Artikel VNV blad juni 2018 over Oostvoornse Meer

Started by zeeforel, June 28, 2018, 09:24:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zeeforel

@Franky Boy

Bedankt voor het informatieve artikel over de forellen-bewoners van Oostvoorne! Las wel een beetje "condensed". Moest je veel schrappen? Anyway, wat ik me afvroeg: hoeveel vangstformulieren zijn er nu over 2017 en 2018 ontvangen eigenlijk? En denk je er nog aan eens iets meer specifieke info vanuit die formulieren te delen of zou dat leiden tot onwenselijk vissersgedrag?

Dank.

Franky Boy

#1
@ zeeforel
Geen dank, graag gedaan. :)
Nee, ik had het zelf al behoorlijk 'gecondenseerd' geschreven.
Als ik niet oppas vul ik gemakkelijk 5 pagina's met ge-OH en daar is de redactie niet blij mee.
Ik zal nog eens kijken wat er nog meer met die formulieren gedaan kan worden.
Van geheime stekken prijsgeven zal geen sprake zijn, gewoon omdat die er niet zijn! :)
Het zal geen verbazing wekken dat de meeste forellen en botten in de binnenbakken (lagunes) en vanaf de grinddammen rond de Loswal gevangen zijn, gewoon omdat daar het meeste is gevist.
Voorlopige conclusies van de vangstformulieren vanaf 1 december 2017 tot juni 2018, vergeleken met die van de rest van 2017:
Er werden weer iets meer regenboogforellen gevangen.
Naar verhouding werden er meer van de 1 kilo plus regenbogen gevangen dan van de uitgezette maat-regenbogen.
Bruine forellen (zowel uitzetters van april als overlevers van vorige jaren) werden nog steeds meer gevangen dan de regenboogforellen.
Er werden duidelijk minder botten gevangen (gemeld).