Zwarte Woud

Started by FSCHAMP, May 05, 2014, 20:57:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Ik ben in het verlengde weekend naar het Zwarte Woud geweest en heb er een dagje op de Kinzig en op de Wolf gaan vissen.  Hier een klein verslagje.

Op Donderdag regende het de godganse dag bijna constant, het water was zelfs al licht troebel toen ik om 9h30 aan de oevers van de Kinzig was. Het beloofde dus niet veel goeds.  Na een half uurtje vissen was ik nog steeds blank tot ik plots een forse ruk aan de leader voelde.  Ik was gestart met mijn nieuwe A&M Czech nymph 4 in 1 voorzien van een 4,5 m lange Camou leader, een hends beetverklikker en mij ouwe getrouwe voor het Zwarte Woud (http://www.franksawyer.be/BindPatronen/Double_Leggs.php). Na een dril van een minuut verloor ik net voor mijn schepnet een zeer mooie beekforel. Shit mijn dag was dus al slecht begonnen. Na een tiental minuten een tweed tik en hangen.  Een mooie regenboog.  Een tiental minuten later nog een mooie regenboog.


[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Een tijdje later wist ik er nog enkele te verleiden, ditmaal mooie fario's.



[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Bij die twee is het niet gebleven, er volgenden nog een hele resem, met regelmatig nog enkele, die losschoten tijdens de dril.  Hier nog enkele foto's.

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

edjuhhh

 ::goodjob:: mooie foto's!
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

FSCHAMP

En nog enkele foto' s van regenbogen gevangen op de nimf.


[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Later op de dag begonnen ze nog te stijgen op de droge vlieg.  Ik wist er op korte tijd enkele te verschalken aan een olive dunnetje op haakmaat 14.
Dit was pas echt prachtig en dit ondanks dat er tussendoor regelmatig hevig plensbuien uitvielen.


[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Het waren stuk voor stuk prachtige vissen van pakweg zo'n 30 cm tot zo'n 45 cm.  Ik kreeg ook nog een mooie regenboog, zeker een 55 plusser aan de lijn en deze maak 4 prachtige runs waar bij meer dan 25 meter lijn pakte en ik wist hem 4 keer terug te halen. Echter toen ik dacht dat hij klaar was om te netten, ging hij op zijn staart staan, schudde hij verwoed met zijn kop en schoot de weerhaakloze haak los uit zijn bek.  Maar niet getreurd, er volgden nog verschillende mooie vissen, waarvan hier nog eens twee foto's.  Zoals je kan zien is mijn nieuwe hengel onmiddellijk goed getest en uitstekend bevonden.  Hij voldeed zowel voor het Nimfen als het vissen met de droge vlieg.


[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Hier nog enkele foto's, waar je op één van de foto's het olive dunnetje ziet zitten in de bek.  Al bij al weer een geslaagde uitstap met de familie naar het Zwarte Woud.  Ik ga nu al zo'n 15 jaar naar ginder en vis er op verschillende rivieren steeds met suc6.  Een echte aanrader.

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

gijsie20

Nice Gino, mooi verslag! Erg mooie vis gevangen! 8)

Troutbuster

Mooie dikke vis Gino!!  ::goodjob:: ::goodjob::

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Mooi Gino, eens weer wat anders dan de Kyll ;P
Vliegvissen is bevlogen vissen...

macfly

Mooi verslag en mooie visies! ::goodjob::

FSCHAMP

Heren bedankt voor de leuke reacties.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Plantje

Mooie vissen man! Je hebt je goed vermaakt....dat zie ik wel!

Marksman

Ziet er goed uit, mooie vissen.

hilly-billy


greg


mooie vissen man..........zien er goed uit

kun je misschien iets meer vertellen over de locaties en overnachtingen?

groet greg


Twan

Daar ben ik ook benieuwd naar  ::agree::

Heintje Davids

Tot een aantal jaren geleden heb ik veel in de Wolf gevist. Ik logeerde altijd in gasthaus de Wolfsklause in Oberwolfach. De eigenaar Karl Ludwich Ecchle had een privéstuk van  de Wolf in Schapbach, een paar km van het dorp, dat door gasten bevist kon worden. Een grandioos mooi stuk, goed onderhouden met gigantische vissen. Heb er jarenlang veel plezier gehad. Het was ook mogelijk om bij de VVV een vergunning voor de Kinzig, die daar ook in de buurt stroomde, te kopen.
Door een artikel van Paul Blokdijk en een artikel in een Duits blad werd het er helaas plotseling een stuk drukker waardoor het lastiger werd om een vergunning te krijgen ( toen max 3 vergunningen p/d). Ben er daarna niet meer terug geweest.

Koen

mooie vissen hoor! lekker groot!

FSCHAMP

Heintje,

je hebt het volledig juist, echter de druk is afgenomen omdat er de laatste 3 jaar niet meer gevist mocht worden op de Wolf omwille van een vergiftiging 3 jaar geleden en er duizenden forellen letterlijk zijn gestorven op het openbaar parkoer op de Wolf.  Echter de vissen op de Wolf zijn nog van klein formaat. De Kinzig daarentegen heeft geen schade gehad en levert nog steeds mooie forellen op.
Paul Blokdijk komt er zelf ook nog elk jaar en meestal is hij daar ook als ik er ook ben (Rond Hemelvaart).  Echter dit jaar ben ik vroeger gegaan dan ander jaren en heb ik Paul niet gezien.  Hij zal er volgende week aankomen en ik heb hem de groeten laten doen via de Familie Echle waar ik al kom sinds 1992.  Mijn grootste fario, die ik er gevangen heb was 58 cm.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Heintje Davids

Jammer om te horen. De 'strecke' van Schapbach vroeger was geweldig. Ik weet nog dat de 1e forel die ik daar ving, ruim in de 30+ was en ik was helemaal blij. Tot ik bemerkte dat dit zo'n beetje het gemiddelde was en dat er vissen van ruim over de 60 cm voorkwamen. Heb er schitterende uren beleefd en Karl Ludwich was zo gek op z'n water en vissen dat hij zelf altijd in het stuk van zijn buurman viste omdat hij zijn forellen bijna persoonlijk kende. Met regelmaat ging hij met een duikbril te water om te zien waar de vissen stonden en waar het bestand uit bestond (Saiblingen, bruine forel en regenbogen). Toen ik daar voor het eerst kwam was dat het 1e jaar dat hij zijn water voor vliegvissers had opengesteld en ik had nog nooit zo'n goed vliegviswater bevist (daarna eigenlijk ook niet meer :)) daarom des te triester om te horen dat het een tijdlang kapot is geweest, wetend hoeveel tijd en liefde hij in dat stuk Wolf heeft gestopt.

drefter

Ik heb vorig jaar en het jaar er voor op de wolf gevist veel klein spul maar ook mooie grote vissen weten te vangen.
Ik vind het super mooi vissen daar.

Gr Martin

FSCHAMP

Hier nog effe een filmpje dat ik gemaakt heb tijdens het vissen op de Wolf(ach), die dag was het wel zeer koud, maar het regende niet in tegenstelling tot de hevige plens buien op de Kinzig, waardoor ik niet gefilmd heb op de Kinzig.  Natuurlijk was mijn batterij plat tegen dat ik de wat grotere exemplaren ving.

http://youtu.be/oxeCACl76_s

Hopelijk hebben jullie er wat aan en zoals je kan zien is de Wolf(ach) een smal riviertje met zeer helder water.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Jan Damman

Mooi Gino, bedankt voor het delen!! :)

Ik heb na het lezen van je topic mijn planen voor juni al bijgesteld en ga maar eens een weekje die kant op.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.