Eemhof

Started by TuynmanM, June 19, 2012, 21:26:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marck

Weer even een Eemhof-update:

Afgelopen zaterdagmiddag weer een aantal uurtjes doorgebracht. De kleine vijver leverde erg weinig vis op. Weinig activiteit en negeerden droge vlieg, nymph en streamer totaal. Na een uurtje proberen en even wennen aan mijn nieuwe hengel verkast naar de grote vijver. Hier zaten een aantal bellybooters die op een zalmeitje wel e.e.a. wisten te vangen, maar uiteindelijk toch voor een klein droog vliegje gekozen en op zicht gevist met de polaroid op.

Uiteindelijk 5 bakbeesten tussen de 2 en 4 kilo weten te vangen en nog één normaal uitzetformaatje (500 gram). De nieuwe hengel (een Talon Highlander 9 ft #5) bevalt super, een iets langzamere actie, gooit heerlijk en vooral de dril is ook een plezier!

Kortom, het was weer een mooie dagje!

Bekeerling

Om 11 uur 2 uurtjes les met m'n vismaat bij Leon Godijk bij strand Nulde en daarna rest van de dag vissen bij de Eemhof  ;D

Gert

Ik ben woensdag op de Eemhof geweest. Alleen op de grote vijver gevist, en ik had er 6. Op 1 na (streamertje) allemaal met droog gevangen (klinkhamer en royal wulff). Er werd op allerlei manieren gevist door de aanwezigen: droog, nat, streamer, booby, snel en langzaam strippen, maar ik heb niemand echt veel zien vangen.
Ik was dan ook meer dan tevreden met mijn vangst.

Groet,
Gert

Bekeerling

Bedankt voor de info Gert  :) Goed bezig geweest! Ik had er 1 op de kleine vijver op een droge vlieg.
M'n vismaat had noppes maar wel schik in het vliegvissen  :)
De cursus was erg leuk en leerzaam voor ons beiden.
Het was erg stil op de kleine vijver qua vis activiteit.
Op de grote was wel wat meer maar dat was met name in het midden.

Marck

Vorige week dinsdagmiddag en woensdagmiddag ook nog op de grote vijver gevist. Uiteindelijk beide dagen 5-6 vissen. Redelijke vangsten, zoals Gert schrijft ben ik er ook tevreden mee. Kleine vijver was erg rustig. Geen vis te zien, op de graskarpers na dan.

Op de grote wederom puur op aangooien gevist, vis zien zwemmen, Klinkhamer of soortgelijk voor z'n neus (op paar centimeter, anders zwemmen ze er gewoon omheen) en allemaal voorzichtig pakken.

Eigenaar Jan gaf de weerswisseling de schuld overigens. Teveel drukverschil..

Arno

afgelopen zondag morgen geweest had er 1 op de grote vijver
er werd zeer slecht gevangen op de grote vijver was best wel activiteit maar wat je ook probeerde ze pakten bijna niet.
stonden een stuk of 10 vissers ik heb er 3 zien vangen.
op de kleine vijver heb ik ca. 1 1/2 uur gevist maar geen vis zien bewegen en door de ca. 15 personen zowel vlieg als dobber vissers geen vis zien gevangen.
dus het was niet best zal ik maar zeggen.

Gr. Arno