strip mandje aanbieding op visdeal

Started by sarca2, December 14, 2018, 17:56:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Rene V.

Niet doen,klotedingen.Doe een stap zijwaards met je lijn erin en de lijn draait in elkaar.Koop een plastic lijnbak.Kost iets meer maar spaart een hoop ellende,hoofdpijn,irritatie en vooral visplezier ;)

Bone F

Yep, te klein, te hoog en iets te diep waden en je lijn ligt in het water (dat erin stroomt) en je hebt hetzelfde effect als wanneer je zonder mandje vist, maat zo'n € 12,- weet je het.😩

henkverhaar

Quote from: Rene V. on December 14, 2018, 18:17:20Koop een plastic lijnbak.Kost iets meer maar spaart een hoop ellende,hoofdpijn,irritatie en vooral visplezier ;)

Of een 'tussenkapstok'; bijvoorbeeld zoals ik ze maak (hint, hint ;-) )

sarca2

haha topaankoop als ik het zo hoor, nou ja af en toe maak je foutjes zeg ik dan maar, misschien kan ik dat ding dan nog voor iets anders gebruiken dan
::new::

paul de bruijn

Gebruik zelf al jaren zo n "egel" en die bevalt erg goed.Ze zijn uiteraard eigenlijk veel te duur voor wat je krijgt,maar het grote voordeel vind ik dat je relatief diep kunt waden zonder dat dat ding als enorme dobber je zowat omhoog drukt.
En je merkt er helemaal niks van

wh82

@Paul, ik heb zo'n ouderwetse bak. Wat nog vervelender is dan dobberen is dat ie waterdicht is, je loopt dus op een gegeven moment met een liter of 5 water rond. Verder fijn ding.

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

wh82


Rene V.

Als je met 5 liter water in je bak loopt heeft een stripbak weinig zin meer.Gaten erin boren heeft ook weinig zin wanneer je met een drijvende lijn vist.....je lijn gaat weer een eigen leven leiden wat je juist niet wil ;)

eric de vliegvisser


Bone F

Ik heb ook zo'n "groenbak" bevalt prima en ik heb in 1 hoek een gat geboord en er vanonderen een kurk in gedrukt, erg handig als je er wat water wilt laten uitlopen. Overigens tip van Sepp klein beetje water in je bak en je lijn loopt beter (gesmeerd) uit.

sjoerd

#12
Quote from: sarca2 on December 15, 2018, 19:53:54
haha topaankoop als ik het zo hoor, nou ja af en toe maak je foutjes zeg ik dan maar, misschien kan ik dat ding dan nog voor iets anders gebruiken dan
Je kunt er nog een bodem inmaken van bijv dik foam en daarin  een aantal plasticpinnen in bevestigen. Bijv van kunstofbezemharen of dergelijke. Gaat de lijn in ieder geval  niet inelkaar kringelen.

sarca2

ok,  goede tip, ik ga dat ding wel eens uitproberen als het nodig is verbouwen, kan er in ieder geval mn schepnet aan vast haken
::new::

sarca2

nou ja, net twee dagen deze 'miskoop' gebruikt en het ding blijkt echt prima.
::new::