Tholen here we come !!

Started by A{b}r{a}xa{s}, May 22, 2011, 05:44:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Nou beste forumridders, hier dan een verslagje van de Tight Lines Tholen dag.

Om 7:00 druppelden de eersten binnen bij de haven van het pitoreske stadje Tholen
Optuigen en naar de visgronden!!
Na een vroege ochtend met (onweers) buien waren de hoopvolle verwachtingen wel een beetje getemperd, luchtdrukverschillen voorspellen vaak geen goede vangsten maar ach, we zijn er en vissen dan maar!

Bij de stekken aangekomen bleek al snel dat de verwachte aantrekkende wind niet helemaal uit de gewenste hoek waaide.
Toch waren de mega brasems zichtbaar aan het azen onder de kant.

Bijten deden ze echter niet of nauwelijks

Op wat kleine winde's na werd er op de eerste stekken niet veel gehaakt

Na verkast te zijn naar een stek die wat meer luwte bood haakte ik een lekkere grote lerp van een platte die na een lekkere dreun en wat bonken al snel op zijn of haar zijde ging hangen en verder weinig sport bood
(foto Perry "Golddigger" de jong!)

In het hoekje war het prettig in de luwte van de steeds strakker staande wind, was het goed vissen en het miegelde van de kleine windes en ruisvoorntjes
lekker peuteren dus en de Golddigger maakte zijn naam als 1e klas peuteraar weer eens waar door lekker te vangen!
John Breur haakte na een aantal missers toch een aantal vis(jes) en zelfs een mooie ruiser van 25+ !!

Na de lunch in Hotel restaurant Zeeland, die overdadig en zeer smakelijk was trouwens, weer terug naar de stekken met Perry, John, Bas en ik.
Eric, Will en Rob gaven er de brui aan en gingen met een volle maag maar helaas visloos huiswaards!

John en Perry kregen niks maar aan de haak, Bas ook niet (maar dat verbaast waarschijnlijk niemand) en ik pakte nog een paar winde(tjes) op een klein rood nymphje.

Uiteindelijk gaven ook wij er de brui aan en gingen weer huiswaards!

Toch een mooie dag vissen, in een prachtige omgeving in het Zeeuwse

Ik kan jullie met zekerheid zeggen dat, naar mate de zomer vorderd de visserij daar alleen maar beter wordt broeders!!
Kortom, we komen  zeker nog een keer terug! en iedereen is van harte welkom, op mijn thuiswater wat intussen steevast, "mijn kantoor" genoemd wordt!

Ik heb nog wat fotootjes gemaakt met mijn mobiel maar die zijn helaas van een dusdanig slechte kwaliteit dat ik ze niet kan posten.
Toch zijn er wel foto's en filmpjes gemaakt en deze zullen zeker volgen

tot slot,

Oléééééééé'


Jan.
"Petri Heil"


hendri

mooi verslag, laat die plaatjes maar komen.
haha en dan die lerpen van brasems!

christianvt

Mooi verslag! Ben benieuwd naar de foto's :D

René van Dam

Aan het verhaal te horen heb ik een leuk dagje misgelopen, maar helaas kon ik gisteren amper lopen en/of mijn armen gebruiken, laat staan dat ik kon vliegvissen. Volgende keer beter.

Rossie69

Rob jonge

je moet ook niet eerst de avond er voor een potje gaan kickboxen ;)

kan je beter zuipen hahaha

René van Dam

Rob,
Ik ken dat gevoel, dat doe ik al enkele weken, de ene dag nog erger dan de andere. Nog sterker, 's-morgens knudde , 's-middags redelijk en 's-avonds zwaar k..
En maar medicijnen slikken. :( :(

A{b}r{a}xa{s}

ondanks alles...was het in ieder geval een winderige én gezellige dag ! :)

René van Dam

Daar gaat het om luitje's ;D

Rossie69

dus dat gewind komt niet van de snert dus :)

Rob,dan heb ik verder niks gezegd.


Troutbuster

Quote from: hendri on May 23, 2011, 10:35:49
mooi verslag, laat die plaatjes maar komen.
haha en dan die lerpen van brasems!

Nou mannen, het heeft ff geduurd maar hier zijn ze dan, de plaatjes van de "lerpen" van Thoolse Brasems!

Gevangen op een #3, tip 12/100, vlieg een Ritz D haak 14

Olééééé'

Jan

[attachment deleted by admin]
"Petri Heil"


HappyFisherman

Een lekkere bak slijm :D
Mooi water!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Happy,
met het slijm viel het reuze mee!!
zie je vaker bij Brasem in de paai
daarbij Brasems op groot open water zijn doorgaans lang niet zo slijmerig dan in kleiner afgesloten water


Jan.
"Petri Heil"


Rossie69

leuke platen

en beste brasem
lekker he zou dat wadend vissen.


A{b}r{a}xa{s}

dus er zit wel degelijk vis daar ;)

Henry

Dat is een beste .. lekker gevoel op die stok.

John

Hee Jan,

Dat is echt vanuit je werk in de plomp stappen. Herken het plekkie.

heb ik vorig jaar toen ik bij jou op de zaak op bezoek was s'avonds baarsjes eruit staan peuteren.
Alles op pheasant tails & red tags. 8)

Groet,

John


Rossie69

Quote from: mrproper on May 22, 2011, 20:27:04
Word het niet eens tijd dat je lid word van een vereniging die je leert vissen.??? ipv materiaal aankoop en ( niet vangende vliegen bouwen )
Wil niet stoken,maar ik had die mr een waarschuwing gegeven hahahaha

A{b}r{a}xa{s}

ghehehe, 'k leer het nog wel eens :)