wel geen getaperde leader op #3

Started by bij, June 09, 2014, 16:42:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bij

Ik heb een flextec streamtec 9 ft #3 . Nu is laatst mijn gevlochten getaperde leader kapot gegaan. Deze heb ik inmiddels verwijderd. Nu vraag ik mij af is het verstandig om deze te vervangen of de vlieg gewoon aan een lijn van 16/100 te binden.

Koen

.16 is wel dik hoor. waar ben je op aan het vissen? zou eerder 10 of 12 honderste nemen. Ik zou wel een tapered leadertje nemen. Gooit toch fijner.

maurice

Voor droog zo wie zo een leader nemen met tip van 10 of 12/100
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hilco de Visser

ik heb nog nooit met een getaperde leader gevist.............

maar ik vis ook bijna altijd in ondiepe slootjes  die niet zo breed zijn .

maar alls echt blijkt dat het beter werpt wil ik er wel eens proberen .

bij

Quote from: Cornico on June 09, 2014, 17:26:37
Je kunt natuurlijk zelf ook een leadertje knopen.
Achtereenvolgens 0,5 m 35/100, 30/100 en 25/100 en dan met stukjes van 20cm naar de dikte van je gewenste punt.

Ik gooi nog wel eens knopen, het uithalen gaat dan makkelijke als er geen knopen in zitten.

bij

Hilco,

ik weet niet wat beter of makkelijker is daarom mijn vraag.

bij

Quote from: Koen on June 09, 2014, 17:16:56
.16 is wel dik hoor. waar ben je op aan het vissen? zou eerder 10 of 12 honderste nemen. Ik zou wel een tapered leadertje nemen. Gooit toch fijner.

Ik vis op alles wat maar bijten wil, gewoonlijk zijn dit maar kleine vissen. Ik zal de volgende keer een dunner tippet nemen.

bij

Quote from: maurice on June 09, 2014, 18:25:54
Voor droog zo wie zo een leader nemen met tip van 10 of 12/100

hoe lang moet de tippet dan ongeveer zijn?
Desloot is zelf denk 1 meter diep, dit zal voor droge vliegen wel niet zo belangrijk zijn denk ik?

Koen

beetje proberen. meestal neem ik een meter ofzo als ik droog vis. als ik het idee heb dat ze toch de vliegenlijn zien maak ik um gewoon langer :) beetje proberen wat nog te werpen valt :P

je kan die gelochten leaders in verschillende lengtes kopen. ik gebruik 35cm voor nymphen, 120 ofzo voor mijn 2 en langer voor mijn 4 en hoger. 160 geloof ik.

Raymond

Ik zou me toch eens focussen op je werptechniek zodat je geen knopen meer gooit. Neem een les bij een goede instructeur en ga een paar weken goed oefenen, dat helpt je stappen voor uit. Verder uiteraard een tapse leader gebruiken als je droog vist, voor nimfen, natte vliegen en streamers kun je gewoon nylon gebruiken.

Succes!
::wtf::

bij

Weinig tijd om zo even een dagje "vrij" te nemen om te leren werpen. Vissen gaat meestal even tussen de bedrijven door.
Ik geef toe dat de werptechniek beter kan.
Ik vind het grote nadeel van een dergelijke cursus dat je ook vaak tijd kwijt bent aan introductie hoe alle onderdelen heetten en eventueel ook nog een vliegje knopen.
De gevlochten tapse leader is ongeveer 3 jaar oud. Deze diverse malen ingesmeerd om hem drijvend te houden.
Ik ben in elk geval een stuk wijzer geworden.

RiverHunter

Neem eens een kijkje bij de goudenruiser.nl heel fijne br,leaders en hij maakt ze op elk gewenste lengte dikte en kleur ::goodjob:: ::goodjob::
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-