loops, vraagje aan sebastiaan

Started by A{b}r{a}xa{s}, April 01, 2011, 13:03:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

@Sebastiaan, heb je met die krimpkous loop geen kans dat de lijn nog gaat glijden ?
Ik heb vorig jaar titanium-onderlijntjes gemaakt, eerst dichtknijpen en daarna krimpkous er overheen.
Door het dichtknijpen in de sleeves krijg je dan ook sterkte, is krimpkous alleen voldoende ?

sebastiaan

Hoi naamgenoot,

Ik zal proberen te laten zien hoe dat werkt; lusjes smelten mbv krimpkous.
Ik ben niet zo'n fotograaf, maar ik hoop dat 't duidelijk is.

Wat je nodig hebt is doorzichtige dunwandige krimpkous, een hittebron (kaars, aansteker of regelbaar hittepistool) en een schaartje.



Het puntje van de vliegenlijn knip je schuin af. Door de lijn door de krimpkous te halen en terug te steken vorm je een lusje.



Haal de krimpkous heel kort door de vlam zodat de kous krimt en de lijn die erin zit versmelt, alleen de lijn hoeft te smelten, NIET TE VERBRANDEN!



Als de lijn mooi versmolten is knip je de krimpkous in en dan kun je de krimpkous zo eraf trekken. Wat overblijft is een lusje in een versmolten lijn.

Voor dikke lijnen (Shooting Heads boven #7) gebruik ik een klein stukje dunne lijn om het lusje te maken.











Ik hoop dat 't zo duidelijk is.

Bas




Sieger

Ziet er goed uit Bas, is al een beproefde methode, maar nu alles in 1 set... Handig...  ga zo ff bestellen....  :D


Sieger

sebastiaan

Setjes worden al jaren door Loop op de markt gebracht. Of Sepp het van Loop heeft of Loop van Sepp durf ik niet te zeggen. Ik ken deze manier van lusjes maken ook van Sepp. Krimpkous is overal te koop, de perfecte krimpkous voor dit werk is lastiger te vinden. Tussen bruikbaar en optimaal zit wat ruimte.

Bas

A{b}r{a}xa{s}

oke, dat is idd heel anders als met de onderlijntjes waaraan ik dacht.
daar liet ik de krimpkous er alleen omheen krimpen
nu moet het plastic van de vliegenlijn ook versmelten.