Karma enabled

Started by Plantje, December 02, 2018, 22:40:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Bij het installeren van de laatste forum versie zag ik de "Karma" optie ook weer staan. Ik heb deze weer aan gezet.... gelieve hier fatsoenlijk me om te gaan!

goswit

Geen idee wat dat inhoud .
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Plantje

Toch heb je wel karma nu ;)

Gert

Heeft dat met "Like" te maken Plantje?
Ik kan nu bijvoorbeeld wel bij jou als topic starter "Like" aanklikken, maar verder niet. En ik zie dat bij alle topics volgens mij, dat je alleen het openingsbericht kan "Liken".
Misschien goed om even wat uitleg te geven?

Plantje

Nee, het is het "Applaud" "Smite" linkje dat onder iemands naam staat.

Daarmee kun je iemand voor zijn of haar reactie applaus geven of smitten. En daarmee neemt iemands karma toe of af.

Gert

Okay, dank. Maar dat Liken dan, dat is toch ook nieuw? En kan blijkbaar alleen bij de openingspost van een topic?
Gaarne een volledig antwoord, een plusje krijg je niet zomaar  ;)

Plantje

Nee, volgens mij was dat liken er al een tijdje. Maar dat soort dingen moet ik ook nog eens goed gaan bekijken. Heb het idee dat er een hoop zaken bij zitten die overbodig zijn geworden

goswit

Werkt ook nog , heb het plusje gedaan en daarna het minnetje , en ook dat werkt . ;D
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Plantje

Ik zie dat de plusjes en minnetjes apart bijgehouden blijven. Ik ga dit over een tijdje nog eens bekijken. Misschien mooier om een systeem te hebben waarbij je gewoon één getalletje hebt dat middels plussen en minnen hoger en lager kan worden. Of van die plusjes/minnetjes per bijdrage. Zodat niet de persoon, maar de bijdrage beoordeeld kan worden.

Of gewoon helemaal niets....

Menno_siemensma

Voegt het wel wat toe op dit forum vraag ik mij wel af? Ik zie het nut er hier niet zo erg voor binnen dit forum.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Plantje

Ik zie voors en tegens... :)

Menno_siemensma

Quote from: Plantje on December 05, 2018, 10:56:27
Ik zie voors en tegens... :)
of plussen en minnen?  :P ;D
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Plantje

Dat was bewust inderdaad ;)

Floor

Toch vind ik het maar vreemd altijd dat moeten oordelen over wat een ander doet of zegt. Voegt wat mij betreft totaal niets toe.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

jo flyfishing

Je moet niet.
Quote from: Floor on December 06, 2018, 08:22:41
Toch vind ik het maar vreemd altijd dat moeten oordelen over wat een ander doet of zegt. Voegt wat mij betreft totaal niets toe.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Plantje

Wat dat betreft is het denk ik ook beter om reacties te kunnen upvoten of downvoten. Dan gaat het om de inhoud en niet om de persoon.

Floor

Quote from: jo flyfishing on December 06, 2018, 08:37:53
Je moet niet.

Ok, willen...

Gelukkig heb ik niet gelijk een  'minnetje' gekregen 😉
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

jo flyfishing

Ik heb blijkbaar wel ergens een minnetje gekregen.
Zou wel willen weten voor welke post/reactie (door wie ook wel, maar dat lijkt me niet bevorderlijk voor de algemene sfeer).

Kan dat?

Quote from: Floor on December 06, 2018, 09:58:19
Gelukkig heb ik niet gelijk een  'minnetje' gekregen 😉
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Plantje

Quote from: jo flyfishing on February 04, 2019, 09:17:49
Ik heb blijkbaar wel ergens een minnetje gekregen.
Zou wel willen weten voor welke post/reactie (door wie ook wel, maar dat lijkt me niet bevorderlijk voor de algemene sfeer).

Kan dat?
Da's wel een goeie eigenlijk. Heb hem onlangs al omgezet van plussen en minnen totalen naar één getal wat gewoon het totaal van plussen en minnen is.
Zou eigenlijk mooier zijn om reacties te kunnen plussen en minnen. Dan kun je ook zien wat gewaardeerd wordt en wat niet. Dan gaat het om inhoud en niet om mensen

Menno_siemensma

lijkt mij ook veel beter, tweakers.net heeft dat ook voor hun forum en bij reacties op nieuws een +1/-1 systeem en werkt wel prima, zo kan je snel zien wat relevant is en wat niet.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.