Lekker dagje Mastenbroek.....

Started by Sieger, January 28, 2012, 20:36:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Vandaag lekker in Mastenbroek gestruind... heb er een stukje over gekrabbeld op mijn blog.... http://tight-loops.nl/?p=1265

De grote foto's kun je via de blog bekijken...



Er wordt voor de komende dagen koud weer met veel vorst voorspelt, dus wat er ook zou gebeuren ik moest dit weekend op stap... Voor je het weet is al het water weer dichtgevroren en zit ik weken binnen te wachten tot het eindelijk weer mag...

De voorspelling voor vandaag was prima... Een graad of 4, zonnetje en weinig wind... Eigenlijk niet het snoekweer dat "er bij hoort", maar de snoek wil nog wel eens los zijn als er een weeromslag op komst is... Hopen dus maar dat dit vandaag ook weer zo zou zijn....

Ik was al lang niet meer in Mastenbroek geweest, terwijl het toch de dichtbij zijnde 'echte' polder is en er ook veel snoek te vinden is... Kortom... spullen gepakt en op naar de sloten boven Zwolle...


Prachtig polderlandschap... zomaar om de hoek...

Om een uurtje of 11 sta ik met mijn hengel in de hand en laat de streamer voor het eerst in het water plonsen... Ik vis vandaag voor het eerst met een nieuwe lijn en eigenlijk ook met een nieuwe hengel.... Ik was zo gelukkig om op marktplaats een heel mooie (en ongebruikte) Thomas & Thomas Helix in aftma 9 te kunnen kopen. Daar moest natuurlijk nog wel een passende lijn bij gevonden worden en na wat speurwerk kwam ik in contact met Arjan Maat (Pro Flyshop) die mij met de Loop Pike Booster liet kennis maken.... Om het setje compleet te maken heb ik ook een heel mooie Danielsson reel onder gekocht... Zonder al te veel te overdrijven... Het is een ongelooflijk lekkere set geworden... De lijn laadt de hengel heerlijk op en doordat de reel de boel een lekkere balans geeft, is het een genot om een hele dag met deze set te staan werpen en vissen... Zonder al te veel moeite kan ik de afstanden halen die ik nodig heb en (belangrijker...) ik kan de streamer precies daar neerleggen waar ik hem hebben wil.... Een heel grot voordeel van de lijn is dat deze 2 front-stukken heeft... een intermediate en een zinkende tip... Snel te wisselen en het werkt prima... Kortom een Super-set.....


Mijn 1e snoekje van de dag... aan de PikeBooster line en met de Hardy streamer (dat blauwe rommeltje...)

Genoeg materiaal... op naar het vissen... Het duurde vandaag niet lang of de eerste snoek bleef hangen... niet groot, zo'n 50 cm. maar de 1e was binnen... 2 bruggetjes verder ... bang... weer raak... iets groter deze keer (ong. 60 cm), maar hé 2 x 50+ is ook een meter... ;)


.... en nummer 2 is er ook.... :)

Hierna nog een uurtje doodgevist maar helaas... hier was de koek op... Snel een stuk verderop om een nieuwe plek te zoeken... Zie ik daar ineens een bekende witte VW-bus staan en ja hoor ... Roelof (ook een forum klant) was er ook... nog aan het twijfelen welke hengel gepakt moest worden... Even bijkletsen en een boterhammetje en dan toch maar weer lekker aan de slag... Na al flink wat 'hot-spot' te hebben bezocht blijft er plotseling midden in de sloot een snoek hangen.... Nummer 3 alweer... alweer niet groot, maar ze groeien wel...

Roelof stond klaar met zijn camera en heeft er een filmpje van gemaakt (bedankt Roelof...)

http://youtu.be/OIwTggLr4UM

En natuurlijk toch maar weer even een fotootje ...


Snoek nr. 3... ze worden iets groter en dikker..

Ik wilde nog naar 1 plek toe voor de dag alweer om was dus spullen in de auto en verder... Tsjonge wat vind ik die polders toch mooi... Weliswaar wordt dit landschap niet als natuur betiteld, het is ook allemaal door mensenhand gemaakt, maar juist dat maakt het misschien wel zo mooi... Een zo typisch Nederlands plaatje mag wat mij betreft nooit verloren gaan en ik hoop dat ik hier nog jaren kan blijven komen....


Echt polderlandschap met mooie 'snoekhoekjes...'

Goed... nieuw hoekje en nieuwe kans op snoek... Hengel uit de auto streamer in het water ... kom maar op... Ik heb bijna alle hoekjes en bruggetjes afgevist en denk nog 1 keer en dan ga ik naa... BANG... een aanbeet en kort daarna ligt nr. 4 op het gras... Weer iets groter en een stuk vetter....


Nummertje 4... d'r zijn dagen dat ik minder vang... ;)

De zon begint inmiddels al te zakken en in ben eigenlijk ook wel klaar om er mee te stoppen... Ik heb een heerlijke dag gehad en zelf lekker gevangen... Een mooie dag om in de komende ijstijd even op te kunnen teren.... HEERLIJK...!!!


Het was weer heerlijk.....


Sieger

HappyFisherman

Nog nooit geweest, maar het nodigd echt wel uit om een te gaan struinen!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gretl

Volgende keer bellen, hoor!!

Mooi verhaal, mooie vangsten. Hoop dat ik morgen ook t geluk aan m'n zijde heb.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Succes morgen Toro... hoop dat ik er aan denk de volgende keer..  ::)


Sieger

dartmayor

Ik woon daar op 15 minuten afstand.

Maar bellen doen jullie niet.  >:(

Ik ga het morgen proberen want ik ben bang dat maandag alles dicht zit.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Bert J.

Mooi Sieger! Is een heerlijke, zonnige dag geweest voor je!
Al lezende denk ik bij mezelf: ''Komt ie helemaal vanuit Apeldoorn deze kant op om een paar snoekies te vangen?''
Maar als je dan doordenkt (met tien flesjes Hertog Jan in je flikker), dan is dat nog zo onlogisch niet:)
Als je op de Veluwe woont zijn deze poldervaarten vrij schaars, neem ik aan.
Mooi gevangen Sieger!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

BV

Zo Sieger,

Mooie dag

Jij kan er tegen als de zaak nu twee weken toe vriest.


Had Weerwolf evenveel succes?

Ron-O

Bert jij gaat dat toch niet aan prijzen toch??
(met tien flesjes Hertog Jan in je flikker), dan is dat nog zo onlogisch niet:)
Dit is echt niet goed, met zoveel drank op achtet het stuur. 8) 8)

Gr, Ron. ;) ;)

Rossie69

scooter hahaha

ne doet Bertj niet.

Sieger lekker verslag,met toch wel een paar mooie snoekies.
gaat wel lekker he met je.

en zekers een kouwe neus gehaald(druppel an de neuze)

weerwolf

Ik was niet aan het snoeken. wel wat aanbeetjes gehad maar niets kunnen verzilveren. Ja dat gebeurt helaas dit soort dagen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Nee op de Veluwe is niet veel te vinden aan mooi viswater, al helemaal geen polders met snoek... Dus ... op reis.. ach er zijn ergere dingen... ;)


Sieger

DMeijer

Mooi verhaal Sieger, met goede foto's en filmpje.
Zelf ben ik nog nooit in de Mastenbroek-polder geweest. Maar ziet er leuk uit.
Komt evenals snoekvissen op mijn to-do-list.

Sieger

Zeker voor de herfst en winter een mooie vis om te bejagen Dick... Doen...!


Sieger

maurice

mooi man lekker even zwiepen en vangen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::