Emerger

Started by A.de Vries sr, December 25, 2012, 08:16:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A.de Vries sr

Wat is een emerger? Ik dacht dat het de naam van een vliegsoort was, maar kom de naam ook tegen bij hengels.
Is het dan een type aanduiding en zo ja, wat voor type dan of heeft het een andere betekenis?
Arie

jelle

een emerger is een insect welke van larve stadium veranderd in het volwassen insect.
ook wel stijgnimf genoemd
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Erwin

Als je de hengel in het water laat vallen en hij komt boven drijven, dan is het ook een emerger ...
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Gerrit72




Zo'n hengel zou ideaal zijn voor Michel met zn zinkhengel :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

HappyFisherman

Nee, hengels die drijven worden 'droge hengels' genoemd.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bekeerling

Jullie sporen niet  ::blabla::  ;D ;D ;D

Beertje

Kolder in de kop. ;) ;) ;D ;D ;D
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

A.de Vries sr

Hoopte heel even dat dit een serieus forum was......

Erwin

Het is allebei, daarom is het hier juist zo leuk.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Bekeerling

Quote from: A.de Vries sr on December 25, 2012, 22:25:14
Hoopte heel even dat dit een serieus forum was......

Onderstaande is echter wel het juiste antwoord, was het eerste antwoord dat je kreeg, dus een serieus antwoord...

Quote from: jelle on December 25, 2012, 08:37:26
een emerger is een insect welke van larve stadium veranderd in het volwassen insect.
ook wel stijgnimf genoemd

Erwin

Alleen moet er nu nog een echt antwoord komen op de naam emerger in combinatie met hengels. Ik kom de naam op internet alleen tegen als type aanduiding. Bv de " Sierra Emerger Combo".
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Bekeerling

#11
Ah ja das waar, geen idee wat dat betreft, wellicht gewoon omdat het fancy klinkt? Net als je met karperhengels hebt?
Zo had ik een set Shimano Perfections hengels, waren heerlijke stokken maar niet perfekt.  Om maar helemaal niet te spreken van mijn Fox "Voyager" hengels!  Zou wat worden zo'n stel hengels die ineens in Warpspace verdwijnen  ::KOOL::

rena

Quote from: Erwin on December 25, 2012, 23:43:45
Alleen moet er nu nog een echt antwoord komen op de naam emerger in combinatie met hengels. Ik kom de naam op internet alleen tegen als type aanduiding. Bv de " Sierra Emerger Combo".

Als het om een hengel naam gaat ... marketing  ::blabla:: , dat kunnen alle merken wel hoor  ::)

Bekeerling

Emerger hengel zou dan wel ideaal zijn, die zou dan na verloop van tijd weer naar de oppervlakte komen  ::duim::
Maar idd marketing lijkt me ook meest logische verklaring.

A.de Vries sr

Oké, als insect van groter belang dan als hengel, waar Emerger niet meer dan een mooie naam is die verder niets zegt over lengte, Aftma, of stijfheid van de hengel? Marketing dus. I.i.g. bedankt en oh ja geen enkel bezwaar tegen grappen  ::new::
Arie

Beertje

Een voorbeeld van emerging. ;)


[attachment deleted by admin]
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Bekeerling

Zo'n emerger zwiept nogal lastig lijkt me, veel te zwaar! :o

Erwin

Inderdaad. Maar dan is ze in elk geval wel aan de haak geslagen.
;)
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

jelle

Quote from: A.de Vries sr on December 26, 2012, 10:16:43
Oké, als insect van groter belang dan als hengel, waar Emerger niet meer dan een mooie naam is die verder niets zegt over lengte, Aftma, of stijfheid van de hengel? Marketing dus. I.i.g. bedankt en oh ja geen enkel bezwaar tegen grappen  ::new::
Arie
ik was de enige serieuze,
dat geloven ze thuis nooit 8)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Plantje

En inderdaad Arie: als insect wel iets om rekening mee te houden. Het kan op momenten wellicht de enige imitatie zijn waarmee je vis vangt. Als ik je reactie lees heb je je al een beetje bekend gemaakt met de levenscyclus van insecten; daar hoort dit stadium bij.

Er is niets dermate specifiek aan die vlieg dat ze de hengel er op aan kunnen passen om deze beter te presenteren.