisjes mee te nemen. Maar wat ik altijd in mijn vest heb, is een pakje  tissues.Daar maak ik mijn droge vliegen mee droog. Werkt perfect en kost weinig. wat ook werkt is een dunne schijf van een paddestoel "het elvenbankje" werk als volgt: haal een verse paddestoel uit het bos (ze zitten vaak op berken) en snij er zeer dunne plakjes van, droog ze tot ze een beetje leerachtig zijn.Klaar is kees.Je hebt nu een amadou achtig lapje.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

gijsie20

Quote from: Beertje on January 23, 2014, 23:09:00
Gijsie 20@ nee je hoeft geen toiletrol  of inlegkruisjes mee te nemen. Maar wat ik altijd in mijn vest heb, is een pakje  tissues.Daar maak ik mijn droge vliegen mee droog. Werkt perfect en kost weinig. wat ook werkt is een dunne schijf van een paddestoel "het elvenbankje" werk als volgt: haal een verse paddestoel uit het bos (ze zitten vaak op berken) en snij er zeer dunne plakjes van, droog ze tot ze een beetje leerachtig zijn.Klaar is kees.Je hebt nu een amadou achtig lapje.

En half Nederland maar denken dat de Chinezen onze bossen plunderen...het zijn gewoon vliegvissers  ;D

Jan_Smeijers

Quote from: Beertje on January 23, 2014, 23:09:00
Gijsie 20@ nee je hoeft geen toiletrol  of inlegkruisjes mee te nemen. Maar wat ik altijd in mijn vest heb, is een pakje  tissues.Daar maak ik mijn droge vliegen mee droog. Werkt perfect en kost weinig. wat ook werkt is een dunne schijf van een paddestoel "het elvenbankje" werk als volgt: haal een verse paddestoel uit het bos (ze zitten vaak op berken) en snij er zeer dunne plakjes van, droog ze tot ze een beetje leerachtig zijn.Klaar is kees.Je hebt nu een amadou achtig lapje.

Dat werkt wel met die paddestoel, sprak een vliegvisser die dat ook aan z'n vest had zitten.
Dat ding was al een 20 jaar oud, droogde de vlieg ermee en ik dacht wtf.. een paddestoel  :D

Maakt het nog uit welke?
Gr. Jan


Gert

Zoals Beertje al schreef: Amadou, dat is de soort paddestoel die er voor verkocht wordt in de vliegviswinkels, en dat is dan op een stukje leer gelijmd.
Dat je blijkbaar ook een elfenbankje ervoor kunt gebruiken wist ik niet...

Groet,
Gert