as zaterdag eemhof

Started by vliegvisserdorian, May 27, 2012, 19:23:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisserdorian

Ik ga zeer waarschijnlijk volgende week met mijn pa(niet vissend) en me broertje (met een dobber vissend) naar de eemhof om mijn nieuwe drietje eens goed te testen(of is die te licht), hoe zijn de vangsten de afgelopen tijd? en waarop/welke kleur wordt veel gevangen?
gaan er dan toevallig ook nog andere mensen?

grtn Dorian

vliegvisserdorian

is er toevallig iemand morgen? (A)

gijsie20

Om terug te komen op je vraag;

Laatste keer wisselend gevangen op zowel droog/nimph en streamer.. geen touw aan vast te knopen. Had wel een mooie grote op een zwarte marabou streamer (1,2 kg) Heel langzaam binnen gevist. Andere keer ving ik ook wel veel met een gele.

Droog werkte een wat donker CDC vliegje ook wel.

Groet en succes morgen

vliegvisserdorian

igg bedankt voor de tips, ben nu al bijna vier uur aan het binden voor morgen en ik ben van plan om nog ff door te binden :P

Mr. Tinus

Denk dat ik morgen ook maar even ga eemhoffen.
Wil nu ook wel eens in de achterste vijver vis haken. :-)

Mr. Tinus

Nou... Het was pittig vandaag.....vis was niet actief. Weinig aan de oppervlakte

Heb er alsnog 3 kunnen haken.  2 aan de buzzer. En 1 aan een witte booby

[attachment deleted by system]

Joost S.

Mag ik eens vragen, als je ene beginner bent, heeft het dan zin om bv bij de eemhof een dagje te gaan vissen? Of moet ik eerst nog hele bakken van voorns scoren en goed leren werpen, aanslaan en drillen wil ik daar niet voor lul staan?

En blank je vaak op zo een put?

vliegvisgek

vijver 1 kun je niet blanken ook al gooi je net zoveel vis grote vijver is soms voor de deihards nog best moeilijk maar vang er altijd wel vis eerste vijver ,
vang ik altijd wel veel vis zit ook prop vol vooraan is vaak de beste stek ;D

Mr. Tinus

Nou ik ben ook nog geen crack hoor. Is gewoon een kwestie van volhouden ^--^

De buzzer was een beetje m'n laatste redmiddel
De rest van de vliegendoos was al aan de lijn geweest
Rustig door de wind het dobbertje mee laten nemen....En BAM

Er waren er een paar die geblankt hebben.  Tis soms ook een kwestie van geluk.


De eerste vijver leverd altijd wel vis, hoewel het daar ook lastig was vandaag begreep ik....
Maargoed de eerste vijver vind ik wat minder.... De rust in de achterste vijver bevalt me goed :-)


vliegvisgek

vis altijd eerst als ik kom op de eerste effe goed gevoel op doen  ;D ;D ;D ;D daarna naar de grote vijver heb er tot nu toe altijd wel wat gevangen ,
meestal met streamers of droge vlieg nog nooit met dobber en buzzers gevist daar maar goed kan soms wel het beste zijn , en geblankt nog nooit ,
op de eemhof haha :P

vliegvisserdorian

Het was op de eerste vijver echt kl**t* gister de meeste mensen hadden geblankt of maar 1 visje, ik heb gelukkig niet geblankt khad namelijk 2 voorntjes  :(

ben

Gisteren was het ook moeizaam op Baggel, met moeite 2 Regenbogen gevangen, maar wel op droog!!!!! Trouwens veel gemist maar later bleek dat er geen haakpunt meer aan de vlieg zat, stom he

René van Dam

Dat je haakpunt eraf gebroken is, gebeurt dus ook bij anderen en niet alleen bij mij.

ben

Beter een haakpunt dan je hengel gebroken toch???

NickMSD

gister stond ik bij '' t Mun, ook niks gevangen, wel 3 gemist :S
legt gewoon aan het weer denk ik...

vliegvisgek

marshoek was ook moeilijk prop vol vis maar ving toch matig  :-[

ben


vliegvisserdorian

ben igg blij dat het niet aan mij (of me vliegen) lag  :-\
kheb hier nu wel allemaal blije vliegen omdat ze allemaal uitgelaten zijn zaterdag :o

rein

Quote from: Natte vlieg on June 02, 2012, 18:13:48
Mag ik eens vragen, als je ene beginner bent, heeft het dan zin om bv bij de eemhof een dagje te gaan vissen? Of moet ik eerst nog hele bakken van voorns scoren en goed leren werpen, aanslaan en drillen wil ik daar niet voor lul staan?

En blank je vaak op zo een put?

Gewoon gaan. Als je niet gaat vliegvissen omdat je bang bent voor l*l te staan, zal je het nooit leren. Vaak zijn er ook nog wel andere vliegvissers die bereid zijn tips te geven. Ben zelf nog niet op de Eemhof geweest maar zal denk ik niet anders zijn dan bij andere vijvers.
Afgelopen zaterdag avond gevist bij Deep'n en was ik opgehouden met tellen boven de 10. als je opeens een school vind met forellen, is het niet geen kunst om veel te vangen  ;)

vliegvisgek

ben we hadden er maar 8 samen ondanks de vele vis wilden ze zwommen zo hard,
door de bak niet normaal

en eemhof eerste vijver streamertje verzwaard en droge vliegen kom je hhel eind
anders wat veel doen buzzer en verklikker er aan vang je altijd vis altijd ;D

ben

@ Jeroen: 8 is altijd beter dan blanken!!!

vliegvisgek

dat wel maar als er zoveel vis zit en niks wil toch vreemd denk toch dat er van die klote vogels zitten zijn want leek wel tt assen zo hard door de bak de vis

maar BEN heb nu 1 x geblankt op de forel putten catch and release wil het niet meer hebben ergste is dat jij er bij was BEN :-[ :-[ ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Barry

Zondag maar weer eens kijken