Bellyboat

Started by Th vd Poll, March 12, 2018, 11:05:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Th vd Poll

Beste medeforummers,

Algelopen weekend heeft mijn bellyboat het, na jaren van trouwe dienst, helaas begeven. Deze ligt al in de afval container.

Ben dus op zoek naar een nieuwe. Gelukkig duurt het niet meer zolang tot de Visma waar hopelijk wat leuke beursaanbiedingen zijn.
Ik heb op het internet natuurlijk al wat rondgekeken en veel info gevonden. Ik ben echter erg benieuwd naar jullie ervaringen met de diverse typen en merken (voors en tegens). Welke kunnen jullie mij aanraden?

Vriendelijke groet,
Theo

HappyFisherman

Welke had je Theo?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Th vd Poll

Ik had een Ron Thompson, oud model, met 1 bladder.
Deze was ik al 2e-hands voor niet te veel.

Blader was gescheurd op de naad, niet meer te plakken.
Omdat deze boat al een oud type was wilde ik niet op zoek naar een nieuwe bladder, die voor dat type waarschijnlijk niet meer te krijgen is.
Dan liever meteen iets meer uitgeven voor een nieuw type met meer kamers (veiliger, ik wordt ook al een dagje ouder  :) ).
Ben zelf aan het denken aan een boat zonder bladders.

HappyFisherman

High en dry is sowieso wel prettig.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bone F

We hebben daar net een topic over gehad dus zoek maar ff......

JB

Quote from: Bone F on March 12, 2018, 22:30:03
We hebben daar net een topic over gehad dus zoek maar ff......

Welke dan??..
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Gert

Quote from: JB on March 13, 2018, 13:07:45
Welke dan??..

Deze:
Ron Thompson belly boat

(Staat helaas niet echt op een logische plek - alsof je alleen maar in NL met de BB uit de voeten kunt  ;))

JB

Quote from: Gert on March 13, 2018, 13:37:48
Deze:
Ron Thompson belly boat

(Staat helaas niet echt op een logische plek - alsof je alleen maar in NL met de BB uit de voeten kunt  ;))

Bedankt, had gezocht op bellyboat zonder de spatie tussen belly en boat en dat schijnt dus een verschil te maken haha
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Th vd Poll

Dank voor de link.  :)
Had tevoren natuurlijk al gezocht, maar deze niet gevonden.

Groet,
Theo

MartinT

Heb onlangs mijn oude Hi&Dri verkocht en de nieuwe versie met PU bladders gekocht. Oude was zeker niet versleten maar je wil eens wat anders[emoji16].
Niet gekozen voor een PVC boot (zonder bladders) vanwege het gewicht van dergelijke BB'en. Moet vaak wel een eindje sjouwen met die boot en dan is elke kilo er een. Bevalt weer prima deze Hi&Dri.

Huib

#10
Hi Theo,

Ik heb uitstekende ervaring met de Guideline Drifter. Heeft een bladder links en rechts, die elk ook weer van binnen gescheiden zijn, extra veilig! Verder veel vakken op de goede plekken en aan beide zijkanten klitteband zodat je een 2de of 3de hengel mooi weg kunt hangen met de tip naar achteren, daarnaast ook nog links en rechts klitteband om een hengel dwars voor je vast te maken. we vissen er met onze club allemaal al jaren mee op zoet en zout (+1 hi and dry) en zijn erg tevreden, vind hem ook handiger dan de hi and dry met zn lijnkorf/plateautje.

succes met je zoektocht
gr
huib