Workshop vliegvissen stromend water? Ardennen? Koppang Noorwegen?

Started by Martijn, June 14, 2018, 21:00:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Martijn

Ik zit een beetje rond te kijken naar een workshop (nimf)vliegvissen stromend water. Ik las in één van de threads dat iemand een workshop had gedaan in de Ardennen. Ik zit me dus helemaal rot te googlen.
Hebben jullie tips? Zijn er workshops waar jullie goede ervaringen mee hebben?

Tja, dan zit je lekker te zoeken, kom je opeens uit bij een workshop in Koppang Noorwegen  8) Een iets andere workshop dan waar ik eigenlijk naar op zoek was, maar ja....:
http://www.koppangcamping.no/nl/vliegvissen/workshop-vliegvissen/
Zijn er mensen die ervaring hebben met een dergelijke workshop?

En mochten jullie hier naartoe zijn geweest.... een praktisch vraagje... Ga je dan met de auto (1600km) of met het vliegtuig naar oslo en dan een auto huren ofzo?
Ik ken geen mensen in mijn omgeving die hieraan mee willen doen, auto huren vanaf vliegveld is vanaf ca. 270 euro... wordt een prijsig geintje. Zijn er alternatieven? Een Greyhoundbus van het vliegveld rechtstreeks naar Koppang? :p

Erg veel vragen maar mochten jullie tips of info hebben, graag!


Marco B

Gewoon Edwards S. even mailen. Hij is eigenaar van Koppang en kan je alles vertellen. Trein vanaf Oslo kan ook.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

MarcelN

Of vraag het even aan Marten, die praat hier ook wel érg graag over ::zucht::

Jan

Quote from: MarcelN on June 14, 2018, 22:54:03
Of vraag het even aan Marten, die praat hier ook wel érg graag over ::zucht::
Dat lijkt mij een heel slecht idee, want die zal je onmiddellijk proberen duidelijk te maken dat er veel meer en veel betere alternatieven voor Nederlandse ( en andere) vliegvissers zijn in Noorwegen die ook lang zoveel euris niet kosten.
Maar om de vraag te beantwoorden kun je beter zijn bij het antwoord van Marco B door naar de Koppang camping met de Nederlandse eigenaar Edward te gaan of naar Erik de Noorman, een van de instructeurs.

Marco B

Ik weet dat er hier diverse mensen op het forum zijn die aan deze workshop hebben deelgenomen dus er zal best iemand zijn de je nog meer info kan geven. Je kunt, net als Erik vd Hoek volgens mij altijd doet, ook het vliegtuig nemen en dan de trein naar Koppang. Edward haalt je dan van het station op.

En misschien kan die MarcelN het ook nog voor je navragen bij die dikke Oostenrijkse vriend van hem, Sepp Fuchs. Althans, ik denk dat het een vriend van hem is want hij laat graag weten dat hij die goed kent en meldt die naam  nogal eens in zijn postings. Die heeft volgens mij ook een keer meegedaan als instructeur bij die workshop.
Overigens zijn er meerdere mensen die dit soort workshops geven. Volgens mij kan het ook via Handy Fish. De eigenaar gaf dacht ik ook zoiets maar dan bij de Kyll. Ook via der Fliegen Shop van Rolf Renell kun je dit soort workshops volgen. Even zoeken en je vindt er diverse.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!


martijnhooijer

Ik heb in 2009 aan de workshop mee gedaan. Zeer de moeite waard! Los van de cursus is het gewoon een geweldige omgeving om te zijn en vissen vangen is er niet al te ingewikkeld.
Als je met vervoer zit kun ook vanaf het vliegveld met de trein gaan aangezien Koppang een station heeft. Ik heb toen samen met een andere cursist een auto gehuurd. Dat scheelt toch flink en het is fijn een auto tot je beschikking te hebben daar.

gr. Martijn

p.forel

Als vissen vangen niet al te ingewikkeld. Dan zou ik zeggen geen workshop volgen
En lekker die centen aan je vakantie besteden


Raymond

Quote from: p.forel on June 18, 2018, 19:33:01
Als vissen vangen niet al te ingewikkeld. Dan zou ik zeggen geen workshop volgen
En lekker die centen aan je vakantie besteden

Precies!  ::agree::
::wtf::

henkverhaar

Quote from: p.forel on June 18, 2018, 19:33:01
Als vissen vangen niet al te ingewikkeld. Dan zou ik zeggen geen workshop volgen
::agree::