Workshops vliegvissen en vliegbinden Lure & Emerger

Started by Troutbuster, April 24, 2012, 09:22:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Broeders in Petrus!! ;)

Zaterdag 12 mei as. is het weer zover!!!

De 1e workshop vliegbinden, werpen en vissen, 2012 georganiseerd door de Zeeuwse Vliegvisvereniging Lure & Emerger

Er zijn nog een aantal plaatsen beschikbaar voor een mooi en leerzaam dagje!

's ochtends uitleg over het vliegvissen in haar algemeenheid, vliegen binden en werplessen onder begeleiding.
Daarna een gezamelijke uitgebreide lunch, waarna we met z'n allen naar het clubwater "de Wranghe" verhuizen voor een middagje vliegvissen op forel!
Zie link hieronder voor meer uitgebreide info!

http://www.lure-and-emerger.nl/index/workshopvliegvissen/workshopvliegvissen.html

Uitermate geschikt voor de beginnende, maar zeker ook de moete waard voor de wat meer  gevorderde vliegvissers!

(22 september houd Lure & Emerger weer een workshopdag!)

Een tripje naar Zeeland waard!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

#1
Afgelopen zaterdag de eerste L&E workshop vliegvissen/binden gehouden
Een zeer geslaagde dag met gelukkig goed weer

Een aantal zeer positief gestemde deelnemers die naar mate de dag vorderde alleen maar fanatieker werden

Een aantal zijn reeds "om" en verslaafd aan het vliegvissen voor het leven!!

Wat is er nou mooier, zeker voor een beginner, om met je eigen gebonden vliegje, 's middags een forel te verleiden op een schitterende locatie!!??

Juist niets!!

check link voor een foto reportage van de dag

http://www.lure-and-emerger.nl/index/workshop12mei2012/workshopvliegvissen12mei1012.html

Gr

Jan
"Petri Heil"


vliegvisgek

niks mis mee jan alleen jammer dat het zover weg is zoek eigenlijk vereneging binnen een straal van 25 km dit is denk meer als 200 km wel mooi jan  :D

Troutbuster

Zeker Jeroen, erg ver weg dat klopt, maar.....

Baggel is voor mij 300 km, en daar was ik ook  ;)

Maar ik snap t wel joh! ;D ;D

Mocht je beginnende vliegvissers tegen het lijf lopen die een opstapcursus zoeken en redelijk dicht bij Goes zitten (of bereid zijn een stukkie te rijden!), laat het me maar weten!!
22 september houden we weer een Workshopdag!

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

...en zelfs voor 't gebak bij de koffie is gezorgd als ik het goed zie :)

Troutbuster

Yep!!
Alle deelnemers, en natuurlijk ook de instructeurs, zijn niets te kort gekomen!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Christof van den Berge

En het was zeker een geslaagde dag!
Alles super verzorgd door Lure and Emerger!!

Echt een aanrader om zoals mij als leek, heel veel te weten te komen over het vliegvissen!

En zoals je ziet Jan inmiddels aangemeld hier op het forum en al weer een keer aan het "oefenen" geweest op het gras.

Morgen (hemelvaart) ga ik mijn geluk beproeven op de forelvijver in Kerkwerve.


Gr chris
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Troutbuster

Broeders in Petrus, en dan vooral de beginnende vliegvissers onde ons,
het is nog wel vroeg maar ik vraag jullie toch ff om aandacht voor het volgende

22 september as. wordt de 2e Vliegvis Workshop van 2012 gehouden door en bij de Zeeuwse Vliegvisvereniging Lure & Emerger

http://www.lure-and-emerger.nl/index/workshopvliegvissen/workshopvliegvissen.html

Bekijk de website rustig en kijk wat er geboden wordt voor de startende vliegvisser.
Zijn er vragen dan hoor ik het graag!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Troutbuster

Mooi!!
Gewoon het inschrijfform. invullen en opsturen
Voorzitter Peter Daver ff mailen en dan komt alles voor de bakker!!
Ik ben er ook weer bij en zal het vliegbind gedeelte wel weer voor mijn kiezen krijgen denk ik(vind ik niks erg ;))

Ik zie je in September hoop ik

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

#10
Broeders in Petrus,

Afgelopen vrijdag de 22e spetember was het weer zover.
De 2e workshop van Lure & Emerger in 2012
Een Daverend succes!!
14 deelnemers (best een behoorlijk cluppie) hebben onderricht gehad in het vliegbinden. werpen en 's middags met z'n allen vissen op ons mooie clubwater de Wranghe.

Eerst een Powerpiont presentatie door onze voorzitter Peter Daver (vandaar "Daverend" succes ;)) waarna iedere deelnemer een hard copy van deze presentatie overhandigd kreeg.
Daarnaast kreeg iedere deelnemer een vliegendoos met 10 verschillende vliegen van droog, nymph tot natte vlieg. (ik heb 140 vliegen zitten binden de afgelopen dagen!! pffffffffff), inclusief een beschrijving met betrekking tot ieder individueel patroon wat betreft hoe ermee te vissen en wat het vliegje voorstelde
Het deed ons deugd dat dit zeer positief werd ontvangen door de cursisten.

Ik heb zelden zo een entousiast groepje beginnende vliegvissers meegemaakt
In alles was een ieder bloed fanatiek en het was een lust om te zien hoe men in een toch redelijk betrekkelijk korte tijd een aantal zaken onder de knie kreeg.

Geworpen werd er buiten op onze privé "castingbaan" en binden deden we binnen in ons clubhuis de Versvliet.
De werplessen werden door gerenommeerde instructeurs zoals Patrick Mercy begeleid, het binden nam good old Sjaak Tazelaar ("the Tazman") en ikzelf voor onze rekening.
Na een aantal edities van de workshop, de Goudkop Red Tag te hebben gebonden, hadden we nu een ander patroontje op het programma.
Mede door het feit dat er vorige week verse forel was uitgezet op de Wranghe, hadden we het idee om de cursisten de "MartensVoeren" Streamer te binden.
Een heel simper vliegje met pearl Mylar staartje (6 strengetjes van 3 cm) zwarte Ice Dubbing en een zilver ribje, al dan niet met looddraad als verzwaring onder de dubbing.
Om de "novices" het wat makkelijker te maken en niet te hoeven dubben, ben ik op zoek gegaan naar een soort ice chenille in de kleur zwart.
Helaas niet gevonden maar ik kwam wel zwarte Ice Hackle tegen van het merk Fly Scene.
Thuis een proef streamertje gemaakt en ik was niet ontevreden over "the looks" van het vliegje

Zo gezegt zo gedaan

Het werd niet helemaal, of eigenlijk helemaal niet, de originele MartensVoeren Streamer, maar hoe zouden we deze vlieg noemen?
Omdat het patroontje wat op een Blob leek, werd het vliegje de "Wranghe Blob Special" gedoopt

Deze vlieg hebben alle 14 cursisten gebonden, en werd toegevoegd aan de 10 vliegen welke ze reeds hadden ontvangen.
Toen werd het tijd om naar het viswater te verkassen en het "geleerde" in de praktijk te brengen.

Ook de middagsessie aan en vooral in het clubwater was een daverend succes

De "Wranghe Blob Special" bleek een vanger van formaat te zijn gertuige de goede vangsten door de vliegvissers in spé!!

Prachtig om te zien dat binnen een dag, een sportvisser volledig wordt "omgeschoold" tot een vliegvisser voor het leven!!
Natuurlijk levert het aspect van het vangen van je eerste vis aan je eigen gebonden vlieg, daar een grote bijdrage aan!!

Wederom was het weer een top dag, qua weer en entourage in een woord geweldig en wordt gegarandeerd weer herhaald in 2013!!

Fotoshoot van deze dag komt binnenkort op de website van L&E en eerdaags plaats ik hier wel een linkje

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gerrit72


Jan, helemaal super! Ik woon met veel plezier in het noorden van het land, maar gezien de activiteiten die daardoor soms te ver weg zijn, baal ik daar wel eens van (was er graag bijgeweest :'().

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Christof van den Berge

Was weer goed verzorgd zo te zien!!

Zijn er ook weer nieuwe leden aangemeld?
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Troutbuster

Yep Chris, voorlopig 4 nieuwe leden erbij!!

Goed gevolg van een schitterende dag! (maar daar weet jij alles van hè!!  ;))

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Broeders!!

De intussen roemruchte L&E workshops zijn weer voorbij voor dit jaar, maar......

Volgend jaar gaan "we" in mei "gewoon" weer van start met deze nu al legendarische L&E workshops!!

Voor een impressie van 2012 en de nieuwe data voor 2013 zie link

http://www.lure-and-emerger.nl/index/workshopvliegvissen/workshopvliegvissen.html

Voor de beginnende vliegvisser, die óf in de buurt van Zeeland woont, óf er een stukje rijden voor over heeft, aanmelden maar want vol is vol en "we" streven naar een maximale bezetting van ca. 12 man.
De laatste Workshop van 2012 telde 14 man!
Net ff te veel, maar een "luxe probleem"wat uiteindelijk prima is opgelost door de onbaatzuchtige inzet van de betrokken leden van de Zeeuwse Vliegvis Vereniging "Lure & Emerger!!

Schroom niet en meld je aan!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

#15
Het loopt langzaam aan vol broeders!!

Dankzij div publicaties en promotie tijdens binddagen gaat de succesformule
http://www.lure-and-emerger.nl/index/workshopvliegvissen/workshopvliegvissen.html
gewoon door!

Maar.............

Er zijn nog plaatsen!!

Wie geinteresseerd is, gaarne contact opnemen met onze voorzitter Peter Daver ( pmjmdaver@kpnmail.nl )

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gerrit72



Jan, ziet er allemaal weer goed geregeld uit man!

::goodjob::

Ga maar eens een vliegtuig aanschaffen, kom ik vanuit Eelde jouw kant op  ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Troutbuster

Broeders,

Mochten er nog vliegvissers in spé zijn die èn redelijk dicht bij Goes wonen, èn/of er een ritje voor over hebben, er zijn, door 2 afzeggers, plotseling nog 2 plaatsen over voor de workshop van 11 mei as!!

http://www.lure-and-emerger.nl/index/workshopvliegvissen/workshopvliegvissen.html

Deze plaatsen worden "as we speak" wellicht al ingevult, maar niet geschoten is toch mis nietwaar!!??

Voor € 55,= ben je de hele dag onder de pannen!!
's ochtends werpen en binden onder begeleiding, en na de gezamelijke lunch de hele middag vissen op ons privé forellen water "de Wranghe"!! (en wie wil daar nou niet eens vissen!!?? ;))


Wie geinteresseerd is, gaarne contact opnemen met onze voorzitter Peter Daver ( pmjmdaver@kpnmail.nl )

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

#18
Broeders!

De eerste 2013 L&E workshop zit er weer op!
Afgelopen zaterdag 11-05-13 kwamen 10 deelnemers uit diverse windstreken van Nederland en ook België, naar 's Heerabdskerke om deel te nemen aan de inmiddels roemruchte Lure and Emerger workshop vliegbinden en vliegvissen!

Het weer werkte niet echt mee maar uiteindelijk is het allemaal, op een paar buitjes na, redelijk meegevallen.

Geweldig om tijdens en na alle activiteiten alleen maar blije en voldane gezichten te zien bij de nieuwelingen, waaronder ook een vrouw, tijdens de eerste schreden op het vliegvispad!
Hetbinden en werpen liep als vanouds, de lunch was weer voortreffelijk alleen de visvangst 's middags viel erg tegen, maar dat steken we maar op de weersomstandigheden!

Een fotoshoot van deze dag is te zien op de volgende link

http://www.lure-and-emerger.nl/index/workshopvliegvissen/workshopvliegvissen.html

21 september doen we het nog eens dunnetjes over, ennehh.... er zijn nog plaatsen dus...

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gerrit72



Jan,dat ziet er weer super verzorgd uit! Goed geregeld hoor.
Jammer dat het vanuit Drenthe een beetje ver rijden is, ander had ik me absoluut aangemeld.

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Troutbuster

Lang weekend Zeeland wellicht in het weekend van 21 september?? ;) ;) ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gerrit72



Daar kan ik wel van dromen Jan  :P

(heeft Lure and Emerger ook een creche / kinderopvang? Heb er 4 (en niet de makkelijkste  ;D).

Zit er voorlopig niet in, maar wie weet ooit...
Vrijdag as binden met Inderk en Arie, dat is ook niet verkeerd!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Troutbuster

#22
Broeders,

21 september as. is het weer zover, de 2e Lure and Emerger Workshop 2013.

Een vliegbind en vis evenement welke nu al legendarisch genoemd mag worden en..... velen gingen u voor!

Woon je in de buurt van Goes, of heb je een stukkie rijden over om dit evenement mee te maken, kijk dan ff verder!!

Een ochtendje vliegbinden, werpen, met z'n allen lekker (en dan bedoel ik echt lekker!) lunchen en last but not least, een middagje vissen op forel op het club en privé (alleen voor leden) water de Wranghe!
http://www.lure-and-emerger.nl/viswater/plattegrondviswater.html

Kosten??

€ 55,- p/p en daarvoor wordt werkelijk alles geregeld!!
Werp en bindles onder leiding van ervaren vliegvissers en binders
Een doosje vliegen, de gebonden vlieg(en) van de ochtend, een uitgebreide lunch die op zich al roemruchtig goed is, waadpak, hengel, en... vissen op 8 Ha glashelder, diep en visrijk prive (forellen)water met instructies en begeleiding van ervaren vliegvissers

Interesse gewekt??

Kijk op http://www.lure-and-emerger.nl/index/workshopvliegvissen/Inschrijfformulier%20workshop%20vliegvissen%20door%20Lure%20and%20Emerger.doc

en ook

http://www.lure-and-emerger.nl/index/workshop11mei2013/fotoshootworkshop11mei2013.html

en meld je aan!! (nu het nog kan!)

En.....

Het is wellicht ook een goed idee om een workshop eens cadeau te doen, dan kan dat door het bestellen van een voucher. Nadat U het inschrijfgeld heeft betaald krijgt U de voucher zo snel mogelijk toegestuurd om deze als verjaardagscadeau aan vriend(in) of partner te geven.
Voucher(s) te bestellen op dit emailadres : pmjmdaver@kpnmail.nl

Wellicht tot ziens op 21-09-13

Gr

Jan

"Petri Heil"


Troutbuster

#23
Broeders
Gisteren de 2e L&E workshop 2013 gehad, en wat een enthousiasme weer!!
10 deelnemers uit uiteenlopende regio's van  Dordrecht tot Vlissingen waren naar 's Heerabdskerke, onde de rook van Goes, naar de Versvliet afgereisd, om deel te nemen aan de reeds roemruchte Lure and Emerger Workshop vliegbinden en vliegvissen.

Een uitgelezen dag qua weer en wat betreft de rest???? een foto reportage volgt maar ik kan jullie zeggen een uitermate geslaagde dag met 10 "novices" die alleen maar met volle teugen hebben genoten van de eerste schreden op het vliegvis en bind pad!

Het uitstekende weer deed natuurlijk ook een duit in het zakje en de recentelijke uitgezette verse forellen op de Wranghe waren welliswaar niet meer zo actief als op de Open Wranghe dag, maar er zijn er door de deelnemers toch een aantal gevangen!!

Volgend jaar 10 mei 2014 en 20 september 2014 staan de volgende L&E workshop dagen op het programma!!

Wie weet tot dan!!??

(foto shoot voorproefje  http://www.lure-and-emerger.nl/index/workshop21september2013/fotoshootworkshop21sept2013.html)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

#24
Broeders!

Afgelopen zaterdag was het weer zover

de eerste L&E workshop van 2014

12 deelnemers van uiteenlopende leeftijden en windstreken waren naar 's Heerabtskerke gekomen om deze workshop vliegvissen en vliegbinden mee te maken

Het weer was niet best, maar tussen de buien door best te doen

De wind die vooral 's middags flink door ging staan, was een grotere spelbreker, vooral voor de "novices" natuurlijk

Geinig detail was wel dat een van de jongste deelnemers (Quincy van 15 jaar) de meeste forellen wist te haken aan de 's morgens zelf gebonden "Cats Whisker"

Al met al een gezellige maar winderige workshopdag aan de Wranghe

Voor een fotoshoot van deze dag zie link http://www.lure-and-emerger.nl/index/workshop10mei2014/workshop10mei2014.html

Met dank aan Rinus van Belzen voor de foto's en website beheer, Christof van den Berge, Gerrit Werff, Arno van Hamburg, Andre Roubal voor de instucties en Peter Daver voor de Organisatie

Gr

Jan
"Petri Heil"