vraagje aan de culinaire keukenprinsen/prinsessen onder ons

Started by A{b}r{a}xa{s}, February 05, 2012, 12:48:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Ik heb al een poosje 3 forelletjes in de vriezer liggen.
Had ze voor een poosje terug gepland, maar dat ging toen niet door, en ze liggen er nu een maandje of 3 in.
Twee vragen....hoe lang blijven die forellen 'goed' in de vriezer ?
Of nog beter....wie heeft er een simpel/eenvoudig recept dat zelfs ik zou moeten kunnen klaarmaken.  ::)
(Liefst zonder de halve supermarkt leeg te moeten kopen aan kruiden die daarna nooit meer gebruikt worden)

Gert

Hoe lang je ze goed kan houden weet ik niet, maar bij -18 of kouder moet 3 maanden geen probleem zijn. 6 maanden ok niet denk ik.

En een lekker en simpel recept: Een pakje Boursin, aluminiumfolie, een beetje (olijf)olie en een grill (of eventueel oven) meer heb je niet nodig.
Vul de buikholte met flink wat Boursin, smeer de buitenkant van de vis in met wat olie, pak 'm in in de folie en grillen maar.

Succes verzekerd! (Heb ervaring ;)).

Groet,
Gert

maurice

3 maand op -18 moet te doen zijn.

buik vullen met amandel, rozijnen, verse tijm en dat besprenkelen met olijfolie voeg daar nog een klontje roomboter toe.
leg de vis in aluminiumfolie en voeg wat zeezout toe op de huid.
geheel lekker in pakken en in de oven lekker even grillen
::bbq:: ::proost:: ::proost::

A{b}r{a}xa{s}

die Boursin gaat hem niet worden, ik lust geen kaas :)

maar alu-folie en dan de over/gril in, dat trekt wel...hoelang ongeveer (temp ?) ?

HappyFisherman

180 graden zal wel voldoende zijn (anders verbrand je de hele zooi) en na een 30-40 minuten moet die vis wel gaar zijn (ligt aan de grootte...)

Je kunt er ook file's van snijden, huidje er af en dan in een bierbeslagje. Zorgen dat je beslag goed koud is (ff in de vriezer doet wonderen) want dan krijg je een beter krokant laagje.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

Bas

simpel recept.

fileer ze ook de huid eraf.
strooi hier evt viskruiden op,heb je die niet zout peper is ook goed,of aromat.
wat bloem in een plastic zakkie,daar de fillets in dicht draaien en schudden maar.

Beetje zonnebloem olie in de pan,en bakken maar.
lekker hoor.

mn kids willen deze altijd als kibbeling gemaakt hebben,dus net zo als de bovenstaande.

eet smakkelijk.


haasie

Idd, beetje kruiden erop en even om en om bakken in de pan, 5minuten werk en smaakt heerlijk met de juiste kruiden.

peter

bas sjalot ,knoflook prei peper zout in het buikie op het huidje paar inkepingen peper en zout erop paketje alu folie beetje witte wijn erin oven 175 gr 15 min en yummie.Beetje salade erbij Toppie en gezond bassie

wanneer dan kom ik ook HaHa
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

renew

Het recept van Gert is het makkelijkst als het je daarom gaat. Als je dus niet van kaas houdt zou je de boursin door kruidenboter kunnen vervangen. 25 minuten op 180 gragen.
Doe wel nieuwe recepten op hier mmm.
Rene

Team

Truite a la  Meuniere,

Forel zouten en peperen, en door de bloem halen, braden in ruim roomboter, iedere ,kant 3 min bestrooien met vers gehakte peterselie en afblussen met een citroen.  gebakken aardappel en gemengde salade.

Truite en Papilotte,

Forel vullen met fijngesneden soepgroente en gehakte peterselie,  in alu folie leggen en een klont kruidenboter eropleggen, besprengkelen met citroen of witte wijn, alu folie dichtvouwen en de voor en achterkant mooi opkrellen als een zwanenhals,  20 min in de oven op 180 graden,
smollen maar.

Team     ex chef
NUNC  AUT  NUNQUAM

weerwolf

STOPPEN NU............ik krijg al trek als ik het lees  ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

DMeijer


Rossie69

oke zout peper en laten rusten in een beetje wiskey met bruine suiker ;)

HappyFisherman

Vorig jaar heb ik geprobeerd om forel te "kuren". Dit zouten doen ze ook met zalm en ik wilde kijken of ik dat ook kon.
Mengsel gemaakt van zeezout en bruine suiker, vleeskant er op gelegd en met een gewicht er op een nacht in de koelkast. Ik houd niet van vis, maar dit was helemaal niet te vreten HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Team

Happy  ik kom daar op terug,  zou het niet leuk zijn een CULINAIR  topic te openen ik zorg wel voor regelmatige aanvoer van recepten, en vragen en antwoorden verzorgen????


Team  ex chef

Geef kooklessen aan groepen mannen  plus wijn en wisky  proeverijen.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Zeenimf

Ik hou het heel simpel,vis fileren en schoonmaken.

Daarna een mengsel maken van :paneermeel ,beetje bloem ,peper en zout,dit alles door elkaar heen mengen en daar de gefileerde vis door heen halen.
Genoeg zonnebloem olie in een diepe pan doen (vis moet zwemmen )en daarna mooi bruin bakken .

Gebakken aardappeltjes met sla er bij en smullen maar.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

DMeijer

Quote from: Team on February 06, 2012, 12:01:32
Happy  ik kom daar op terug,  zou het niet leuk zijn een CULINAIR  topic te openen ik zorg wel voor regelmatige aanvoer van recepten, en vragen en antwoorden verzorgen? ???


Team  ex chef

Geef kooklessen aan groepen mannen  plus wijn en wisky  proeverijen.
Ik weet niet wat wisky is. Maar ik ken wel whisky, whiskey en rye bourbon. Ik kan ook veel over de geuren en smaken van mijn levensdrankje vertellen.
Maar een aparte eventueel visgeörienteerde Culinair topic is prima. Vind ik wel interessant. Om zo nieuwe inspiraties op te doen. En misschien een kookles met geinteresseerde forumvrienden zou ik ook niet verkeerd vinden.
Dick M
M van masterchef (alleen in eigen keuken)

bij

interessant te lezen op hoeveel manieren de forel te bereiden is. Is er ook een recept voor op de BBQ?


Team

Dick  ik dacht dat de M voor meijer stond,  bij mij wel,  TE_AM        Ton Meijer.  whisky was schrijffout  sorry


Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Team

Bij,    als je het alu pakket   van de truite en papilotte op de BB legt is het met 15 min klaar zie bovenstaande beschrijving.


Je kunt ook een schoongemaakte forel  aan beide zijden  inkepen  is 5 of 6  sneden in maken.

Maak een sausje van een scheut  ketjap beetje sambal  beetje suiker paar druppels whisky  pers een tentje knoflook in het sausje. smeer daar de forel goed mee in speciaal de inkepingen laat even 15 min intrekken.   Haal de forel eruit  droog deppen en op de BB roosteren. 5min  aan iedere kant. als het klaar is het sausje wat over is er overheen gieten,  dit is Indisch  maar ik ben een Katjang.

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

bij


Gert

Quote from: bij on February 06, 2012, 16:25:13
ga ik van de zomer eens proberen op de BBQ.

"Mijn" recept kan ook zo op de BBQ. (Die met Boursin dus).


A{b}r{a}xa{s}

Quote from: Team on February 06, 2012, 12:01:32
Happy  ik kom daar op terug,  zou het niet leuk zijn een CULINAIR  topic te openen ik zorg wel voor regelmatige aanvoer van recepten, en vragen en antwoorden verzorgen????
Team  ex chef

Als daar voldoende interesse in is kunnen we wel (weer) een 'gerechten/culinair' forum openen

Team

Mag van mij ik zorg wel voor aanvoer,


Dick in de marinade , daarna ook opdrinken.  Dick in de olie. ha ha

Happy, je bedoelt met kuren    Gravad lachs  of zalmforel een bereiding die in de noordelijke landen wordt gedaan om te conserveren,  je moet hier wel een forel of zalmforel van 1 kg voor hebben en je moet van vis houden. bij intresse zet ik het recept wel op het forum.

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM