Yesss, ik kan weer!!!

Started by hendri, July 06, 2011, 20:08:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hendri

vanochtend rond de klok van 10 wilde ik de bel in drukken bij dyckers, alleen die kans kreeg ik niet. de deur ging al open en een warm welkom van edwin en abel (hondje) volgde.
vandaag zou ik mn nieuwe aanwinst op halen, een A.Jensen high tide #7 9'
eerst natuurlijk een hele hoop geklets over barbeel, forel, kopvoorn, karper, snoeken, barbeel weer, dan weer zeebaars, ect ect. kortom, was best gezellig en je bent zo weer een uur verder. ;) geen junky gelul, maar keihard vliegvissersgelul! heerlijk!
maargoed, toen maar eens over die hengel begonnen, ff uit de koker, ff kijke, ff voele. pfff voelt lekker strak hoor, dat mag ik wel. nou zullen we hem ff proberen dan zecht edwin, ik zeg, heb je zoveel tijd dan. kwilde eigenlijk meteen mastenbroek in om hem ff te testen. ha zechtie goed idee! dus hup spullen pakken, en een hoop geklets verder en daar staan we midden in mastenbroek. veel begroeieng in het water dus ik besloot om een dahlbergeher er aan te knuppen en edwin een nieuw ontworpen ep popper. (ff goed opgelet hoe dat er uit ziet en die gaan we eerdaags maar ff na maken.) ;D 8)
na een aantal worpjes krijg ik de hengel aardig door en lukt het me aardig om mn streamer op de gewenste plekkies te krijgen. ff later hoor ik mooie plons wat gevolgd werd door een brul van edwin: hanguh!!!!!
hup (splik splinter nieuwe hengel wil ik van me af gooien :o :o) hengel voorzichtig wegleggen en ff bij hem kijken.
leuk snoekie pakte hij dus op een plekkie die ik kats voorbij gelopen ben. en dat op een popper, ja is echt wel gaaf hoor. (voor foto's   http://www.dyckers.com/blog/tag/ep-popper/   )
maar goed, volgende stek opgezocht, helaas voor mij geen enkel teken van platbek, terwijl edwin er nog weer 1 mist op zn popper. uiteindelijk maar besloten te stoppen, ik had niet zo veel tijd, edwin had nog wat zaken te regelen dus weer terug naar zwolle en vanaf daar door naar dedemsvaart met mn nieuwe hengeltje natuurlijk!


edwin, bedankt voor de gezelige ochtend, spreek je wel weer!
groet hendri

Bert J.

Hendri, gefeliciteerd met je nieuwe hengel!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Veel plezier met je nieuwe speeltje!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Henry

Veel plezier met je nieuwe aanwinst en dat er mooie vissen op mogen klappen.

peter

Weer een mooi verhaal 1 ding klopt hier niet dat een are wat vangt en jij nie en dat op de Platbek ,waarom jij geen geen Poppor eraan geknupt

Veel Plzier op de Platwaaffels met je mooie Pookie gewwenst ut Purmerreutel
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

maurice

mooie hengel Hendri.
lekker even gevist met een man met passie.


en de platbekken komen nog wel kerel.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

Pfffieuw zeg wat een avontuur ja :)

maar uh hadden ze geen groen A jensen dan ?

hoop dat je hier lang plezier van mag beleven.
en ik de foto,s evt mag maken hahahaha.

onee he gaat ie weer  :P

hendri

dankjewel mensen, ik hoop ook dat ie me een mooi poosje zal gaan vermaken. hij werpt iedergeval super, nu nog eens ff een mooie vis er op drillen, zal wel niet heel lang duren voor dat dat gebeurt denk ik. ;)

ja peter, soms heb ik ook wel eens een blank he. haha helaas te veel. 8)

ja een man met passie en een heleboel te vertellen, als ie op dreef is dan kun je amper ja en nee er tussen krijgen, maar super geschikte vent en erg gezellig.

groene A.Jensen? waarom? blauw is toch voor jongens. ;D ;D ;D

HappyFisherman

Wel gaaf dat ie ff met je mee gaat vissen. Heb die popper van em ook eens ff goed bekeken en da's wel te imiteren ;) Misschien die stukjes foam andersom inbinden, zodat ze nog meer gaan ploppen... Ik ga er iig mee an de gang ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

ja das cker gaaf bram, maar eigenlijk hadden we het met mn vorige A.Jensen (argon #5 9') er al over om eens daar op die plas te bbten en dan achter de baarzen aan. maar dat is er nog niet van gekomen en vanochtend kon hij het wel ff wachten, en kon dus dat tripje ook meteen weer op zn blog zetten omdat hij die popper wilde testen. met een leuk resultaat.
de achterkant van die popper was een beetje hol, dus hij plopte goed en liet een mooi bellenspoor achter.

hindick

he henry als je dan toch op die plas wil bben contact mij dan ook maar woon er toch om de hoek.
ik zit er regelmatig af met zeer wisselend resultaat.
hoofdzakelijk verkennings tochten met streamer op snoek. baarsen zijn bijvangst.
ik heb na het weekend nog een paar week, dus als je zin hebt. pb even.
mvg
hindrick

christianvt

Gefeliciteerd met je nieuwe hengel :D Leuk ook dat verslagje van de ochtend erbij ;D

hendri

als het zover is zal ik je een pb doen hindick.
dr schijnen moddervette snoeken te zitten wat ik zo van edwin begreep. wat versta jij onder zeer wisselend resultaat? zo af en toe een dikke meter? haha daar doe ik het voor hoor. hihi

Arno

mooie hengel Hendri.
alleen jammer dat je er niets op pakte vandaag.
Toch leuk van Edwin dat hij ook van jouw een paar foto's op zijn blog zet
en inderdaad als hij 1 keer over vissen begint krijg je er geen speld meer tussen.
maar hij blijft een aardige vent met prima service.

Gr Arno

Plantje

Inderdaad een mooie hengel! Veel plezier ermee!

En grappig, dat Edwin gewoon even meegaat als je het ding gaat testen. Daar zie je toch aan, dat Edwin ook vooral een visser is en niet zozeer een verkoper.

brian

mooie hengel zeg! veel plezier en dat ie maar vaak krom mag staan!

hendri

ja klopt helemaal arno, en wat service betrefd, prima voor mekaar altijd. (daar kunnen er nog wel een paar wat van leren. ;)  )

hendri

mn hengel is goed gekeurd, buigt lekker!!! ;D ;D ;D

peter

HaHa H3 Dat die are ook alleen te ver HiHiHi
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

hendri

ja scheelde maar weinig of het was goed gegaan peter. ;D

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

hindick

ah hendri ik ben weer terug moest voor de baas even een paar dagen het zop opzoeken.
ik heb er idd wel eens een meter snoekje uit gehaald en eentje van net geen meter (97). maar dat was zwinters en statisch.
op de vlieg is het behoorlijk zoeken waar die beesten liggen.
dit jaar er 2 uit op de vlieg grootste 72 cm maar een knokkert. wou maar niet om hoog komen.
plas is behoorlijk groot en ik doe er 4 uur over om hem rond te trappelen.
maar ja die niet waag!........
laat het maar horen ben nog een even thuis.

hendri

nou zal nog wel ff duren, kheb nog wel plannen om in november een weekje(midweekje) vrij te nemen, mischien tegen die tijd ff. dan hebben we ook al iets beter platwaffelweer. ;)

hindick

mm met het schema van nu ben ik in november bezet.
maar moeten dan maar eens kijken wanneer de mogelijk heden zich voor doen.


hendri

We zien wel ff, als ik een keer die kant op ga doe ik je een pb.