Avontuurlijke vligvisvakantie

Started by Good-job, May 08, 2013, 21:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Good-job

Beste mede vliegvissers,

Mijn vraag luid als volgt, heeft iemand hier ervaring of weet iemand een mogelijkheid om op een avondtuurlijke manier te gaan vliegvissen? Bijvoorbeeld backpackend door de bergen lopen of kanoen in combinatie met vliegvissen? Rugzak op , alles meenemen en de bergen of bossen in , tent opslaan envissen ?
Is dit uberhaupt mogelijk? En zijn die mogelijkheden dan ook nog mogelijk in de buurt van. Ons kikker lndje  8)?

Of heeft iemand een andere tip qua vliegvisvakantie?

Ben zeer nieuwsgiering naar jullie mogelijkheden!

Groet job

chris33

Ben geen ervaren vliegvisser hoor, maar eerste wat in mij op komt is, de Ardennen.. :) Met mountainbike etc door de heuvels/bergen daar op zoek naar water en vis.

Beertje

#2
Trekken met een hengel in je bagage is zeer wel mogelijk.Het ligt er een beetje aan wat je wil.Dag tochten of hutten tochten door de bergen?Denk er wel aan, de meertjes ook die hoog in de bergen liggen zijn niet vrij te bevissen.Als je van uit een hut wil vissen,weet ik een paar leuke meren op +/- 2000 mtr bij Merano (IT) ik weet niet of je er een vergunning voor kunt krijgen,maar dat is uit te zoeken.Wat ook een leuk avontuur is;Er loopt een wandel route door de gorges du Verdon
Hier en daar kun je bij het water komen en daar over een kort of lang stuk vissen.
Als je meer wil weten stuur maar een pb-tje
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

jur606

als ik dit lees denk ik aan Noorwegen zweden? en de verhalen die ....(ben even zijn naam kwijt) altijd neer zette
dag of meerdere dagentochten
volgens mij zijn noorwegen zweden uitermate geschikt hiervoor.

Jan Bruins

Je bedoeld Johannes, die schrijft altijd mooie verslagen van z'n tochten door Noorwegen.
I don't drink water, fish f*ck in it...

Arno

zoek eens op flyfever naar de verhalen van Gerlof van den berg
misschien heeft hij zelf ook wel een blog of site
ik denk dat hij wel aan avontuurlijk vissen doet.

Gr  Arno

ben

nog wat gevangen daaro Arno????

Rena

Noorwegen heeft enorme mogelijkheden wat betreft avontuurlijk vliegvissen.
Als Noorwegen aktueel is en je kan aangeven wat je wensen en grenzen zijn kan ik je wel helpen met tips en praktische info.

TL Peter

Heintje Davids

Omdat je vrijwel nergens in Europa nog 'wild' mag kamperen ben je voor avontuurlijk vissen eigenlijk aangewezen op Noorwegen, Zweden en Finland. Tenminste voor hetgeen wat ik als avontuurlijk beschouw. En anders zal je Europa uitmoeten. In mijn jeugd en jonge jaren hebben we vaak de auto achtergelaten en zijn met de kano een aantal dagen op pad gegaan; voornamelijk op de diverse rivieren en meren in Zweden. Leuk, overnachten op eilandjes, beetje vissen en genieten van alles om je heen e.d. Maar ook niet geheel ongevaarlijk. Heb het zelf nooit meegemaakt maar ken gevallen van mensen die omgeslagen zijn en door onderkoeling verzopen zijn. Een jaar of 6 geleden heb ik zelf nog een echtpaar met een gehandicapte zoon op een groot Zweeds meer uit het water gehaald die omgeslagen waren en ondanks de zwemvesten de kant niet meer konden bereiken. Die hebben puur geluk gehad dat ik stom toevallig met mijn bootje kwam langsvaren. Bereid je dus goed voor maar dat het schitterend om te doen is, weet ik wel zeker.

John

Quote from: Arno on May 09, 2013, 22:19:21
zoek eens op flyfever naar de verhalen van Gerlof van den berg
misschien heeft hij zelf ook wel een blog of site
ik denk dat hij wel aan avontuurlijk vissen doet.

Gr  Arno

Denk dat je deze link bedoelde voor Job. Verwijst naar Gerlof z'n blog over z'n avonturen in Chili en Argentinie
http://www.go-fario.com/

Arno

Quote from: ben on May 09, 2013, 22:43:04
nog wat gevangen daaro Arno????
Nee Ben maar heb ook geen poging gedaan.
Gewoonweg geen tijd voor gehad maar waren ook op uitnodiging van opa en oma met de hele familie
Dus volgende keer nog maar eens een poging doen
Gr.  Arno

Good-job

Alvast bedankt voor de informatie!

Ik zelf ben ook nog verder gegaan met het 'googlen' .
Met als resultaat : http://www.laplandtime.nl, dit leek me al avontuurlijk genoeg, om een week afgezonderd te zitten met alleen een tentje, je vismaat en de rivier?!
Alle tips en links zijn verder zeer welkom!

Alvast dank!

Groet job

Hans-oet-remunj

Buiten verweggistan wellicht ook een dichtbij optie binnen ~ 1 dag auto :

vliegvissen op zeeforel vanuit je kayak ( tentje mee aan boord nemen ?) hoppen van  camping naar camping, bv in denemarken ? of evt in de zweedse scherenkust waar je vermoedelijk ook mag  wild camperen ?

best avontuurlijk in een herfststorm windkracht 10 lijkt me zo.  8)

Wel eerst leren kayaken, inc op zee en eskimoteren.