De Woldstek: wat een avond!!!

Started by Peter B., May 05, 2012, 01:16:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peter B.

En dan krijg je in eens een ingeving....De Woldstek in Ruinerwold is op vrijdagavond open....
Ik om 15.45 uur naar huis....Mn schoonvader opdracht gegeven om te stoppen met klussen en direct in de auto te springen en gas richting Ruinerwold.
45 minuten te laat komen we aan bij de Woldstek...Het is lekker druk te zien aan de auto's, maar dat komt omdat er vanavond ook een koppelwedstrijd bezig is.
Wij doen daar niet aan mee en wij hebben het rijk alleen op vijver 2.
Eerst de spinhengel (ja sorry, ik weet het) maar opgetuigd en in het water gebonsjourd....Huppakee, in no time heb ik er al 3 geland.
Nou dat kan een groot feest worden als dit zo doorgaat. Na 3 forelletjes op de spin overgegaan om de vlieg....
Ik heb nog niet fatsoenlijk kunnen inwerpen of de eerste kameraad hangt al aan de lijn!!! Nee, dit is geen toeval, de 2e keer ingooien levert meteen weer een mattie op!
De wil om nog meer te vangen wordt steeds groter en ijverig ga ik verder met werpen...uiteindelijk heb ik er 6 geland op de vlieg en 2 verspeeld en ontelbaar veel aanbeten gehad....(aanslaan blijkt nog niet mn sterkste punt; meneer slaat alleen aan met de hengel...en dat werkt niet echt zeg maar...)
Het laatste half uurtje nog even met de spinghengel en dat heeft als resultaat gehad dat ik er nog 1 heb geland....De teller is vanavond blijven steken bij 10, maar dit hadden er makkelijk 13 of 14 kunnen zijn...Als Petertje beter had opgelet en niet TE enthousiast was geweest...
Schoonpa is gelukkig ook niet met lege handen naar huis gegaan, maar moet wel het onderspit delven...hij heeft er "slechts" 3 gevangen...
Morgen komt er een foto van mn 6 vangsten op de vlieghengel.

Ciao,
Peter

vliegvisgek

netjes toch en ook als beginner de spinner thuis laten of in de auto mocht er veel wind zijn kun je hem altijd nog pakken maar wat betreft het aan slaan de hengel gewoon iets liften en klein rukje aan de lijn gaat vast meer vis opleveren ;D

Peter B.

#2
Hier nog een foto van mn vangst:

**edit: die 4e heeft klem gezeten in de sorteermachine.... ::)**

Rossie69

Leuk Peter.

Dat je het naar je zin had,met de vlieghengel,de dril is vele malen mooier als met de spinhengel.
Had laatst de dobberhengel mee wilde meedoen aan het nk,nou naar een half stond ik ook al weer met de vlieghengel te rossen.

nee spin en deeg niks voor ome Henk.
Fly only.

Zaterdag middag hebben we van ons werk,een middag forel vissen ook op vijver 2 van de woldstek.
en nu schijnt dat de meesten,bijna nooit vissen :)
ow kriebelt nu al hahaha.


HappyFisherman

Dat jij deegvissen niet leuk vond Henk kwam doordat je er geen r*k mee ving  ::dance::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

klopt,maar toen ik de vlieghengel pakte ving ik wel een visje  :P

Peter B.

Quote from: Rossie69 on May 07, 2012, 09:46:23
Zaterdag middag hebben we van ons werk,een middag forel vissen ook op vijver 2 van de woldstek.
en nu schijnt dat de meesten,bijna nooit vissen :)
ow kriebelt nu al hahaha.

Met hoeveel personen gaan jullie?
Ik ben benieuwd of het zaterdag ook dol feest wordt. Andre (de eigenaar) vertelde dat er vorige week een groep op vijver 2 heeft gevist en hij 120 forellen uitgezet heeft, deze groep heeft er 110 uit gejast....
Persoonlijk vind ik vijver 4 net iets leuker...die is veul groter dan 2 en dan moet je meer zoeken naar de visjes...en dan heb je ook kans op een zalmforel.
Vijver 3 is alleen zalmforel en die sprongen om de haverklap omhoog vrijdag. Ik had bijna zin om mn lijn "per ongeluk" even in de vijver neer te laten strijken...maar de eigenaar liep me net te veel rond daarvoor (er was namelijk een koppelwedstrijd gaande op vijver 4).
Wat ik wel merk bij de Woldstek is dat de vis daar vaak in de hoek van de vijver zit waar de wind naartoe waait (als ik het zo goed begrijpelijk uitleg).

Rossie69

ja das een pov feestje dus middag uitleven.
gelukkig niet veel fanthieke vissers,dus gewoon de vlieg de plomp in,en ja tis een beetje mn thuis water,ken de plekkies op die vijver nu wel .

zal het ff laten weten hoe het is gegaan.

vijver 4 nee niet mn favo en 3 al helemaal niet.


willyzuid

klopt peter.
de locals zoeken ook vaak de windhoek op.
losgelaten powerbait,dooie vliegjes,enz. drijven naar deze hoek toe.
kan vaak een leuke dag bezorgen.
dus meestal met de neus in de wind gaan staan.

Peter B.

Ja, alleen gaat die vlieger niet overal op. In Putten bijvoorbeeld werkt dat dus bijna niet. Daar ben ik nu al een flink aantal keren geweest en daar is het steeds anders.
Als het weer weer beter wordt zijn de vissen bij de Woldstek ook erg actief en agressief...Maar dat kan ook niet anders als je ze dik een week geen eten geeft voordat ze het water ingaan  8)

Misschien kunnen we een keer afspreken en dan gaan vliegen....misschien kan ik dan nog iets meer leren van de vijver....
Ik ben regelmatig in de buurt, want m'n moeder woont zo'n beetje 16 km verderop.

Rossie69


vliegvisgek

Quote from: Peter B. on May 07, 2012, 21:48:07
Ja, alleen gaat die vlieger niet overal op. In Putten bijvoorbeeld werkt dat dus bijna niet. Daar ben ik nu al een flink aantal keren geweest en daar is het steeds anders.
Als het weer weer beter wordt zijn de vissen bij de Woldstek ook erg actief en agressief...Maar dat kan ook niet anders als je ze dik een week geen eten geeft voordat ze het water ingaan  8)

Misschien kunnen we een keer afspreken en dan gaan vliegen....misschien kan ik dan nog iets meer leren van de vijver....
Ik ben regelmatig in de buurt, want m'n moeder woont zo'n beetje 16 km verderop.

putten eerste vijver ligt de vis vaak voor kantine of aan de andere kant bij de stroom zalmvijver vaak langs het net of aan de kant van het gras en de laatste vijver ook langs het net of achter aan de hoge kant dus vaak zit de vis wel op de zelfde plek maar als er veel wind is zitten ze zekers vaak op de wind

Rossie69

Nou even een middag met pov van mn werk wezen vissen.
was redelijk weer,maar later op de middag nam de wind,flink toe.
Was koud en ook niet prettig om met de vlieg te werpen,voor mn buurman ;)

Er zijn deze middag 100 forellen uitgezet.
En even geluisterd naar de boys van de Woldstek,vis zit hoog meter of nog hoger.
Klopte,je zag ze liggen,met polaroid,zonder werd het een beetje minder :)
Dus altijd een voordeel.

eerste worp,was al een feit,Rossiekiller op snelheid erdoor getrokken,bam hangen.
Dit ging zo een poos door,mn jongste dochter,had het er druk mee om te scheppen hahaha,kinder,arbeid,leek het wel.

ook andere visjes sneuvelden op de rossiekiller.

Mn vrouwtje die viste ,dan maar met de Tremmarella techniek,en dat deed ze super,de 1 na de andere sneuvelde.
Dus het werkt,alleen wordt leip  :P van die hengel op en neer te zien gaan.

Was 4 uur en de koelbox puilde uit,en de vuilniszak extra was ook al mooi gevuld.

dus al met al voor mij weer een nieuw pr 40 stuks  ;D
En 20 voor de vrouw met spinhengel.

reken maar uit hoeveel ik schoon te maken had pfffff

johannes

lekker bezig geweest heb i de vriezer ook weer vol  ;D

vliegvisgek

40 stuks is dat je record henk je 2012 ,
kom anders een keer t,smallert zomers ga je hem inhalen op droog henk :D ;)

Rossie69

das ons volgende project,en droog zou ik helemaal kwijl vinden :)

moet je me maar es vertellen waarop.


ja mn pr en vriezer vol.

1 lade dan :)

de eerste 15 zijn al op :)

peter

Ziet er lekker uit Henkie zo'n lekker gebruinde of een gesopte op de Barbie Yummie
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Mr. Tinus

Mhzzzz vannavond maar eens aan de woldstek koekeloeren.....
Iemand nog tips wat betreft vijver ?

vliegvisgek

Quote from: Rossie69 on May 13, 2012, 18:40:18
das ons volgende project,en droog zou ik helemaal kwijl vinden :)

moet je me maar es vertellen waarop.


ja mn pr en vriezer vol.

1 lade dan :)

de eerste 15 zijn al op :)

henk graag komt helemaal goed welke vlieg jij hebt ze standaard in je doos  ;D

vliegvisgek

gaan er nog mensen dit weekend naar de woldstek
;D

ben

M'n maatje Evert is er deze week geweest, (Dinsdag) met moeite 3 kleine en 1 grote met PB, vond er weinig leven in de vijvers!!! Verder werd er ook weinig gevangen!!!

Rossie69

neu ga platbek crossen

maar uh moet kouder worden om met een zinklijn te vissen daar.
je kan de kleine vijver doen wf lijn lange leader en jawel de rossie killer met tungsten  eraan vissen.

wedden dat ze onder het kantje toe slaan ;)

:-X

vliegvisgek

zal mijn best doen zaterdag en wat er ook gebeurd er komt er 1 op de kant denk meer maar 1 zeker rossie haha

ben kom je ook heb wat voor de hardwerkende middenstander  ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob::