Vangsten van het seizoen 2018

Started by Gerrit59, January 07, 2018, 10:37:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iMarco

Quote from: OlafB on April 21, 2018, 23:17:21
Ik heb vandaag voor hrt eerst dit jaar weer wat gevangen in de IJssel, een dikke brasem en iets mis geslagen helaas. Erg veel activiteit aan de oppervlakte.

Mooi Olaf.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gert

Afgelopen week 2 keer een uurtje 's avonds, en vandaag aan het eind van de middag en begin van de avond met de sponsvlieg op karper wezen vissen in de polder.
Eerste keer 1 karper, 2e keer twee karpers en vandaag weer eentje geland en eentje gelost. Verder werd vandaag heel veel keren de spons op het laatste moment toch niet gepakt, iets wat in de avond maar zelden gebeurt.

Maar voorns laten het op de vlieg nog afweten, ondanks best wel veel activiteit aan de oppervlakte.


sjoerd

Mooi Gert,
Karper op de vlieg is altijd spannende visserij.l,

Scaramouche

De eerste twee karpers van het jaar zijn een feit. ongeveer 60cm en harde vechters.

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

Mooi Frank, blijf het knap vinden dat jij zowel links als rechtshandig kunt werpen en zodoende 2 vissen tegelijk kunt drillen ::goodjob::

Scaramouche

Quote from: MarcelN on April 27, 2018, 23:10:07
Mooi Frank, blijf het knap vinden dat jij zowel links als rechtshandig kunt werpen en zodoende 2 vissen tegelijk kunt drillen ::goodjob::

't Is ff oefenen maar dan heb je ook mooie sport!  ;D ;D
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

guidogast

Gister met een vismaat naar de Ardennen geweest, de Ourthe bij La Roche. Vorig jaar zomer op vakantie daar met de vlieg alleen maar heel kleine kopvoorn en alver kunnen vangen, terwijl ik wel grote vis zag. Gister ging het beter, met frenchnymphen m'n eerste  Ardennen-forel op de vlieg kunnen vangen (41 cm), en daarna oa.nog twee barbelen van 58 en 64 cm (nieuw PR  8) ), erg mooie drills op een #3! Alle vissen hadden aardig wat bloedzuigers trouwens.
::agree::

Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Quote from: guidogast on April 29, 2018, 08:08:18
Gister met een vismaat naar de Ardennen geweest, de Ourthe bij La Roche. Vorig jaar zomer op vakantie daar met de vlieg alleen maar heel kleine kopvoorn en alver kunnen vangen, terwijl ik wel grote vis zag. Gister ging het beter, met frenchnymphen m'n eerste  Ardennen-forel op de vlieg kunnen vangen (41 cm), en daarna oa.nog twee barbelen van 58 en 64 cm (nieuw PR  8) ), erg mooie drills op een #3! Alle vissen hadden aardig wat bloedzuigers trouwens.

Mooie beek, nu, ik moet zeggen dat je deze niet zoveel heel veel gaat tegen komen in de Ardennen.  Maar toch goed gedaan en idem dito voor de barbelen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

guidogast

Bedankt. Kan kloppen ja, openbaar water, weinig uitzet en locals schijnen graag forel te eten. Barbeel zie ik er zat maar is vaak lastig te vangen. Ik ben ook wel naar niet-openbaar water zoals La Truite Stavelot geweest en daar ga ik zeker weer heen, maar ik vind het ook wel mooi om met alleen maar de Waalse vergunning op openbaar water mooie plekken te vinden en wat moois te vangen, ook al zullen het nooit hoge aantallen forellen worden daar. Oa.omdat ik tot nu toe alle keren op erg mooie stukken zo goed als geen vissers tegen kom.
::agree::

Menno_siemensma

Ging  toch maar even een middagje vrij regelen, en dit was een erg goed idee.


De eerste aan een bruin carpbolletje.



De tweede aan de rubber damsel vlieg, wellicht nog bekend voor de mensen die vorig jaar bij de Noordelijke binddag waren. :)


Maar nummer 3 die was ook de grootste, tevens de grootste van de vijver en een hoogzwangere dame.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

MartinT

Mooi Menno, zal een sport gegeven hebben.
Gisteren ook een poging gewaagd maar ze hadden alleen oog voor elkaar ipv mijn carp bolletje.

Menno_siemensma

Quote from: MartinT on May 07, 2018, 20:08:46
Mooi Menno, zal een sport gegeven hebben.
Gisteren ook een poging gewaagd maar ze hadden alleen oog voor elkaar ipv mijn carp bolletje.
Het is echt zoeken naar die ene losse vis die wat langzamer zwemt, of wat aan het vreten is. Die 4 die met elkaar aan het samen zwemmen zijn vang je niet idd. Maar ook deze laatste was denk wel een worp of 40 voordat ik de vis haakte...
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Chaisedieu


Gerrit59


iMarco

#41
Gisteren wilde ik aanvankelijk wat voorns vangen in de achterhoekse beken. Die waren nergens te bekennen. Vriend karper was wel bereid zich te laten zien. Dus... Andere hengel uit de kofferbak, carpbol eraan en gas...eerste azende karper pakte direct: mijn eerste karper op de vliegenhengel. Mooi man... Bleef gaan tot ver in de backing. Niet gemeten maar zeker een respectabele 70 cm.



Dan nog een vraag: ik sjouw nu met een groot net met dik rubber en metaal. Iemand tips voor een mooi karper net dat je op de rug kan dragen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

iMarco

Dank. Zit effe te kijken naar deze. Is deze groot genoeg aangezien hij voor zeebaars genoemd wordt?






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gert

Nog los van de vraag of het net wel groot genoeg is voor karpers van 60 cm en meer: lijkt me knap lastig om de karper boven het netje te krijgen met zo'n korte steel. Ik ben bang dat je zelf eerder in de sloot ligt dan de karper in het net ;)
Maar misschien zijn er mensen met goeie ervaringen. Het net heb ik zelf ook (in een maatje kleiner, om te waden), met een ingebouwde unster in het handvat. Prima stevig net!

MartinT

Heb voor dit doel een inklapbaar 'bootnet' van Spro gekocht. Steel kan je inschuiven en heeft wat lengte mocht je van een steile kant moeten landen. Het net zelf vouwt over de helft.

Menno_siemensma

Je wil zeker een fatsoenlijke lengte op je schepnet voor karper, ze blijven vaak maar doordraaien en rondzwemmen en als je dan ook nog eens een kleine opening hebt én een korte steel dan duurt het erg lang voordat je de vis in het net hebt en je hebt ook nog eens kans dat je je hengel in gevaar brengt als die opeens nog een run maakt. 1,5 meter is wel minimaal de lengte die je wil, opening hangt een beetje af of je echt grote vis verwachten kan, anders is een dergelijk net wel groot genoeg.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

sjoerd

Mannen, een karpernet is nooit te groot. Maar voor het struinend vissen wil je zo licht mogelijk en mag niet in de weg zitten. Zelf heb ik een inschuifbare steel en  net dat ingeklapt kan worden. Deze past dan in een zelfgemaakte hoes, welke ik aan de riem kan hangen. Uitgeschoven circa 2 meter lang en groot genoeg voor 80plus karpers. En zoals gezegd makkelijk mee te nemen!!!

Joost S.

Ik heb een brodin coho II. Een houten het, ook niet zo een heel lange steel. Gaat prima zolang je maar rekening houdt dat je een goede landplaats nodig hebt.

Verwacht je echt heel grote biggen, voldoet dat niet. Ook een super net voor zeebaars ed.

MarcelN

#49
Ik heb ook een groot net van McLean en gebruik het nooit, maar snap sowieso niet jullie gezeur over scheppen, tik die haak er gewoon uit en laat het beest zwemmen.
Het zal wel voor weer die fijne foto's zijn, doe dan een GoPro chest om ofzo, hebben wij ook leuke beelden :)
In het geval van hoge kanten snap ik het met lange stelen, maar die vermijdt ik dan ook.