Vangsten van het seizoen 2018

Started by Gerrit59, January 07, 2018, 10:37:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dre

Hier ook een mooie goudklomp. Mijn #1 officieel ingewijd en meteen krom tot in het handvat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk


guidogast

::agree::

Menno_siemensma

Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gert

Zeker een mooie ruiser, en altijd leuk op een #1 ::goodjob::

Zelf had ik maandagavond binnen 2 uur 3 karpers en eentje vlak voor de kant gelost. Op een #6, dat dan weer wel, maar is ook een leuke sport.

Dre

@Gert dat zijn ook mooie vangsten! Helaas heb ik hier bij ons nog geen geschikt karper  water kunnen vinden. Mijn lichtste hengel is een #5 maar die heb ik in geen jaren meer aangeraakt. Vis meestal met mn #3 hengels.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk


MartinT


Plantje

Mooi man! Ruisvoorn en de vliegvisserij daarop hebben echt mijn hart gestolen

Dre

Quote from: Plantje on July 13, 2018, 08:11:41
Mooi man! Ruisvoorn en de vliegvisserij daarop hebben echt mijn hart gestolen
Zeker weten plantje. Ik zie dat je uit Zwolle komt, zelf heb ik daar jaren gewoond. Daar zijn hele mooie ruisers te vangen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk


OlafB

Ik ben wel benieuwd naar mooi ruisvoorn water in Zwolle, heb op een aantal kleintjes (<15) in een parkvijvertje nog niet echt mooi ruisvoorn water gevonden.

Dre

Quote from: OlafB on July 15, 2018, 16:10:06
Ik ben wel benieuwd naar mooi ruisvoorn water in Zwolle, heb op een aantal kleintjes (<15) in een parkvijvertje nog niet echt mooi ruisvoorn water gevonden.
Grote ruisvoorn is schuw en ligt zeker niet opgestapeld. Heb je even een pb-tje verstuurd met wat plekjes waar ik de grotere heb gevangen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk


Woenos

Gisteravond op de Dommel zag ik een grote school winde azen aan de oppervlakte. Op de droge vlieg maatje mug kleine winde en grote alver gevangen met mijn nieuwe #3, was echt heel gaaf :)
Water staat wel ontzettend laag, hoogstens kniediep.

Verder veel baars actief was ook goed te vangen.

Geen foto's want met dit weer wilde ik ze snel in het water onthaken.

Zwemmen ook mooie brasems en af en toe kleine karper rond, iemand een tip hoe ik die kan vangen?

Alex

Het gaat na de herinrichting van de Dommel gelukkig elk jaar wat beter.
Brasem vooral in het voorjaar te vangen met een fel gekleurde nimf.
Karper heb ik nog niet geprobeerd maar wellicht met een felgekleurde carpbol
Heb je in de stad gevist (ehv)?

Groeten

Alex

Woenos

Onder de A2 voor de zandvang. Heb nog steeds niet in de stad gevist. Zoveel mensen daar, is het wel goed vissen?

Alex

Ja is zeker de moeite waard alleen idd veel mensen
TU terrein kan ook prima zijn. Iets rustiger

Get!em

Gisteren een zeebaarsje bij Rozenburg. Test gedaan met een roze streamer met verzwaarde epoxy kop.

MartinT

Die roze doet het dus.

Tijdens onze vakantie in Beieren een paar ochtendjes in alle vroegte gevist.
Vanwege de extreme temperatuur was het halverwege de ochtend al niet meer te doen.
Wel lekker gevangen overigens.

MichelG

Lekker op karper aan het vissen in een klein slootje, komt er een voorbijganger mij even vertellen dat er geen vis zit en ik hooguit een fiets zal vangen hier.. terwijl ik sta uit te leggen dat al de stadswatertjes van Amsterdam zo ongeveer met elkaar in verbinding staan, en dus ook slootjes van 2 meter breed vis kunnen bevatten, spotte ik wat activiteit langs de kant. Een flinke spiegel, die vlot op mijn nimfje af zwom zodra die het water raakte. Snel aanslaan en het slootje ontplofte, hangen!
Nadat zij haar woorden terugnam was een andere passant zo vriendelijk nog even een kiekje te schieten.

Joost S.

Mooie foto Martin. Prachtig visje ook zeg.

Hans-oet-remunj

#118
vangen ? dan moet je eerst ergens kunnen vissen.

Hier in zuidoost nederland is het zo warm dat niet alleen de mussen van het dak vallen, maar ook de vissen uit de beek.  ;)

Met zo'n warm weer laat ik de vissen in de beken op dit moment maar even met rust. Er is al zo weinig zuurstof....

https://www.sportvisserijlimburg.nl/actueel/12694/vissen-in-nood-door-warmte.html

Wat ik me afvraag, is zo iets  nu ook relevant voor de eifel ?

HappyFisherman

Nou Hans, het water daar is nog lang niet warm :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Get!em

Quote from: Hans-oet-remunj on August 06, 2018, 12:59:31

Hier in zuidoost nederland is het zo warm dat niet alleen de mussen van het dak vallen, maar ook de vissen uit de beek.  [emoji6]

Met zo'n warm weer laat ik de vissen in de beken op dit moment maar even met rust. Er is al zo weinig zuurstof....

Beken in de Achterhoek staan gewoon droog. Slinge en aanverwante beken bijv.

Hier in west NL is het wel 'volle' sloten, maar ligt er een dikke laag drab algen,!blauwalg bacteriƫn en botulisme. Veel water stinkt naar dode vis. De karpers zijn meer dobberend dan levend. Er is geen water om door te spoelen. Water wat er wel is, is zout, zowel kwel als vanuit de rivier.

guidogast

Mooie Michel! Goed bezig man, lachen dat die voorbijganger even verrast werd door een ontploffende sloot  ::goodjob::
::agree::

Bert J.

Hier wat visjes van de afgelopen dagen op de weteringen rond Zwolle.



The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bert J.

Eergisteren zijn Arno en ik naar de Europoort gereden voor een dagje zeebaars. Het
water stond eigenlijk nog te hoog om lekker over de stenen te kunnen vissen, maar toch
maar proberen. Op de eerste stek waren we zeiknat geregend, en een aanbeet bleef uit.
Later zou het opklaren, dus op naar stek twee. Hier zag het er beter uit. Het water was een
stuk gezakt en de zon kwam er zelfs door.
Het werd een heerlijke middag. Regelmatig kregen we een aanbeet. In twee en half uur tijd
vingen we tien zeebaarzen, met mooie sterke veertigers en vijftigers erbij. Arno ving er zes op een
paars/roze fluor garnaal, en ik vier op een oranje/bruine streamer.
We stonden te ver uit elkaar te vissen om mooie foto's te maken, maar we hebben genoten.












The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Get!em

Mooie vangsten! Leuk dat ze binnen werp afstand zitten. Had je drijvend, zinkend of intermediate?