Koud en nat, toch drogevliegweer!

Started by sjoerd, April 29, 2016, 16:32:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Vanmiddag met de droge vlieg een aantal windes kunnen vangen. Zo te zien zijn ze nog niet afgepaaid en vertoonden ze ook aardig paaigedrag door in een groep redelijk snel door het water te cruisen. Ondanks dat stegen er toch een aantal naar de droge vlieg en kon ik er 5 stuks landen. Hieronder enkele plaatjes. Leuk om ze te zien stijgen naar je vlieg en dat in deze weersomstandigheden, Brrr....
Laat het maar snel warmer worden. Kunnen we het grotere water weer op!







Plantje


Dick


merijn1982

Tight lines!!

Gerrit59

Je verrast ons weer Sjoerd...
Wat een mooie heldere foto's. Toch geloof ik dat je fotograaf van beroep bent :)


Gerrit

johan1965


wh82

Schitterend!
Dit is iets wat ik graag nog eens zou doen..

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd

Vandaag werd het van warm ook ineens behoorlijk koud. Toch na het eten nog evben naar de Ijssel toe. Met de allereerste worp had ik een fraaie winde te pakken. Later nog een paar windes aan de verzwaarde nimf en toen was het op. Toch even leuk een lijntje gestrekt. Ze weten wel van wanten zo op het stromende water. machtig mooi.

met de eerste worp....

slechte foto maar de tweede vis  was een grote donkere vis,als een brasem



mooi helder water

Gerrit59


JEVDE

Sjoerd... vang je ze zo ook op de droge vlieg? Of alleen op (zware) nimfen. Ben echt droge vliegfan en wilde het eens op de lek gaan proberen bij nieuwegein/vianen. Maar als droge vlieg geen optie is dan is t niet echt iets voor mij.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk


sjoerd

Quote from: JEVDE on May 18, 2016, 22:38:27
Sjoerd... vang je ze zo ook op de droge vlieg? Of alleen op (zware) nimfen. Ben echt droge vliegfan en wilde het eens op de lek gaan proberen bij nieuwegein/vianen. Maar als droge vlieg geen optie is dan is t niet echt iets voor mij.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

In de rivier meestal nat(nimf) maar ook wel droog, als de omstandigheden zich daarvoor lenen.

Beertje

Gisteren leuk rietvoorntjes staan vangen op de droge vlieg. :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.