strike indicators

Started by merijn1982, February 20, 2016, 22:06:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Zelf wat indicators in elkaar geknutseld. Deze gaan dus ook door je topoog als je lange leaders gebruikt. Moeilijkste was het vinden van de rubberen ringetjes☺

Op youtube staat een duidelijk filmpje hoe ze te maken.
Hier het resultaat:

Tight lines!!

gijsie20


Scaramouche

nice! gebruik je daar antron voor of iets dergelijks?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Gerrit59

Mooi gemaakt Merijn

Gerrit

Mike

Quote from: Scaramouche on February 21, 2016, 12:40:15
nice! gebruik je daar antron voor of iets dergelijks?

Ik denk dat dit het beste materiaal is voor dergelijke indicators..





EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

merijn1982

Heb egg yarn gebruikt. Mcflyfoam kan ook. Net de eerste keer ingespoten en ingewreven met waterafstotende spray. Zo nog een keer en dan zijn het kurkjes☺
Tight lines!!

iMarco

Dit ziet er wel goed uit Merijn. De rubber ringetjes zijn belangrijk voor het niet schuiven op de lijn neem ik aan? Ik vanmorgen nog staan klooien met die dingen met zo'n gleufje aan de zijkant met een rubber slangetje erin. Wat een drama die dingen...

Ik ben benieuwd naar je ervaringen hiermee!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

merijn1982

Thanks marco. Idd die zijn tegen het schuiven. die jij hebt gebruik ik ook. Alleen ik trek de slangetjes eruit en gebruik een half cocktailprikkertje om de lijn mee te klemmen. Zeker als die prikkers nat zijn en dus iets uitzetten kan je de waker prima klemmen op je leader. Nadeel er van is dat jd bij erg lange leaders deze niet door je topoog kan halen. Dat kan met de pluizen wel
Tight lines!!

iMarco

Cocktail prikkers... Voelt als een ware verrijking voor mijn uitrusting [emoji3] maar ik denk dat prima kan werken. Ga ik testen.

Ben benieuwd wat het gewicht is dat je strike Indicator kan dragen. Met een tungsten bead erop geven gaat het spulletje bij mij vaak snel kopje onder.

Het feit dat het spulletje door het top oog kan neem ik aan dat ie niet al te groot is...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

merijn1982

Ja het is een huis en tuin middeltje. Met een schaar knip je ze zo doormidden en zijn ze op mooi formaat.

Denk dat het wel goed komt. Ga er ook geen tungsten onder vissen. Voor de visserij waarbij het zo snel op diepte moet is de leader niet zo lang en dan gebruik ik waterballonnetjes. Die houden de zwaarste vliegen nog ( zelfs een team van zware vliegen )
Tight lines!!

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Wader

#11
@ iMarco,

Ik vanmorgen nog staan klooien met die dingen met zo'n gleufje aan de zijkant met een rubber slangetje erin. Wat een drama die dingen...

Ik ben benieuwd naar je ervaringen hiermee!


Ik gooi de meegeleverde slangetjes altijd weg, en vervang ze door een silicone exemplaar welke ik eens aangeschaft heb bij een hengelsportzaak.
(waarschijnlijk bedoeld voor karpervissers (??) of mss swingtip-vissers) Heeft een boring van 0,5 mm., blijven prima zitten op een getwijnde leader, en op een 12/00 en 14/00 punt ook redelijk. Mits niet uitgerekt maar met de duimnagel in het gleufje gedrukt.
De strike indicators van Merijn heb ik ook al eens gemaakt, maar die verschuiven ook. (met een enkele lus) Met een dubbele lus wordt het verschuiven in mijn beleving alweer "klooien", zeg maar.

iMarco

Dat is inderdaad ook nog een optie. Ik bedenk me dat ik nog wat slangetjes heb liggen van mijn vaste hengel verleden. Die ga ik ook maar eens testen.

M


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

edjuhhh

Zelf gebruik ik  ipv  cocktail prikkertjes de haren van een bezem :D
Waar heb je de rubberen ringetjes weg?
Lijkt mij ook wel wat.
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

bronco billy

ik gebruik zo'n rood stukje nylon sprietje uit de bezem , van ong . 8 mm lengte en dat stop ik in het slangetje om de indicator te borgen. :)

Bone F

#15
Strike yarn heb ik in het verleden al regelmatig gebruikt en volgens mij is een elastiekje niet echt nodig tenzij je 'm daarmee na aanbrengen nog kunt verschuiven. Anders een lusknoop maken, toefje er doorheen en aantrekken klaar!
Vwb cocktailprikkers, het nadeel daarvan vind ik dat ze water opnemen waar door het drijfvermogen van je b.i. weer afneemt.

Marcel

Ik maak ook sinds kort zelf mijn strike indicators ( van reepjes gekleurd  foam), de rubberringetjes, haal ik bij de lokale doe het zelfzaak, ( geen gamma, praxis) maar bv http://www.adschilperoort.nl/  even vragen en ze hebben een vooraadje, je kan ze per stuk kopen in verschillende maten.Ideetje

Mike

#17
Hier is nog een indicator ideetje.
Tijdens wedstrijden mogen we geen indicator gebruiken.
Dat wordt opgelost door een indicatorvlieg te maken.
Ze worden op verschillende manieren gemaakt.
Ik maak ze zo. Erg simpel, zeer goed zichtbaar op lange afstand, veel drijfvermogen en hij vangt ook nog regelmatig vis  8)

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

harry

hi mike

en hoe worden die bevestigd dan?

harry

Mike

#19
Hoi Harry,  tijdens de meeste wedstrijden knoop ik m gewoon aan een droppertje.
Als ik geen wedstrijden vis of wedstrijden waar t is toegestaan knoop ik m aan mn leader en dan met lus aan lus verbinding een lijntje aan t lusje wat je op de vlieg ziet zitten met daaran bv een buzzertje.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

harry


Joost S.

Dat is nou precies wat ik nodig heb Mike. Heb zelf ook zitten prutsen, maar dat ging maar niet. Vooral dat lusje voor de tip is handig.


Uhmmmm...... Waar kan ik die bestellen?

;-)

Mike

#22
Ik vrees niet dat je deze niet kunt bestellen Joost.
Ze zijn gelukkig erg simpel om inelkaar te knutselen.
Zorg wel dat je het lusje goed inbind en met sec lijm behandeld want daar komen dus dikke vissen aan te hangen.
Ik gebruik daar van dat kevlar draad voor, wat ik nog over had uit mijn karperknurften tijd  ;D

Dat ze best wat kunnen hebben bleek gister op DRB








EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER