zaterdag 5 mei

Started by A{b}r{a}xa{s}, May 05, 2012, 10:00:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Ondanks een paar buien (vooral miezer regen) lekker 2,5 uur staan zwiepen.
'Hindernisbaan' (tussen struiken en bomen) met goed resultaat afgesloten, niets verspeeld...dat boomvliegen begin ik blijkbaar af te leren. :)
Vier mooie blankvoorns van zo'n 20-25 gevangen, verder allemaal klein spul (mn rietvoorntjes & 1 bliekje).

johannes

hier sneeuwd het weer aaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh stopt het dan nooit?

HappyFisherman

Ik weet niet welk virus Bas heeft opgelopen deze winter, maar hij is er wel door gaan vissen :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

johannes



wordt weinig vissen denk ik

A{b}r{a}xa{s}

en vangen....das ook een flinke verandering ;)

A{b}r{a}xa{s}

lol.. 'k leer het nog wel een keer ;)

maurice

Ga zo maar eens achter de karper aan, kan nog net even voor ik moet werken.
de zon staat hier hoog aan de hemel.

ergens achter de donkere wolken

;D ;D ;D
::bbq:: ::proost:: ::proost::

A{b}r{a}xa{s}

@barbless : had ik bij me.... maar niet aan gedacht :|

Gert

@ Johannes:
Ik leef met je mee - vooral ook uit eigenbelang want wij gaan over 3 weken die kant op.
Niet zozeer om te vissen, maar met de motor en tent door Noorwegen rondrijden. En dan is het ook wel lekker als het wat meer zomer wordt. En uiteraard gaat er wel visspul mee.

Groet,
Gert

bij

vrouwtje heeft het koud, potkachel maar aangemakt en stoken tot 24 graden.

HappyFisherman

Ik ga zo een ijskoud biertje drinken! Morgenvroeg pas weer aan vissen denken :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Vandaag naar een wetering geweest waar de voorn en brasem graag komt om in het voorjaar leuke dingen te doen.... De "sloot' lag helemaal boordevol met vis, maar bijten ho maar....

Tsja als ik het erg gezellig heb met mijn vrouw, denk ik ook niet aan eten....  ::)

2 platten hadden er toch nog zin in en 1 vals gehaakte ging er als een speer vandoor.... (met de nymph in de staart heb je trouwens behoorlijk werk om het spul aan land te krijgen.....)

Voor deze maand zit het er in Nederland voor mij op.... Komende dagen voorbereiden op Ierland en volgende week beginnen met de tas inpakken....

Veel Elzenvliegen trouwens vandaag.... Wel een heel mooi vliegje....



Mooie Hatch op een Hatch....  ;)


Sieger

HappyFisherman

Klusje voor JP om hier vleugels bij te verzinnen ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

golddigger

Hier in den haag op de Strijp een massa paaiende brasem!
De voorn ligt op de loer om kuit te pikken
Wel apparte visserij
Eerst brasem zien paaien,direct erna je nimph preseteren
Aanbeet....voorn!!
Vandaag maar weer proberen
Petri Heil mannen
Perry

A{b}r{a}xa{s}

Suc6 Perry !
Ik ga vandaag ook zeker een poging doen, heb eigenlijk alweer lang genoeg naar het scherm van de laptop zitten staren voor vandaag

A{b}r{a}xa{s}

ochtendsessie in de beek was niet succesvol, verschillende stekken bezocht maar helaas nog geen tikkie aanbeet kunnen krijgen.

willyzuid

@barbless  Alweer vele jaren geleden dat ik met de strandstokken heb gezeten.
toch maar eens weer in juli de pier op,op een warme zomernacht een paar tongetjes proberen te pakken

het ankeren van het lood kan je niet voorkomen door klap ankers te gebruiken?
en soms kan een lood lifter ook handig zijn als je over de basaltblokken moet.
op de kop van de noordpier moet je bij opkomend tij ook als een raket binnen halen,anders loop je vast op de steenstort.

laatste keer op de pier vond ik het een zooitje,lege bierblikken pakjes met overleden pieren,en heel veel menselijk afval,en veel schreeuwend en lallend volk(afkomst onbekend)
is deze situatie al weer iets beter?.....iemand bekend op deze lokatie?

willyzuid

ok dus nog steeds een troep,jammer.
zeeland ....jaha ooit op vakantie al diverse stekken gehad (cadzand.west kapelle.neeltje jans)
helaas ben ik een boertje uut het oosten,en woon te ver van zee,anders was ik regelmatig in de branding te vinden.
daarom pas geleden maar met vliegvissen begonnen,wat ook fantastisch is,maar ik heb nog veel te leren.

Peter B.

Quote from: willyzuid on May 06, 2012, 12:37:43
daarom pas geleden maar met vliegvissen begonnen,wat ook fantastisch is,maar ik heb nog veel te leren.
Haha...dan ben je niet de enige  ;D
Oja...en ik ook niet  ;D

golddigger

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on May 06, 2012, 11:13:31
ochtendsessie in de beek was niet succesvol, verschillende stekken bezocht maar helaas nog geen tikkie aanbeet kunnen krijgen.
Hier in den haag was het ook moeilijker dan zaterdag
Gelukkig kreeg ik hulp van Renew en Hanafi Saleh
Mc fly kwam aan het eind van de middag ook nog langs
We hebben wel gevangen,maar gemiddeld niet zo groot als zaterdag
Groet Perry