Orvis

Started by goswit, September 25, 2017, 11:58:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

goswit


Wie heeft ervaring met Orvis  Helion 2   en   Orvis Recon .   Of e.v vergelijkbare hengel , geen Sage .
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Alex

Ik heb de Recon in #7 9ft
Fijne no nonsens hengel/werkpaard.
Vind hem redelijk snel en krachtig. Prima afgewerkt met prima alu koker.
Ik werp er 7 en 8 lijnenen mee. Gaat prima. Ver en secuur.
Ikzelf vind een Teeny 200 echter wat minder werpen maar dat kan aan mijn werpkunsten liggen.
Hij bezit ook vrij grote ogen, wel prettig wannneer ik hem inzet op de buzzervisserij op bv de Ronde Bleek.
Beetverklikker kan er dan goed door.

Groeten Alex

Gert

#2
Ik heb ervaring met beide. (Helios 2, niet Helion 2;)).

Recon 8'6" #5 line
Helios 9' #4 line

Allebei via garantie van hun voorlopers gekregen van Orvis, de T3 resp. de Zero Gravity.

Als je het geld ervoor over hebt: de Helios 2 vind ik een geweldige hengel! Maar kostte ook wel ruim 950 Euro. Omdat er inmiddels een Helios 3 is zijn ze "in de aanbieding" maar dan nog....

Je mag 'm op 14 oktober wel even proberen op de Ruigenhoek, en de Recon ook. Ook de Recon is een fijne hengel, en voor het geld van een Helios 2 kun je 2 Recon's kopen.

Moet trouwens nog wel even afwachten hoe de lak zich houdt, want ik heb ook een Helios Ion, en daar kun je na een aantal jaren intensief gebruik zo de lak vanaf peuteren.

Ik zag dat Hengelsport4you een aantal Hardy hengels in de opruiming heeft - misschien zit daar ook iets tussen wat voor jou "vergelijkbaar" is?
https://link.marktplaats.nl/m1205510851

Groet,
Gert


goswit

Ben morgen in Kleve ,zal daar eens kijken . zit wel wat tussen .  Als ik maar voor mei iets heb ,dus geen haast.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Herman

Ik heb n Recon #4 bevalt goed. Gebruik vaker m'n #3 Superfine op t moment.
Beide superhengels!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..